HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HiFibutiker i Malmö
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Petter
Member

129 Posts

Posted - 2002/12/20 :  21:30:27  Show Profile  Visit Petter's Homepage Send Petter a Private Message
Tjenix!

Mycket rekommendationer om bra hifibutiker i sthlm finns det, men finns det några sjyssta i Malmö? Vet det det ligger någon ganska nära triangeln men vet inte om den är bra... Sticker kanske dit imorgon...vore trevligt att kika på lite vinylspelare då...

Petter

/Petter Lind

"Friskt lödat, hälften brunnet."

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2002/12/20 :  22:01:24  Show Profile Send JMlab a Private Message
Hej Petter!
I Malmö finns igentligen bara tre "riktiga" HIFI-Butiker.
Ljudprodukter på Mariedalsvägen Hifi-center i centrum,samt Hifiskåne
vid triangeln.(ok Hifiklubben finns också).
Talar vi om sk High-End är det igentligen bara Ljudprodukter och
Hifi-center som gäller,men de har så olika gejor så det beror på vad
man tycker är av intresse.Ljudprodukter får min röst speciellt om du är intr av vinyl.
Mvh
JMlab

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2002/12/21 :  00:03:32  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
ljudprodukter har häftigaste prylarna är mycket kunniga
hifiskåne bäst atmosfär och trevliga människor
hificenter gillar jag inte...

Artphotography
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/12/21 :  02:48:16  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Ljudprodukter har bäst prylar och trevliga människor
Hifi skåne har också bra prylar och väldigt trevliga pågar i affären.
Malmö hifi center har jag varit på och dit går jag aldrig igen. Arrogans och säljare är två saker som inte går bra ihop...

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2002/12/21 :  12:44:37  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Tjenare!

Då även jag haft möjligheten att strosa omkring och även handla i vissa av dessa affärerna så kan även jag lägga in ett gott ord för Hifi Skåne. Mycket trevlig och samarbetsvillig personal som är mycket tillmötesgående även när det gäller t.ex. reparationer..

Hifi Center däremot är tyvärr, som redan nämnt, ingen vidare.
Snorkig personal som mer än gärna öppet hackar på både andra märken och butiker. Dessutom har de en inställning att allt de inte säljer är skräp... Detta får du höra om de överhuvudtaget tar sig tid att snacka med dig..

Jag har ingen personlig erfarenhet av Ljudprodukter men har hört att de ska vara mycket trevliga och bra.....

MvH / Martin

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2002/12/21 :  16:09:39  Show Profile Send Per100 a Private Message
I Malmö finns det bara en riktig HiFi affär. De heter LP Ljudprodukter. Kunniga och ödmjuka. De har tex inte inställningen som HiFi skåne att detta låter bäst, så är det, punkt.
LP ljudprodukter säljer dock mest riktig high-end och befinner man sig inte i det segmentet så kan man titta på deras begagnade prylar annars måste du titta vidare. Ta en tur till Köpenhamn. Där finns minst 10 olika att besöka och där finns sånt som du inte hittar i Malmö tex ProAc och Audio Art.
Hifi center i Malmö kan nämnas och verkar ha ryckt upp sig något nu när man tagit in en ny kille med lite trevligare inställning.
Go to Top of Page

AA
Member

131 Posts

Posted - 2002/12/22 :  00:31:50  Show Profile Send AA a Private Message
Ni verkar bara ha gott att säga om Ljudprodukter så jag får väl dra ner stämningen lite.
Jag har varit i butiken 3 ggr och blivit bemött på samma tråkiga sätt varje gång.
Kanske har han haft dåliga dagar alla 3 gångerna, vad vet jag. Det värsta är att han förutsätter att en ung kille i slitna jeans inte kan/har råd att köpa prylarna man vill ha visning på. Tråkigt.

Någon riktigt bra affär finns inte i Malmö.

/AA

Genväg till välljud? - Köp en Ducati!
Go to Top of Page

Avatar
Member

83 Posts

Posted - 2002/12/22 :  01:19:25  Show Profile Send Avatar a Private Message
Åja, nog tycker jag at Hi Fi Skåne är helt ok, fick lyssna på högtalare i över en timme med egen kontroll... var får man gör det annars?

Kan annars varmt rekommendera The Rock i Lund som färmodligen är den bästa butiken i Skåne med tanke på service och kunnande...

There are only 10 kinds of people, those who understand binary and those
who don't
Go to Top of Page

Petter
Member

129 Posts

Posted - 2002/12/22 :  10:41:45  Show Profile  Visit Petter's Homepage Send Petter a Private Message
Ja...delade meningar som vanligt...;)
Jag hann bara med att besöka HiFi Skåne igår. Säljaren var ju kunnig och duktig och tillmötesgående, men när jag frågade om jag kunde få provlyssna vinylspelaren som jag tittade på så sa han att det gick inte för den var inte inkopplad...:( Det tyckte jag var lite dålig stil faktiskt...
Affären i Lund får man väl spana in nån gång när man har vägarna förbi.



