HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Televisionapparat åt Mor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2008/06/29 :  10:57:33  Show Profile Send svejk a Private Message
Modern skall ha en ny tv, kollade lite och vart yr.

Skall vara en 32-36a
Inget junk
Pris under 7-9 loppor

Länka gärna tips


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

templar
Member

89 Posts

Posted - 2008/06/29 :  11:32:23  Show Profile Send templar a Private Message
Nu kanske det har hänt mycket det senaste året, men när jag själv var ute efter att köpa en ny tv så fick jag intrycket att plasma är att föredra före LCD vid film/tv-tittande. Med storlekskravet du har så tunnas urvalet ur drastiskt, det verkar inte finnas plasmaskärmar i storlekar under 37" och de är alla från Panasonic. PX8/PX80 är väl senaste modellerna.

http://prisjakt.nu/kategori.php?k=v123

Någon annan har säkert bättre koll på LCD-marknaden av idag.

La chispa adecuada

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2008/06/29 :  13:56:22  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag tycker att plasma är att föredra först i storleken 42 tum och där över. Under 37 tum så är LCD det som jag skulle rekommendera.Men smaken är olika och jag ser mycket på film och kräver en bild med hög kontrast som verkligen är bra och inte som när det gäller LCD en uppskattning som sällan stämmer ihop med verkligheten.Samt även en svärta som är kolsvart och en bild som inte har eftersläpningar.

Men som sagt smaken är olika och det finns väldigt bra LCD tv för inte så skrämmande höga priser i storlekar som nästan är samma som plasma. MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000