Author |
Topic |
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2002/12/27 : 17:16:22
|
quote: Originally posted by joakim99
whiskyman: Vad har orden "genomgå" och "gå igenom" med särskrivningar att göra?
I sak ingenting. Men de är ämnade som exempel på hur det kan bli olika betydelse av ord som sätts ihop, men fallet gäller även ord som särskrivs.
Sedan att det var med ett extra i, textmässigt blev lite fel. MvhKristofer |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2002/12/27 : 17:20:06
|
quote: Originally posted by Audiomaniker
quote: --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Originally posted by Patrik
Att t.ex. medvetet strunta i punkter och stora bokstäver är något som gör det klart besvärligare för alla andra. Men man kanske inte bryr sig om andra? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Var inne på den förträffliga sidan skrivihop.nu Det fanns mycket kul texter där, rekommenderas. MvhKristofer |
|
|
joakim99
Member
468 Posts |
Posted - 2002/12/27 : 17:32:10
|
Det vanligaste är nog att det blir tokigheter när man skriver isär ord som skall sitta ihop än tvärtom.
Hur som helst är det inte därför vi är här. Jag instämmer med en föregående postare att det är roligare att läsa ett intressant inlägg som måhända innehåller en del stavfel och grammatikfel än ett inlägg som är perfekt svenska men inget intressant innehåll.
|
SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802 |
|
|
erik
Member
311 Posts |
Posted - 2002/12/27 : 18:17:44
|
quote: Originally posted by joakim99
Det vanligaste är nog att det blir tokigheter när man skriver isär ord som skall sitta ihop än tvärtom.
Hur som helst är det inte därför vi är här. Jag instämmer med en föregående postare att det är roligare att läsa ett intressant inlägg som måhända innehåller en del stavfel och grammatikfel än ett inlägg som är perfekt svenska men inget intressant innehåll.
Ja, eller ett intressant inlägg utan fel istället för ett ointressant med....... |
Blås på! |
|
|
joakim99
Member
468 Posts |
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2002/12/27 : 18:58:55
|
quote: Originally posted by jan
quote: Originally posted by Gus
Ang.Svenska språket.Följande meddelande kan vara lite svårtolkat men det underlättar om man vet att är en lantbrukare som har författat detsamma. "Om jag inte kan så kommer jag.Om jag kan så kommer jag inte"
Se den forstod sälv jag som er Dansk! "Om jeg inte kan så (köra ut med traktorn och lägga kornen i jorden) kommer jag. Om jeg kan så (som ovenfor) da kommer jeg inte".
Iøvrigen trodde jeg at det var en fälles Nordisk/Scandinavisk gruppe - men jeg tar kanske fel?
Heja Danmark Korrekt svar men det fattas ett par kommatecken i texten "Om jag inte kan så,kommer jag.Om jag kan så,kommer jag inte" ska det vara. God fortsättning på er Skandinaver och alla andra------ |
|
|
erik
Member
311 Posts |
Posted - 2002/12/27 : 19:39:12
|
quote: Originally posted by jan
Ang.Svenska språket.Följande meddelande kan vara lite svårtolkat men det underlättar om man vet att är en lantbrukare som har författat detsamma. "Om jag inte kan så kommer jag.Om jag kan så kommer jag inte"
Se den forstod sälv jag som er Dansk! "Om jeg inte kan så (köra ut med traktorn och lägga kornen i jorden) kommer jag. Om jeg kan så (som ovenfor) da kommer jeg inte".
Iøvrigen trodde jeg at det var en fälles Nordisk/Scandinavisk gruppe - men jeg tar kanske fel?
Heja Danmark Korrekt svar men det fattas ett par kommatecken i texten "Om jag inte kan så,kommer jag.Om jag kan så,kommer jag inte" ska det vara. God fortsättning på er Skandinaver och alla andra------
Ja, eller: Nådeansökan biviljas ej, avrättning. Nådeansökan beviljas, ej avrättning.
Kommatering kan vara ödesdigert.
/Erik |
Blås på! |
|
|
Brosk
Member
426 Posts |
Posted - 2002/12/28 : 00:17:55
|
Förvånande stort intresse för den här tråden. Jag kommer att tänka på Sex Pistols´ gitarrist (Va han nu hette) som yppade det legendariska: "Jag hatar gitarrsolon av två skäl. För det första kan jag inte spela dom och för det andra så hatar jag dom iallafall!" |
|
|
Topic |
|