HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Rörförstärkare för den fattiga studenten?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2008/11/16 :  20:38:04  Show Profile Send Hemling a Private Message
Hej

Har fastnat mer och mer för rörstärkare och har nu kommit så långt att jag planerat att försöka mig på ett eget bygge.
Problemet är dock att jag är student och som ni säkert förstår så har man inte pengar i överflöd.. :(

Har dock några alternativ jag tittat på, men tar mer än gärna emot tips och förslag om det finns.

http://www.tubeaudio.8m.com/RH84/rh84.html
http://www.diyparadise.com/5842-2A3.html
http://www.tubebuilder.com/images/schematics/singleended/el84_se2.gif

Det sista förslaget är väll den jag kollat mest på, verkar vara det simplaste?

Går det att göra en nätdel med en Toroidtrafo 2x110V 50VA från elfa och sen koppla som fuling skrev i
http://www.diyforum.net/phpBB2/viewtopic.php?t=712&highlight=billig+r%F6rf%F6rst%E4rkare ca miten på sid 1?

Någon som har ett förslag på hur en sådan strömförsörjning skulle kunna se ut ?

Mvh

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2008/11/16 :  20:49:29  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag har en sida till som jag har tittat på många gånger då jag har rör och annat smått och gott liggandes där finns även andra varianter http://members.at.infoseek.co.jp/lagarto/el84se_diy.htm

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts