Author |
Topic |
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2008/06/18 : 23:19:33
|
Nästan skönt. Nu slipper jag vara nervös i match efter match så fort motståndarna får bollen och med lätthet tar sig igenom hela det svenska försvaret. Bedrövligt spel ikväll, och jag slutade till slut hålla på Sverige för de var inte värda att gå vidare.
Nu ska jag åka snålskjuts på att min polare är halv-holländare, och hålla på ett lag som spelar rolig anfallsfotboll som kan leda hela vägen fram. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2008/06/18 : 23:28:30
|
Om vi hade slagit Ryssland så hade vi väl fått möta Holland ivf? Och det kunde ju blivit hur pinsamt som helst... |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
magnus1967
Lämnat på egen begäran
739 Posts |
|
magnus1967
Lämnat på egen begäran
739 Posts |
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2008/06/19 : 00:31:56
|
Vad de presterat hittills spelar väl ingen roll, alla börjar ju på noll. ( fint rim eller hur?) Fortsätter de som de gjort så lär det räcka långt. |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
magnus1967
Lämnat på egen begäran
739 Posts |
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2008/06/19 : 08:00:13
|
Helt rättvist, Ryssland var ljusårbättre än Sverige hela matchen. 2-0 var löjligt i underkant, kunde och borde blivit minst 4- eller 5-0. Ryssarna = unga, snabba och hungriga, Sverige = gamla, långsamma och oengagerade. Så spelade de så bra (=defensiv disciplin) mot Spanien! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2008/06/20 : 14:50:15
|
Ja att säga att det är ett fiasko att Sverige åkte ut mot Ryssland tycker jag är ganska konstigt. Till att börja med så är Ryssland inför Em rankade 15 medans vi är rankade 30 på Fifas rankning.Sedan så var det ju faktiskt ett lag från Ryssland som vann UEFAcupen i år, märkväl dock inte samma cup eller klass som Champions Leage, men ändå vilket torde peka på att Ryssland kommer att vara att räkna med inom den internationellan fotbollen framöver. MvhKristofer |
Edited by - whiskyman on 2008/06/20 14:51:00 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2008/06/20 : 16:28:52
|
Ryssarna var ju mycket bättre, inget snack om den saken. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2008/06/20 : 22:22:27
|
Hmmmm
Det börjar låta som i England.... "Utslagna!!?? Vi som har världens bästa lag!!!!"
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
magnus1967
Lämnat på egen begäran
739 Posts |
|
McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben
1486 Posts |
Posted - 2008/06/21 : 06:57:26
|
Det är OK att förlora bara man gör en bra match |
I was talking to myself! |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2008/06/21 : 11:12:18
|
Det var ju rent otroligt vilken vändning matchen tog igår! En viljeseger för turkarna, det trodde jag aldrig. Men kvitterar man i slutsekunden knäcker man nog motståndaren rätt bra. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2008/06/21 : 19:25:33
|
quote: Hmmmm
Det börjar låta som i England.... "Utslagna!!?? Vi som har världens bästa lag!!!!"
M
Knappast någon som tycker så, MEN som ryst påtalar är det HUR vi åker ur. Det behövs ett helt nytt tänk och satsning på den nya generationen framför sådana som tex D Andersson Så vad jag tycker allmänt om Lagerbäck väljer jag att inte skriva för det är inga snälla ord.....
|
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2008/06/21 : 19:38:43
|
Det är de som satsar framåt som vinner, tyvärr gjorde inte svenskarna det, nä det är roligare när det spelas offensivt, och det kan vi.
Men tyvärr så har inte Lagerbäck den inställningen, utan det är säkerhetsspel som gäller, och det vinner man inte på i längden. |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2008/06/21 : 19:59:06
|
Att förlora är en sak men att ej kunna prestera bättre fotboll än vi gjorde mot Ryssland är rent ut sagt bedrövligt.
Tycker precis som ryst, tänk om, våga satsa på fler unga spelare fr o m nu. Använd VM-kval till att spela in nya unga spelare med teknik och våga vinna instinkt. Bäst för datumet har för länge sen gått ut för många av dagens sk landslagsspelare.
|
"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"
Mina system...
Huvudsystem Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5 Andrasystem Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2008/06/21 : 20:53:57
|
En blandning av erfarenhet och unga hungriga spelare skulle nog vara mitt recept inför vm-kvalen. Helst med viss övervikt av få fram en "ny" generation. |
Min anläggningstråd |
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2008/06/21 : 21:53:26
|
Underlig fråga kanske, men FINNS det några unga svenska spelare som faktiskt platsar i ett landslag som kan kvala in till ex. VM (har inte någon vidare koll)? Med det menar jag spelare som är tillräckligt bra för att kunna spela i de bättre ligorna i Europa (inget ont om allsvenskan, men det är ju inte direkt en liga som förbereder spelare för spel på högsta internationella nivå).
Medelåldern i det lag som ställde upp i EM var den högsta i hela turneringen och många av spelarna är väl i slutet av sin karriär. Å andra sidan så var det ju faktiskt gott om ganska namnkunniga spelare med som forfarande spelar i hyggliga lag runt om i Europa.
Även om Mace var ironisk (men träffsäker, det finns gott om engelsmän som faktiskt tänker så, även om EM fiaskot nog fått en del att tänka om) så har han en poäng: Sverige ÄR och har aldrig varit en stor fotbollsnation så det kanske helt enkelt är så att man inte kan begära mer? Säga vad man vill om Lagerbäck men han har ju i alla fall tagit Sverige till i alla EM och VM, vilket ju ex. England INTE lyckats med trots bättre resurser och -på papperet- bättre spelare
Och precis som i Sverige så gnälls det här alldeles otroligt när England inte spelar "rolig" fotboll, det var ju största kritiken mot Svennis (att det faktiskt fungerade rätt bra verkade inte spela någon större roll).
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2008/06/21 : 23:20:36
|
En välförtjänt seger för Ryssland! Arshavin... Vilken lirare alltså! |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2008/06/21 : 23:29:49
|
quote: Sverige ÄR och har aldrig varit en stor fotbollsnation så det kanske helt enkelt är så att man inte kan begära mer? Säga vad man vill om Lagerbäck men han har ju i alla fall tagit Sverige till i alla EM och VM, vilket ju ex. England INTE lyckats med trots bättre resurser och -på papperet- bättre spelare
Sverige är bra även om vi inte tillhör de allra bästa,titta på hur många vi är i Sverige och hur mycket bra fotbolls spelare vi får fram. Och var var du VM-94? Sedan är det två helt skilda saker att ta sig till ett mästerskap och sedan prestera i mästerskapet där nästan bara segrar räknas och Lagerbäck med sitt säkerhetsspel är inte rätt man för mästerskap...
Ps. Kan bara gratulera Ryssarna till fantastisk fotboll IGEN! |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2008/06/22 : 11:40:32
|
Med tanke på hur utspelade Holland blev så kanske vi inte ska klaga så mycket på den svenska insatsen trots allt? Och Holland slog ju Italien med 3-0 och Frankrike med 4-1! |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2008/06/22 : 14:12:02
|
Ja sett med gårdagens match mellan tidigare nästintill säkra finaldelatagarna Holland mot just Ryssland i åtanke så visar det ju på att Ryssland är ett mycket bra lag med hög kvalitet på spelet och som kan komma att gå till final och möjligen även vinna EM.MvhKristofer |
|
|
McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben
1486 Posts |
Posted - 2008/06/24 : 20:34:55
|
quote: Med tanke på hur utspelade Holland blev så kanske vi inte ska klaga så mycket på den svenska insatsen trots allt? Och Holland slog ju Italien med 3-0 och Frankrike med 4-1!
Då borde saken vara biff på torsdag mot Spanien |
I was talking to myself! |
|
|
Topic |
|