Author |
Topic |
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2010/02/21 : 23:41:14
|
Bara att lära dig att njuta av din fina anläggning Johan! Inte fel att ta det lugnt i tillvaron lite och bara känna sej nöjd. Jag avundas dig! |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2010/02/21 : 23:53:38
|
Har du funderat på hörlurar?
Wow vad jag är nöjd med mina hörlursriggar. Tog det sidospåret då huvudanläggningen oftast används till TV-tittande av övriga familjen och jag kan då njuta av musiken utan att störa andra. Blir mer som ett komplement eller en egen anläggning i anläggningen.
Har återupptäckt min ungdomsmusik nu när jag kan lyssna i sovrummet.
Sommartid, ja då har jag ju min sommarstugeanläggning att leka med.
Min sjuka är alltså lite annorlunda - varje rum kan innehålla en anläggning...
EDIT: Min huvudanläggning är jag supernöjd med fast den inte är färdig och på plats (ny bänk och slutlig inkoppling av alla kablar) men jag har fortfarande ett sug i vinyltarmen, men det får bli nästa säsong. |
Edited by - huzze on 2010/02/21 23:55:27 |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2010/02/22 : 00:27:12
|
Jag har faktiskt ett väldigt bra tips en radiodel, tuner eller vad ni vill kalla det.
Under de två gånger jag har haft svacka har radion varit väldigt bra att ha läsa en bok en tidningen eller diska när radion har varit på det är ett bortglömt media. Sedan skall vi inte glömma bort all bra musik de olika programmen har med diverse musikinriktningar alla konserter som sänds intensiteten i ett radiosänt sportevenemang ujuj prova bara du blir förvånad över hur roligt det är. Släng ut den där digitala smörjan som steamar musiken det blir bara skvalmusik som förslöar och suger ut livsglädjen ;).
anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Psy_lord
Member
196 Posts |
Posted - 2010/02/22 : 07:13:10
|
Bygg en biosalong, du har ju intresset för hembio för du har väll projektor och duk?
annars kan du alltid kika på http://rsb.se/arena/portal.php?pageid=home_rsb där har du hobby som får dig sysselsatt länge. |
Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
|
|
|
MatsT
100.000-klubben
2457 Posts |
Posted - 2010/02/22 : 08:06:29
|
quote: Släng ut den där digitala smörjan som steamar musiken det blir bara skvalmusik som förslöar och suger ut livsglädjen
Jag tror som Bubbel att det lätt blir för passivt med bakgrundsmusik på det sättet och att man då tappar intresset för de sköna stunderna med "albumplockning" och mer koncentrerat lyssnande. Jag själv har nästan helt slutat använda musik som bakgrund och lyssnar betydligt mer aktivt istället. Anläggningen rör jag inte mycket i, det är inte huvudsaken men det är ju synd om den inte blir använd tycker jag.
Hoppas du hittar tillbaka till finanläggningen! |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2010/02/22 : 14:02:10
|
Jag tycker de år jag verkligen var inne i uppgraderingskarusellen var förlorade år. Jag var aldrig nöjd med någonting och satt bara och lyssnade efter fel. Det var helt enkelt inte roligt att lyssna på musik i det tillståndet. Men det problemet skulle lösas, bara jag uppgraderade den delen eller den delen. Men så blev det naturligtvis inte utan jag hittade bara nya fel. Skönt att ha kunnat kliva av den karusellen. Nu är musik roligt igen, men någon nedgradering blir det absolut inte tal om. Jag kan samtidigt glädjas åt mitt fina ljud. Det är nu precis som det ska vara, anläggningen är en källa till stor glädje. Varför hålla på och ändra då? |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Sceptic
Member
746 Posts |
Posted - 2010/02/22 : 16:15:55
|
quote: Jag tycker de år jag verkligen var inne i uppgraderingskarusellen var förlorade år. Jag var aldrig nöjd med någonting och satt bara och lyssnade efter fel. Det var helt enkelt inte roligt att lyssna på musik i det tillståndet. Men det problemet skulle lösas, bara jag uppgraderade den delen eller den delen. Men så blev det naturligtvis inte utan jag hittade bara nya fel.
