Author |
Topic |
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben
5803 Posts |
|
Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran
1969 Posts |
Posted - 2009/02/18 : 20:44:01
|
Jag tycker, i vanlig ordning, precis som Petter, har dock ett annat alternativ. [url=http://www.pixbox.se/pic26231104][/url] Beyma P200Nd. Riktiga små brottarbasar med hyffsat lämplig känslighet, 92dB, utrymme att dämpa bort lite i en ganska lågt avstämd basreflexlåda, eller varför inte en TL? Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|
|
classe
Member
1625 Posts |
Posted - 2009/02/18 : 22:10:28
|
fina element ingvar vad kostar dom? magils vilka filter ska du ha passiva eller aktiva?
|
18 ska de va.
|
|
|
Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran
1969 Posts |
Posted - 2009/02/18 : 23:10:32
|
Har inte priset exakt i minnet, (inte mycket annat heller , come to think of it) men ca 1300:- tror jag. Kollar i morgon. Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2009/02/19 : 07:25:54
|
Inte alls bestämt vilken sorts filter eller ens princip på lådan, men om jag skulle gissa så blir det passiv delning mot diskanten.
edit: Jag är lite sugen på öppen baffel eller nåt sånt. |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
Edited by - Magils on 2009/02/19 07:29:13 |
|
|
Egil
Member
80 Posts |
Posted - 2009/02/20 : 10:49:18
|
Några heta tipps ang C23 är: 1. att först o främst ta bort det eländiga stålgallret så blir de betydligt mindre vassa. 2. fimpa den minst lika eländiga plastlådan.. detta är inte alls så enkelt som det låter men inte så krångligt bara men har tummen på rätt platts. ibland är de limmade med mjukt lim och då går de lätt att bända bort ibland med hårt lim o då är det bara bågfilen som gäller. ett varningens ord bara kablarna till terminlerna är extremt pyttiga och gillar inte nått våld öht! men de är långa nog att lossas utan problem. Väl lossat så slänger du all skumplastdämpning du kan hitta dvs runt membranet och på magnetens baksida coh den lilla plutt som sitter i ventilationskanalen in till membranet, ersätt med fårull och ytterligare två av de välkända resonanspeakarna från ellementet är spårlöst borta :) även om du kör öppen baffel vill diskanten ha lite dämpmatrl där då det blir väldigt mkt ringningar annars. Kör du nån lådkonstruktion så måst nu även diskanten få sig en liten lådda. själv har jag där bara testat sluten, tl, öb, allt med resultat som sig borde.
Ang lämpliga kompajonellement så säger jag bra en thieldiskant vill ha en thielbas.. men såklart annat funkar.. |
|
|
|
Topic |
|