HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Högtalarbyggartävlingen, resultat i unlimited
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/04/20 :  10:20:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag specialbevakade tävlingen på vår träff. Tyvärr har jag ännu inte fått till alla bilderna, men det kommer om någon dag.

Innan vi ger resultatet vill jag ta chansen att berätta för alla som inte var på plats hur röstningen gick till.

Jury & tillvägagångs-sätt
Vi började med en blind lottning. The seal var lottdragare och spelordningen blev

1. TL:s TQWT
2. Janssons nya dipoler
3. The pretender

För varje högtalarpar fick byggaren tid på sig att välja slutsteg(OTL eller BAT VK500) och ställa upp/in sina högtalare. När det var gjort fick Juryn hussera ensamma och fritt i rummet. Kort sagt, de låste in sig.
Juryn bestod Bearwick(Audiogrupp Öst), Hasse(SVAVEL), TUX(Audiogrupp Väst) och U1(eoJeud). Juryarbetet började ca klockan 10.30 och lyssningsdelen var klar vid 14:30.

Resultat
Jury-röstningen utföll enligt följande:

1. Janssons nya dipoler
2. The pretender
3. TL QWT

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2009/04/20 :  15:37:29  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Har domarna motiverat eller kommenterat varför de gjorde det val de gjorde?
Det tycker jag vore intressant.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/04/20 :  15:47:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Vi valde ett enkelt kriterie för juryn att bedömma efter. Valet är baserat på principen "vilken vill jag ta med mig hem?".

En av kommentarerna från domarna var; "jag kan ta med vilken som helst, de låter skit bra allihop!".




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000