HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken stärkare + CDska jag välja?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MikeT
Starting Member

6 Posts

Posted - 2002/12/27 :  20:14:23  Show Profile Send MikeT a Private Message
jag skall shoppa ny anläggning. Har fastnat för högtalare JM Lab Cobalt 816. När det gäller förstärkare och CD till har jag tittat på tre olika. Lite olika prisklasser men jag är ändå osäker. Jag väljer mellan
1. Audio Analouge Puccini + tillhörande CD (glömt namnet)
2. Primare A-20 + D20
3. Micromegas stärkare + CD (glömt beteckningen men de kostar ca 6.000:-/st.

Jag är allätare när det gäller musikstil och soundet jag gillar skall helst vara mjukt och luftigt. Jag tycker ej om hårt och "analytiskt" ljud. Några tips till mig?

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2002/12/27 :  20:23:44  Show Profile Send nalle a Private Message
Jag har ej lyssnat på combo nr 3 men avde andra skulle jag rekommendera audio analouge bitarna om du föredrar ett mjukare sound.
Äger själv primare A-20 och är nöjd med den men jag föredrar ett något mer ¨analytiskt¨ sound. AA-combon ligger ju något närmare rörstärkarna i sitt ljud.
Ha de

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/12/27 :  23:43:54  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by MikeT

jag skall shoppa ny anläggning. Har fastnat för högtalare JM Lab Cobalt 816. När det gäller förstärkare och CD till har jag tittat på tre olika. Lite olika prisklasser men jag är ändå osäker. Jag väljer mellan
1. Audio Analouge Puccini + tillhörande CD (glömt namnet)
2. Primare A-20 + D20
3. Micromegas stärkare + CD (glömt beteckningen men de kostar ca 6.000:-/st.

Jag är allätare när det gäller musikstil och soundet jag gillar skall helst vara mjukt och luftigt. Jag tycker ej om hårt och "analytiskt" ljud. Några tips till mig?




Någon Arcamförstärkarkombination och även cd av detta märke skulle troligtvis funka förträffligt. MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000