Känner igen det där. Jag är inne på att den ständiga uppgraderingshysterin är en sorts sjukdom och att man, oavsett vad man köper, inte blir nöjd.... det kan ju finnas något bättre eller åtminstone annorlunda . Jag känner många som är extremt musikintresserade med stora skivsamlingar, men i bästa fall har de mediokra anläggningar.
quote: Att få loss cash genom att sälja är kul men vad jag skulle ge mig in på istället vet jag inte.
Att sälja brukar inte vara en bra idé då andrahandsvärdet ofta är väldigt lågt. Blir man sedan sugen igen blir det DYRT att ta sig tillbaka till samma standard. |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2010/02/22 : 17:54:38
|
quote: En själsfrände
Ja Johan, verkar ju inte bättre och det är ju alltid något i alla fall...
quote: Jag har faktiskt ett väldigt bra tips en radiodel, tuner eller vad ni vill kalla det.
Jag lyssnar mycket på radio, både via min analoga tuner, via podsändningar, via Squeezeboxen osv, men även där blir det mest som bakgrundsljud/lyssning - men mycket av musik jag gillar hittar jag främst på P3.
quote: Släng ut den där digitala smörjan som steamar musiken det blir bara skvalmusik som förslöar och suger ut livsglädjen ;)
För min del så är det ju så, att även om jag uppskattar det ljud som min anläggning presterar så har på något sätt musiken blivit viktigare än tekniken. Att göra som jag ofta gjorde innan - dvs sitta och "hifi-lyssna" på samma musik om och om igen lockar inte så mycket längre - via spotify och inte minst via Flac och Squeezeboxen så har jag upptäckt så otroligt mycket musik som jag aldrig hade upptäckt eller för den delen haft råd att köpa - visst köps det en och annan skiva fortfarande, men då är det mest specialutgåvor med mervärde. Skulle vilja gå så långt, att om jag inte hade upptäckt det digitala media för nått år sedan så hade jag nog hamnat i den här sitsen tidigare...
quote: Vinyl?
Hade ca 1000 vinylskivor och en fin gammal Thorens TD166 MK II (Tror att den hette så?), massa rariteter, förstautgåvor på The Smiths singlar osv - men jag sålde allt på en och samma gång i slutet på 90 talet när jag var fattig student, ångrat mig ibland, köpte även en Dual 505 - men insåg att det var musiken jag saknade, inte formatet...
quote: Jag tycker de år jag verkligen var inne i uppgraderingskarusellen var förlorade år. Jag var aldrig nöjd med någonting och satt bara och lyssnade efter fel. Det var helt enkelt inte roligt att lyssna på musik i det tillståndet. Men det problemet skulle lösas, bara jag uppgraderade den delen eller den delen.
Nu är ju inte problemet att vi inte kan sluta uppgradera - utan att vi känner oss färdiga och nöjda, kanske för nöjda? Man saknar spänningen, jakten och kanske till och med meningen att lyssna på musik på det gamla "hifimässiga" sättet...
Så hur får man tillbaka suget? Jag har funderat på att nedgradera, sälja helt - istället kan man investera pengarna, resa, köpa hoj eller annan valfri leksak, så självklart kan det vara ett alternativ... men jag kommer nog sakna mina McIntosh de där två gånger i månaden som jag vill lyssna seriöst, frågan är väl bara om det går att leva med den saknaden eller ej...?
