HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Min Cambridge CD6 har insjuknat
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/03/03 :  13:54:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har en Cambridge CD6 som har ådragit sig en släng av A-ALS (Audio-ALS).
Ett par månader har han (eller är det en hon?) envisats med att dra in släden med bums. Den har åkt ut, vänt och sedan åkt in igen. Man får vara snabb vid skivbyten.

Sedan noterade jag att fler och fler av mina skivor började bli ospelbara. Speciellt irriterade jag mig på att titelspåret från Doves, Final Broadcast spelade 2 minuter och sedan skuttade bort, bildligt och bokstavligt.
Temporär lösning (fast jag tror den bli långvarig, speciellt om jag får ihop min DAC) är en Pipillips DVD-spelare för några hundra spänn. Den spelar allt.

Kan jag göra något åt min Cambridge? Byta verk, föreslog en kompis; kan man verkligen göra det?

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/03/04 :  00:34:30  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Det är absolut ingen hon!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/03/04 :  06:37:41  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Låter som en surkärring

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2010/03/04 :  07:39:25  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
På A svarar jag: -Kolla ändlägesbrytaren och på B svarar jag: -Prova att justera fokus på lasern!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2010/03/04 :  08:16:41  Show Profile Send acebowler a Private Message
Är inne på McGyvers spår! Du kan även innan justering av lasern kolla om laserlinsen är skitig och göra rent den. Försiktigt! Bomullstuss med liiite isopropanol brukar jag använda.

S

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2010/03/04 :  08:32:29  Show Profile Send classe a Private Message
funkar inte det så byt lasern det gjorde jag på min 640c

18 ska de va.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/03/04 :  09:56:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Tack ska ni ha för tipsen, jag ska kolla upp ordentligt.
Fast nu har jag börjat montera DACen jag köpte av Gastone och ville testa mot min DVD-spelare. Fast samma innanmäte som finns i min skitbilliga spelare kanske finns i en 45,000-kronors DVD-spelare ...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000