HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Är ribban satt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2007/11/21 :  17:50:24  Show Profile Send marens a Private Message
Ja, det förklarar ju en del. Där har jag inte klickat och soundbrigade säger ju själv att han inte modererar.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/21 :  17:58:22  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ehh, det där argumentet Marens, det tycker jag gäller i högsta grad för "din" sida. Varför måste alltid yxan fram, varför ska det alltid sågas? Varför måste det bli så aggresiv argumentation? Räcker det inte med att säga, ta ekk som exempel, jag tycker EKK låter bra och mäter bra, jag tycker inte det är värt att lägga ner pengar på andra kablar.

Nej nej, istället så säger NI, ormolja, kallar folk som köper dyrare kablar för idioter och andra nedsättande begrepp. Vem ser bara det de vill se, vem respekterar vem? Tänk efter. Jag tycker inte det är konstigt att ni ibland skapar dålig stämning här.

Jag kan mäta, har jobbat med kalibrering av elektriska mätsaker och kablar, jag har en hög utbildning inom ElektroTeknik, så visst förstår jag mätandet.

Vill du mäta och vara nöjd med det, fine gör det, jag kallar inte dig idiot för det. Vill jag lyssna på något som förvisso mäter helt ok, men får kosta mer än 1000 kronor, då förväntar jag mig samma sak, respekt från din sida. Du måste inte hålla med, men respekt förväntar jag mig. Det ges endast från mätsidan när man är i samma fålla, det tycker jag är lågt i tak.

Det är nog så enkelt. Mätsidan raljerar ganska duktigt, sluta med det så kan ni kanske få fram vad ni vill säga utan att förolämpa större delen av läsarna här.

Ingen människa gillar att bli kallad idiot, explicit eller implicit.

Nu är det antagligen så att "mätsidan" tycker att de icke trogna raljerar hela tiden, så någon lösning lär vi inte få.


Bara så det förstås, jag menar inget illa med "mätsidan" jag vet bara inte vad jag ska kalla det, men det är inget illa ment.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2007/11/21 :  18:02:08  Show Profile Send Ampalang a Private Message
quote:
Där har jag inte klickat och soundbrigade säger ju själv att han inte modererar.

Så om man är moderator fast inte modererar är man alltså inte moderator fasten man står som moderator?

Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2007/11/21 :  18:37:24  Show Profile Send John a Private Message
Claes: Jag tycker att du ska ta och läsa vad ztenlund skriver på förra sidan. Är något oklart angående det? Kan vi hålla denna tråd till ämnet?

/undrar en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/11/21 :  18:39:39  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Claes Ireland.

Det var ett av det bästa inlägg jag läst på länge!!!

Fattar inte varför man ska hacka på folk för deras åsikter,respektera varandra även om ni inte tycker lika

Man skulle kunna göra en enda regel av dessa rader.

Jag fattar inte varför det alltid hackas på forumet då svaren inte passar

Man kanske ska tänka efter vad man vill uppnå med ett inlägg och om det är värt att "hacka´,bråka,diskutera"med personen och om man tror att det kan komma nått konstruktivt ur detta.

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/21 :  18:58:36  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Claes: Jag tycker att du ska ta och läsa vad ztenlund skriver på förra sidan. Är något oklart angående det? Kan vi hålla denna tråd till ämnet?

/undrar en john


Jag ser inte det du ser
Vad är det Clas nämner för något ?

quote:
Vad har Faktiskt.se med det här att göra?
Var snälla och håll diskussioner om andra forums förträfflighet, eller brist på sådan, utanför. För dem på det forum där de hör hemma eller direkt med representanter för forumet via exempelvis mail, beroende på vad som är lämpligt med hänsyn till aktuellt forums regler och kultur.


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8510 Posts

Posted - 2007/11/21 :  19:01:25  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Tycker mig inte tillhöra någon "sida" även om jag nyss högts amtörmässigt börjat lära mig mäta.Tycker istället man (jag) kan använda mät resultatet som en bekräftelse på att det står rätt till (om man nu vill det) inte som ett vapen för att banka någon i skallen.(der gör väl ingen heller,eller?)
Tycker det verkar märkligt att man som medlem --> ledare eller moderator för ett annan forum inte ska kunna vara med eller ställa frågor på ett annat forum.Funkar det så i "verkligheten"?,då har jag oxå felat!
ser inget hinder för det om man framför sina åsikter utan att skada eller förnärma andra.
Även den som funnit att det inte funkar mätmässigt,och någon säger ja,men det funkar för mig,ja då är det ju så..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2007/11/21 19:28:22
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2007/11/21 :  19:17:43  Show Profile Send John a Private Message
quote:

Jag ser inte det du ser
Vad är det Clas nämner för något ?

Johan, jag tar din fråga på allvar, hoppas det är ett korrekt antagande. Denna diskussion handlar, enligt min mening, INTE om ekk-förespråkares enögdhet eller dåliga argumentationsförmåga. Tycker du det? För mig handlar det om att diskutera ett slags förhållningssätt till hifi utifrån en rätt väl avgränsad, lätt filosofisk frågeställning.

/en john som inte propagerat för ekk, men som gärna diskuterar vetenskapliga förhållningssätt

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/21 :  19:49:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Johan, jag tar din fråga på allvar, hoppas det är ett korrekt antagande. Denna diskussion handlar, enligt min mening, INTE om ekk-förespråkares enögdhet eller dåliga argumentationsförmåga. Tycker du det? För mig handlar det om att diskutera ett slags förhållningssätt till hifi utifrån en rätt väl avgränsad, lätt filosofisk frågeställning.

