HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Varning, scammare som säljer HiFi i Tyskland
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2008/12/23 :  12:48:10  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
En som försökte blåsa mig rejält via ett hackat ebay konto i Tyskland. Vill bara dela med mig om detta så ingen annan går på en nit om ni handlar med någon i Tyskland.
Han vill att man betalar till kontot nedan! Så ingen råkar gå på en nit! Shoppa lungt =)

Piotr Efimov
konto 836765438
BLZ 36010043
iban DE84360100430836765438
BIC/swift PBNKDEFF

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/12/23 :  14:31:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Tack för varningen. Hur vet du att det är ett berägeriförsök?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2008/12/26 :  23:49:03  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Halloj! Köpte ett par Infinity Kappa av en på ebay. Han kom sen hem precis när jag fått betalinfo från "honom" och skrek i ett mail betala inte, nån har hackat mitt konto och säljer saker som inte finns. Så jag hade tur =) Det såg ju helt ok ut eftersom säljarens feedback var ok och mailen kom genom hans konto.... Dom hade helt enkelt kapat hans konto, lagt upp bluff produkter och mailade ut konto info.... Så dom fortsätter nog i samma stil på begagnad HiFi. Hoppas det kan rädda någon =)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000