Mvh Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
|
|
24U
Member
883 Posts |
Posted - 2010/02/22 : 19:39:11
|
Uppgraderingar, eller hur man ser på det, är väldigt intressant och individuellt. Jag återkommer lite till mitt tidigare inlägg om lyckan att vara på väg... Jag har mött kunder under min tid som butikssäljare som definitivt inte mådde bra i sina uppgraderingar. Det var mycket mer ångest än glädje och kabel efter kabel släpades hem, lyssnades och förkastades. Den ena inspelningen lät bra med den kabeln och hårdkomprimerad metal med en annan. Och aldrig satt man riktigt nöjd med en helhet. Detta beror enligt mig på att något i regel verkligen ÄR FEL i riggen. Det kan ibland vara hybris rent allmänt, men min mening är att det i regel finns grund för oron och rastlösheten. Lyssningströtthet, tror jag det kallas? Mestadels, återigen helt enligt mig, orsakat av att balansera på den yttersta gränsen vad gäller hur ljust ljudet är; ofta går det rakt överstyr men på hifinördvis når man himmelska höjder med alla de audiofil-utgåvor man spelar. Och hur många sådana utgåvor äger man? Ja, jag äger bara kanske ett 15-tal. Resten är helt enkelt jäkligt bra musik som jag vill kunna spela också. Så uppdateringshysterin om man vill kalla det så, har i regel grund i att något inte stämmer i riggen.
Sedan håller jag väldigt mycket med om att stänga av denna f-b*** hissmusiken hemma. Om jag inte lyssnar på musik står inte min rigg och bara låter för låtandets skull. Om jag inte kan njuta tystnaden, är jag rädd att jag heller inte kan njuta musiken, har jag funnit.
Sitter man slutligen nöjd som Johan gör, varför peta? Alla trådar som visar hur känsligt allt är innebär, tycker jag, att man kanske inte ska peta? Om man då upptäcker att man tappat något i hobbyn, kanske inte musiken var det enda primära? Kanske gemenskapen i diskussionerna, den tekniska utmaningen att få allt "rätt" och det övriga runt hobbyn med mässor, etc, helt enkelt blivit jättetydligt, när man upptäcker att; "fasen, nu låter det ju bra och jag är nöjd". Jag återvänder till alternerande hobbies. Låt något nytt ta vid att fördjupa sig i, så kanske den nya andelen musiken utgör inte blir så futtig när allt med grejorna till slut sitter och inte behöver så mycket uppmärksamhet längre?
Men, vad vet jag? Jag har haft fel förr... |
https://www.facebook.com/stefanstudio |
|
|
McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben
1486 Posts |
Posted - 2010/02/22 : 20:34:34
|
quote: Hade jag fått flytta runt ett par varv här hemma så hade jag varit lycklig igen
Tycker det låter som ett nytt boende hade livat upp |
I was talking to myself! |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2010/02/23 : 08:31:11
|
En konst vara nöjd, och fortfarande nyfiken. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2010/02/23 : 08:57:01
|
^^ |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2010/02/23 : 10:51:10
|
quote: Så hur får man tillbaka suget? Jag har funderat på att nedgradera,
Jag förstår inte varför det skulle vara ett självändamål att hålla på med uppgradering. Målet måste väl vara att det är roligt att lyssna på musik. Är det inte roligt, så måste något vara fel och då får man fundera på hur man ska gå till väga för att få tillbaka lusten att lyssna på musik. Att lusten till att uppgradera har försvunnit samtidigt som det är roligt att lyssna är väl ett sundhetstecken? |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2010/02/23 : 11:13:32
|
quote: Att lusten till att uppgradera har försvunnit samtidigt som det är roligt att lyssna är väl ett sundhetstecken?
Absolut, bara att gratulera
För mig har lusten att uppgradera försvunnit, kan inte tänka mig att jag kan få ett mer perfekt ljud än det jag har - men samtidigt så lyssnar jag inte på musik på samma sätt, men det kommer kanske kommer det tillbaka, men om jag jämför med en annan passion, läsa böcker, så läser jag otroligt mycket böcker emellanåt, men så helt plötsligt känner jag mig för rastlös, kommer på mig själv med att tänka på annat, i ofokus helt enkelt - visst då är det bara att lägga ned ett tag, men samtidigt kommer inte lusten tillbaka per automatik - det kräver alltid en insats av mig, jag måste hitta rätt bok, jag måste vara motiverad, känna att jag har tid och faktiskt tvinga mig in i handlingen, det kan ibland kräva en otrolig tankevilja. När jag bara börjat och kommit igenom första boken, ja då brukar det gå på räls tills nästa svacka kommer - frågan är ju hur man får lusten tillbaka med hifin?
