HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Det har blivit ganska många år nu.........
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2010/02/27 :  11:38:55  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:
Det är väl just det som är problemet, att jag inte sätter på grejerna för att spela.

Det kanske inte är det största problemet just nu du har en massa andra saker som skall gås i genom innan du landar på fötterna igen jag tror nog att Stefans tips är väldigt bra.

quote:
Brukar inte ge råd o tänker försöka undvika det nu också men hade jag varit du så hade jag låtit prylarna stå ett tag.

När jag tänker efter har jag en polare som hade samma problem han fick en förändring i sitt arbete som gjorde att han i princip upphörde med att lyssna på musik nu mer än ett år senare är det roligt igen. Han ligger i nivå med ditt system Johan mitt tips gör något annat grilla, bada naken eller vad du nu kommer på som är kul.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2010/02/27 :  20:42:31  Show Profile Send Lech a Private Message
Johan.
Med "nästan bestörtning" ser jag din "till SALU annons".
Tråkigt att du hamnat i den sits du är i.
Själv hade jag sålt "mjölkpakets" högtalarna och skaffat ett par bättre/större istället.

Ifs har du nu varit och nafsat på Nirvana så...

Lycka till med nästa steg, hur som helst..-
MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2010/02/27 20:45:10
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2010/02/27 :  21:21:09  Show Profile Send iroise a Private Message
Talon/Accuphase gick inte heller av för hackor!! Går att köpa nytt om kuligheten kommer åter. Har också sett att tärningen är kastad (annonsen) och ja, allt har sin tid som det står i skriften

Vad fällde det slutliga avgörandet
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/02/28 :  00:31:05  Show Profile Send huzze a Private Message
Nåväl, jag har ju själv startat om ett par gånger, bara för att hålla hobbyn igång. Det viktigaste är ändå att behålla musiksamlingen. Vilken ågren om jag sålde den.
Go to Top of Page

howlingcow
Starting Member

9 Posts

Posted - 2010/02/28 :  01:28:37  Show Profile Send howlingcow a Private Message
Johan, du gör rätt.
den dagen suget kommer igen så e' det förbannat kul att börja om
med nått nytt.
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2010/03/03 :  21:55:22  Show Profile Send Daniel a Private Message
quote:
Det är väl just det som är problemet, att jag inte sätter på grejerna för att spela.

Med nästan 19 tusen poster här på forumet så kan jag förstå ovanstående. Respekt!

Hehe, förlåt, jag kunde inte låta bli. Det är tänkvärt att se hur jobbigt det är för alla andra att du tröttnat. Jag tycker du ska köra vidare med spotify om det räcker för att tillfredsställa ditt musikintresse. För det måste ju ändå vara det vi håller på med? Om du vill ha något att göra så kan jag rekommendera cykling. Det är förvånansvärt stor överlapp mellan de som finner passion i både cyklar och framförallt grammofoner. Det finns något samband där. Dessutom så är det väldigt bra att cykla då och då. Som kontrast till den motion man får i lyssningspositionen . Lycka till med ditt "nya" liv. Vad du än gör, gör det lika helhjärtat som du utövat ditt musikintresse.

Mvh
/Daniel
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/03/03 :  22:06:53  Show Profile Send Rolf-san a Private Message
Oj vad jag känner igen mig. Det är ju resan som är målet!
Annars känns det som om du har fått dina existensiella frågor lite tidigare i livet än vad jag fick. Det är "bara" att försöka leva i nuet som kan tillföra något. Lycka till med det som kommer.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/03/03 :  22:10:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Hepp!

Jo jag tog beslutet att lägga ut drivningen på annons.
Det betyder ju inte att dom blir sålda, vilket känns ganska oviktigt.

Får se vad som händer framöver men jag blir givetvis kvar på forumet, ingen får ju slå mitt antal posts

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/03/03 :  22:23:56  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Bara för att det inte står en anläggning hemma så behöver det inte ta slut. Det finns trevliga vänner att hälsa på, butiker att utforska och fler mässor att besöka.

Planera och utvärdera inte för mycket. Saker får händer ibland bara av sig själv...

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/03/03 :  22:28:40  Show Profile Send B-200 a Private Message
Du har annan viktig kompetens att bidra med Johan utöver anläggningen, så stanna kvar aktiv.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2010/03/04 :  07:57:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Får se vad som händer framöver men jag blir givetvis kvar på forumet, ingen får ju slå mitt antal posts

Näe jag såg att du hade passerat mig nu,
Fast jag är väl nästan med inaktiv än du

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000