/Petter Lind

"Friskt lödat, hälften brunnet."
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/12/22 :  15:52:43  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Jag har också blivit dåligt bemött på Ljudprodukter, så det kanske handlar om dåliga dagar eller personkemi. Däremot var gamla Ljudprodukter på Amiralsgatan mycket bra, bra bemötande och mycket highend.
De brukar vara trevliga på Hifi Skåne men har inte så mycket highend. Men jag tror att de ger bra råd om medelklass och billigare anläggningar, där de också har fler produkter att välja på.

Edit: Jag har bara varit en gång på the Rocks och affären verkade bra, men har de tvåkanal?

Edited by - Anders47 on 2002/12/22 15:54:42
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/12/23 :  13:59:21  Show Profile Send Timbre a Private Message
För balansens skull måste det sägas att jag endast har mycket positiva erfarenheter av Malmö Hificenter. Det är först när något börjar krångla, som man vet vem som står på andra sidan disken. Trevliga kan alla vara, men Hificenter har mitt fulla förtroende...
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/12/23 :  14:18:57  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre


För balansens skull måste det sägas att jag endast har mycket positiva erfarenheter av Malmö Hificenter. Det är först när produkter börjar krångla, som man vet vem som står på andra sidan disken. Trevliga kan alla vara, men Hificenter har mitt fulla förtroende...



Jag måste nog åxo tillstå att jag blivit väldigt bra behandlad av Malmö Hifi-center

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/12/23 :  16:01:20  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by neriks

quote:
Originally posted by Timbre


För balansens skull måste det sägas att jag endast har mycket positiva erfarenheter av Malmö Hificenter. Det är först när produkter börjar krångla, som man vet vem som står på andra sidan disken. Trevliga kan alla vara, men Hificenter har mitt fulla förtroende...



Jag måste nog åxo tillstå att jag blivit väldigt bra behandlad av Malmö Hifi-center



Samma Här

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2002/12/23 :  17:41:10  Show Profile Send Per100 a Private Message
quote:
Originally posted by _AvATAr_

Åja, nog tycker jag at Hi Fi Skåne är helt ok, fick lyssna på högtalare i över en timme med egen kontroll... var får man gör det annars?

Kan annars varmt rekommendera The Rock i Lund som färmodligen är den bästa butiken i Skåne med tanke på service och kunnande...



Ja, the Rock är bra. De lånar ut högtalare för hemlyssning utan knussel. Detta tycker jag är enda sättet att riktigt bedömma produkten.
Lyssna i affär med andra prylar eller annan aukustik är alltid näst bäst eller dåligt.
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2002/12/23 :  20:30:06  Show Profile Send aaight a Private Message
quote:
För balansens skull måste det sägas att jag endast har mycket positiva erfarenheter av Malmö Hificenter.

sen gamla goda accuphase tiden eller?
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/12/23 :  20:53:49  Show Profile Send Timbre a Private Message

Nä, det började redan med Aurora E och mycket välgjorda termineringar. Sen att dom importerar Accuphase är ju ingen nackdel...
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/12/23 :  21:04:35  Show Profile Send EAR a Private Message
Iof länge sedan jag var inne på HI-FI center men sista gången var när jag köpt min THOREN´S TD 125 Med SME 3012 arm på loppis för tio kronor
Jag betalade för prylarna som blev ditsatta och PER var så glad för spelaren så han gjorde jobbet gratisJag klagar definitivt inte
men PER är väl inte kvar längre tror jag
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

dallaz
Starting Member

8 Posts

Posted - 2002/12/27 :  22:56:12  Show Profile Send dallaz a Private Message
Måste passa på och slänga in ett gott ord för ljudprodukter, jag Har erfarenheter av både Hifi-klubben och Hifi-Skåme.
Men det finns bara EN butik man kommer in i och känner att mannan som talar till en har bara två tankar:
1)Fan vad det här e kul med audiofili och
2)Den här kunden skall få det han bäst behöver, inkulsive att jag delar med mig av min kunskap (som är omfattande).
Jag talar om Ljudprodukter.
Alla som kommer in i en butik är inte experter, men alla har unika behov och smak!

Malmömusik - nära det blå
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/12/27 :  23:00:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Originally posted by EAR

Iof länge sedan jag var inne på HI-FI center men sista gången var när jag köpt min THOREN´S TD 125 Med SME 3012 arm på loppis för tio kronor
Jag betalade för prylarna som blev ditsatta och PER var så glad för spelaren så han gjorde jobbet gratisJag klagar definitivt inte
men PER är väl inte kvar längre tror jag
Mats



Jodå han trillar in lite då o då. Mest för att reparera saker som ingen annan kan.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000