Och som jag sa, jag lyssnar på musik, bra musik - både via radio och egen samling dagligen, men inte på samma sätt som tidigare - och oavsett hur nöjd jag är med ljudet, så kan jag ibland fundera på om den typen av lyssning som jag nu sysslar med verkligen behöver en anläggning för hundratusentals kronor? eller skulle jag vara lika lycklig med något annat?...
För min del och så vitt jag vet även i Johans fall så har det ju varit lite förändringar i våra liv, kan ju vara så att man helt enkelt inte riktigt är i balans och därför har svårt att njuta och slappna av, men som någon annan skrev - jag kan ha fel det har hänt förut
Mvh Jocke |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2010/02/23 : 11:31:26
|
När man tröttnar är det nog så att hobbyn blivit för "smal" eller att jag blivit för seriös och tar det hela på för stort allvar. Ett botemedel som jag skrev tidigare är ett nytt projekt. Ett annat är att gå ut och lyssna live, har senaste tiden vart på några fantastiska konserter Mahler 1a och Rick Brousard det har gett mig kickar att börja lyssna mer hemmavid. Att bjuda in till lyssning träff och träffa likasinnade är också roligt. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2010/02/23 : 21:32:06
|
Tänkte precis posta följande - låter det sunt?:
quote: Sitter och funderar lite - undra om inte utmaningen har varit att få anläggningen att låta lite bättre än vad den borde prestera, kan vara så att de saker som jag har nu är så uppenbart bra att det är mål i öppen kasse - kanske borde byta ner mig för att få en utmaning igen, att helt enkelt få det att låta lika bra med billigare prylar...
Johan: Saknar din input....
Mvh Jocke
|
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2010/02/23 : 21:55:06
|
drkim: Så kan jag känna iaf, men inte bara med hifi. Det är ingen konst att köpa kläder med obegränsad kassa tex. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2010/02/23 : 23:35:32
|
Johan tar väl en paus från forumet och begrundar... |
|
|
Ranefjord
Member
422 Posts |
Posted - 2010/02/24 : 08:48:06
|
Helt normalt. Mina hifi-krav har också sjunkit på senare år (även om jag fortfarande uppskattar riktigt bra hifi). Jag är väldigt nöjd med en "vintage" anläggning bestående av Quad quad fm4-34-306 och ett par oa50or. Rega som LP-källa. Det låter verkligen inte high-end, och kanske är det just därför som jag är så nöjd. Sammanfattande känslor om min spartanska stereo: Enkelt och vardagligt. Snyggt och lättplacerat. Vem behöver egentligen bättre.
Visserligen har jag ett par oa52or på ingående... Så jag är väl fortfarande i uppgraderingsbranchen trots allt ;-). Hur som helst... Vintage hifi är skoj. |
Snoogens |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2010/02/26 : 10:27:55
|
Jag är kvar Jocke
Har varit lite mycket jobb den senaste tiden. RSB kom upp i tråden, been there, done that - finns ganska mycket banbygge i någon tråd under offtopic.
Men där finns ett samband!! Där röjde vi upp en vildvuxen bit mark för ca 3 år sedan o vips så hade vi SM i radiostyrt Vi slet som djur o när vi var klarar o det visade sig att vi hade lyckats riktigt väl, då var det inte mer med det.
Vad som sen hände var att jag kom i ekonomiskt trångmål o var tvungen att sälja allt. När jag sedan kom på fötter så hade jag nada intresse för radiostyrt o har inte varit på banan sedan i våras o då är jag ändå "banansvarig"
Sambandet (som kanske är långsökt) var att jag skilde mig för 2 år sedan o flyttade tillbaka till Malmö. Det var ingen jobbig skilsmässa överhuvudtaget men det har inte varit det lugnet i livet som man behöver. Några flörtar passerade, förlorade jobbet + en massa annat.
