Author |
Topic |
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2010/02/27 : 11:38:55
|
quote: Det är väl just det som är problemet, att jag inte sätter på grejerna för att spela.
Det kanske inte är det största problemet just nu du har en massa andra saker som skall gås i genom innan du landar på fötterna igen jag tror nog att Stefans tips är väldigt bra.
quote: Brukar inte ge råd o tänker försöka undvika det nu också men hade jag varit du så hade jag låtit prylarna stå ett tag.
När jag tänker efter har jag en polare som hade samma problem han fick en förändring i sitt arbete som gjorde att han i princip upphörde med att lyssna på musik nu mer än ett år senare är det roligt igen. Han ligger i nivå med ditt system Johan mitt tips gör något annat grilla, bada naken eller vad du nu kommer på som är kul.
anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Lech
Member
1353 Posts |
Posted - 2010/02/27 : 20:42:31
|
Johan. Med "nästan bestörtning" ser jag din "till SALU annons". Tråkigt att du hamnat i den sits du är i. Själv hade jag sålt "mjölkpakets" högtalarna och skaffat ett par bättre/större istället.
Ifs har du nu varit och nafsat på Nirvana så...
Lycka till med nästa steg, hur som helst..- MVH Lech |
Analog,purist,fanatiker Allt var inte bättre förr,men det mesta. |
Edited by - Lech on 2010/02/27 20:45:10 |
|
|
iroise
Member
1753 Posts |
Posted - 2010/02/27 : 21:21:09
|
Talon/Accuphase gick inte heller av för hackor!! Går att köpa nytt om kuligheten kommer åter. Har också sett att tärningen är kastad (annonsen) och ja, allt har sin tid som det står i skriften
Vad fällde det slutliga avgörandet |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2010/02/28 : 00:31:05
|
Nåväl, jag har ju själv startat om ett par gånger, bara för att hålla hobbyn igång. Det viktigaste är ändå att behålla musiksamlingen. Vilken ågren om jag sålde den. |
|
|
howlingcow
Starting Member
9 Posts |
Posted - 2010/02/28 : 01:28:37
|
Johan, du gör rätt. den dagen suget kommer igen så e' det förbannat kul att börja om med nått nytt. |
|
|
Daniel
Member
634 Posts |
Posted - 2010/03/03 : 21:55:22
|
quote: Det är väl just det som är problemet, att jag inte sätter på grejerna för att spela.
Med nästan 19 tusen poster här på forumet så kan jag förstå ovanstående. Respekt!
Hehe, förlåt, jag kunde inte låta bli. Det är tänkvärt att se hur jobbigt det är för alla andra att du tröttnat. Jag tycker du ska köra vidare med spotify om det räcker för att tillfredsställa ditt musikintresse. För det måste ju ändå vara det vi håller på med? Om du vill ha något att göra så kan jag rekommendera cykling. Det är förvånansvärt stor överlapp mellan de som finner passion i både cyklar och framförallt grammofoner. Det finns något samband där. Dessutom så är det väldigt bra att cykla då och då. Som kontrast till den motion man får i lyssningspositionen . Lycka till med ditt "nya" liv. Vad du än gör, gör det lika helhjärtat som du utövat ditt musikintresse.
Mvh /Daniel |
|
|
Rolf-san
Member
2137 Posts |
Posted - 2010/03/03 : 22:06:53
|
Oj vad jag känner igen mig. Det är ju resan som är målet! Annars känns det som om du har fått dina existensiella frågor lite tidigare i livet än vad jag fick. Det är "bara" att försöka leva i nuet som kan tillföra något. Lycka till med det som kommer. |
När elefanterna slåss, så trampas gräset ner. |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2010/03/03 : 22:10:58
|
Hepp!
Jo jag tog beslutet att lägga ut drivningen på annons. Det betyder ju inte att dom blir sålda, vilket känns ganska oviktigt.
Får se vad som händer framöver men jag blir givetvis kvar på forumet, ingen får ju slå mitt antal posts |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
tober
Component.se
1318 Posts |
Posted - 2010/03/03 : 22:23:56
|
Bara för att det inte står en anläggning hemma så behöver det inte ta slut. Det finns trevliga vänner att hälsa på, butiker att utforska och fler mässor att besöka.
Planera och utvärdera inte för mycket. Saker får händer ibland bara av sig själv... |
Driver sajten component.se. |
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2010/03/03 : 22:28:40
|
Du har annan viktig kompetens att bidra med Johan utöver anläggningen, så stanna kvar aktiv. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2010/03/04 : 07:57:04
|
quote: Får se vad som händer framöver men jag blir givetvis kvar på forumet, ingen får ju slå mitt antal posts
Näe jag såg att du hade passerat mig nu, Fast jag är väl nästan med inaktiv än du |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Topic |
|