Idag har ett jobb som jag verkligen trivs med, en underbar sambo och pengar på banken. Ändå ligger mycket av mina hobbies lite i standby läge precis som med radiostyrt.
Det känns som om Hifiprojektet är färdigt, underbar setup, ett rum som tweakat på alla håll o kanter.............. Jag vet varken in eller ut om jag ska vara ärlig, jag saknar allt meckande o tweakande. Inte för att få ut mer av grejerna utan för pillandets skull. Men jag känner att jag inte har ork eller intresse för att bygga upp i ett helt nytt rum om chansen gavs.
Men jag är inte neråt över det hela mest konfunderad att det blev så här.
|
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
Edited by - johan.björklund on 2010/02/26 10:28:38 |
|
|
24U
Member
883 Posts |
Posted - 2010/02/26 : 12:22:21
|
Det är precis det jag menar; hobbyn rymmer inte bara musikintresset utan det fyller ytterligare behov. Innan man hittar en bättre benämning, kalla dem terapeutiska. Jag fick hifin och intresset som en fringis av brorsan, efter jag kraschat med utbrändhet år 2000. Denna hobby, tillät mig greja med många tekniska saker, samtidigt som att kunna leva ut musikintresset. Jag behövde inte gå ut, vilket var nästan omöjligt för mig i början och tack vare denna hobby fick jag möjlighet till vettig vardag trots sjukskrivning under flera år. Jag har lyckligtvis repat mig och lever idag liknande Ditt liv, med sambo och bonuskottar och övriga fördelar. Uppgraderingsviljan har klingat av, då jag för några år sedan gjorde helt om och öppnade för all musik igen som jag gillar men ofta är taskigt inspelat. Så hifin har fått ge vika för musiken, utan att hifin på något sätt. Ät det bra inspelat hörs det jäkligt tydligt idag också, men även dåligt material är numera njutbart. Det är inte längre korrekt, om man säger, för puristerna skulle rynka på näsan, tror jag.
Men, när nöjdheten infinner sig, tappar man flera delar av sin hobby och man upplever man tappar styrfart. Detta återkommer, jag lovar. Jag har haft flera perioder då det nästan varit stendött. Men musiken står kvar och att nedgradera för att få fart på't igen är bara penningförstörelse, då Du snabbt kommer tillbaks. Njut av systemet. Spela musik. Just det Du beskriver, att Du saknar pysslet, provandet och så vidare, kan Du återfinna i en annan hobby också. Finns hur mycket kul som helst därute som både är lärorikt, kul och kostar massa stålar... Det är en smärtsam skilsmässa att släppa taget om en hobby som ockuperat så mycket av ens tanke och tid, det är ju om inte annat en massa polare man skaffat på resan, men detta finns inom andra intressesfärer också. Jag kan upplysa att precis samma gafflande om för och emot, hittar Du på fotosidan också, ibland riktigt vasst i tonen med. Samma dogmer och analogt vs. digitalt... Vissa personer härifrån är där också. Det är bara att se in i sitt inre och öppna för en ny riktning i livet, utan att man behöver inte plikta den gamla. |
https://www.facebook.com/stefanstudio |
|
|
iroise
Member
1753 Posts |
Posted - 2010/02/26 : 12:25:22
|
Tjenare Johan! Kul att läsa då jag varit i periferin under din resa. Brukar inte ge råd o tänker försöka undvika det nu också men hade jag varit du så hade jag låtit prylarna stå ett tag. Vinyl hade jag skippat eftersom mjukvara kostar plenty, kan undvikas om man är nere med mainstream-musik från 80-talet dvs radiomusik/hårdrockspudlar, vilket du nu inte är o sambon slänger väl ut dig om du blir det!
Har du nått din hifi-ekonomiskainkompentensnivå så är uppgradering uteslutet o då kan prylarna stå/säljas eller nedgraderas!
Foto/ormar/radiobil/hifi/foto/musik/bio, du har många strängar på din lyra o jag tror att du återvänder till något/några när eran fina passionerade kärlek kommer in i en, ja vad skall man säga äh äh lugnare fas, kanske! Så har det tidigare varit i mitt fall o därför är jag glad att jag inte gjorde jätteförändringar då.
Var arbetar du nuförtiden //MVH |
Edited by - iroise on 2010/02/26 12:27:12 |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2010/02/26 : 12:40:42
|
Mycket tänkvärt!! Tack
quote: Det är precis det jag menar; hobbyn rymmer inte bara musikintresset utan det fyller ytterligare behov. Innan man hittar en bättre benämning, kalla dem terapeutiska. Jag fick hifin och intresset som en fringis av brorsan, efter jag kraschat med utbrändhet år 2000. Denna hobby, tillät mig greja med många tekniska saker, samtidigt som att kunna leva ut musikintresset. Jag behövde inte gå ut, vilket var nästan omöjligt för mig i början och tack vare denna hobby fick jag möjlighet till vettig vardag trots sjukskrivning under flera år. Jag har lyckligtvis repat mig och lever idag liknande Ditt liv, med sambo och bonuskottar och övriga fördelar. Uppgraderingsviljan har klingat av, då jag för några år sedan gjorde helt om och öppnade för all musik igen som jag gillar men ofta är taskigt inspelat. Så hifin har fått ge vika för musiken, utan att hifin på något sätt. Ät det bra inspelat hörs det jäkligt tydligt idag också, men även dåligt material är numera njutbart. Det är inte längre korrekt, om man säger, för puristerna skulle rynka på näsan, tror jag.
Men, när nöjdheten infinner sig, tappar man flera delar av sin hobby och man upplever man tappar styrfart. Detta återkommer, jag lovar. Jag har haft flera perioder då det nästan varit stendött. Men musiken står kvar och att nedgradera för att få fart på't igen är bara penningförstörelse, då Du snabbt kommer tillbaks. Njut av systemet. Spela musik. Just det Du beskriver, att Du saknar pysslet, provandet och så vidare, kan Du återfinna i en annan hobby också. Finns hur mycket kul som helst därute som både är lärorikt, kul och kostar massa stålar... Det är en smärtsam skilsmässa att släppa taget om en hobby som ockuperat så mycket av ens tanke och tid, det är ju om inte annat en massa polare man skaffat på resan, men detta finns inom andra intressesfärer också. Jag kan upplysa att precis samma gafflande om för och emot, hittar Du på fotosidan också, ibland riktigt vasst i tonen med. Samma dogmer och analogt vs. digitalt... Vissa personer härifrån är där också. Det är bara att se in i sitt inre och öppna för en ny riktning i livet, utan att man behöver inte plikta den gamla.
Stefan
Jo jag hade nog åkt ut omgående då Jag jobbar i Danmark igen, ungefär med samma saker som innan |
|
|
|
Lech
Member
1353 Posts |
Posted - 2010/02/27 : 09:28:09
|
Johan. Tror jag själv kommit till din fundering ( gjort det förut ) men det har inte blivit bättre för det. Råd är svåra men Pac:s är klokt tror jag. quote: Att nå till en punkt där man är nöjd är nog både sunt och vettigt.
Det är bara att luta sig tillbaka och njuta.
Du har en anläggning som är unik, både till Nirvana ljudmässigt och till design. Där finns inget att uppgradera.
Som sagt Njuuuuut av den.Det finns nog inget bättre. Det kan vara ett problem i sig men ganska angenämt. MVH Lech . Edit: En reflektion från Stockholmsmässan var AudioNote som kanske kom i närheten av det din anläggning kan prestera, men till vilket pris och ändå inte upp till klass 1 ?? Rum har ju alltid stor påverkan likaså högtalare ,men jag är övertygad att det har du koll på.
|
Analog,purist,fanatiker Allt var inte bättre förr,men det mesta. |
Edited by - Lech on 2010/02/27 11:26:50 |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2010/02/27 : 11:22:30
|
Det är väl just det som är problemet, att jag inte sätter på grejerna för att spela. |
|
|
|
Topic |
|
|
|