/en john som inte propagerat för ekk, men som gärna diskuterar vetenskapliga förhållningssätt


Nu förstår jag vad du menar o min fråga var seriöst ställd.
Jag trodde du menade ordagrant det ztenlund nämde, ett annat sätt att säga det på är att Clas gick Off Topic.




En fråga: Vad är det som gör att trasan inte skulle kunna fungera ?
Entropin säger mig Nada



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2007/11/21 :  19:57:57  Show Profile Send MatsT a Private Message
Från Wikipedia:
Entropi är ett begrepp med ursprung i termodynamiken och kan sägas vara ett mått på oordningen hos ett tillstånd[1]. Det kan illustreras med ett stökigt rum: I ett fullständigt städat/ordnat rum kan varje sak bara finnas på en plats, d.v.s. det finns bara ett sätt att ställa alla saker i rummet så att det har egenskapen att vara fullständigt städat. I ett stökigt rum spelar det ingen roll om en viss bok står till höger eller vänster i bokhyllan, rummet är i alla fall lika stökigt. Rummets entropi är antalet sätt man kan ställa saker för att uppnå en viss stökighetsnivå. Ju stökigare rummet är, ju fler ställen kan de ligga på och desto högre entropi får rummet. Det finns dock ingen helt allmängiltig vardagsspråksdefinition på entropi, mycket beroende på oklarheter angående begreppet "ordning"; i vissa speciella fall innebär ökad entropi att ordning och komplexitet kan uppkomma ur oordning. Strikt matematiskt sett är entropi en fråga om sannolikhetsgrader. Det stökiga rummet befinner sig i ett mer sannolikt tillstånd än det städade.

Mer utförligt och matematiskt korrekt finns det också beskrivet på den här sidan:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Entropi

Om man tänker sig att det finns ett myller av färger i tvättmaskinen och man minskar entropin så blir det en gråare helhet. Ungefär så?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/21 :  20:04:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Nu blir det väl Off Topic här, men jag ser inget konstigt i trasan alls. Den fångar upp den avfällda färgen som flyter runt i vattnet.
Innan en vit tröja binder den röda färgen så har den fortfarande avfälld, upplöst färgpigment i sig.


Det är vad trasan fångar, hur bra den sen gör det är en annan sak.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/11/21 :  20:07:38  Show Profile Send Orpheus a Private Message
quote:
För mig handlar det om att diskutera ett slags förhållningssätt till hifi utifrån en rätt väl avgränsad, lätt filosofisk frågeställning.



Det är väl inte ämnet i säg som spårar ur!
Diskutionen spårade väl inte ur de få poster då man diskuterade det som avsågs men när man sedan börjar frågasätta att man sågar nått man inte har provat,det är där man åker snett.

quote:
Jag slår bakut när jag noterar en pryl vars funktion verkar besynnerlig, och där det inte finns en förklaring hur den fungerar. Jag finner inga skäl att ens testa, eftersom det inte fungerar.
Det hör kanske ihop med att jag bygger mycket själv, har jobbat med elektronik i 30 år, bland annat med mät/kalibrering så jag har sett och hört mycket.



Men det är ju lite kul att man inte bryr sig om att prova saker bara för att man har en viss bakgrund o tror sig sitta inne med hela saningen och den enda sanningen.

Sånt inger förtroende

P

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

Edited by - Orpheus on 2007/11/21 20:10:48
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/11/21 :  20:21:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag håller med John, det finns inget gott som kan komma ut ur att jämföra forum. HiFiForum, Faktiskt.se, Euphonia, Component, Min Hembio, och så vidare har alla sina positiva och mindre positiva sidor.

Det som är lustigt är hur moderatorer från Faktiskt.se försöker påverka medlemar på HiFiForum.nu. Vi tackar så mycket och kommer att fortsätta lyssna på er men det kanske är bättre om Ni använder Er energi på det forumet där er lojalitet uppenbarligen är störst?

Jag vill inte starta någon strid med Faktiskt.se så Ni som är representanter för det forumet kan räkna med att bemötas med större respekt och förståelse av mig och moderatorerna på det här forumet än den som Ni bemöter oss med på erat eget forum.




Nu släpper vi snacket om olika forum och tar tag i det som var huvudfrågan: Kan man diskutera HiFi-filosofiska frågor på HiFiForum eller har HiFiForums galne Admin bannat alla filosofifrågor?

Som jag skrev till Marens så är svaret självklart; På HiFiForum kan man diskutera vilka HiFi-relaterade frågor som helst.

Men, är man branchanknuten gäller andra regler, man får inte göra reklam, man skall behandla medlemarna med respekt,... och så vidare. När jag nu visste att soundbrigade var knuten till Faktiskt.se reagerade jag och låste tråden just därför att det var ett brännbart ämne som lyftes av en moderator på ett annat forum.

John, om du hade lyft den hade jag inte reagerat på annat sätt än att jag försökt delta och förklara min ståndpunkt.

Efter att ha pratat med Soundbrigade och fått en tydligare bild var nog låsningen väl hår. Å andra sidan fick vi hård & rättmätig kritik för några månad sedan från medlemmarna för att vi varit för slappa med att reagera. Nu gjorde jag det och efter snacket med Soundbrigade är vi överens; Tråden får förbli låst.
Jag kommer att editera min låsningstext så att den inte missuppfattas.

Soundbrigade, jag är ledsen över att du fick en törn och hoppas att du godtar min ursäkt.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2007/11/21 :  20:40:54  Show Profile Send John a Private Message
Pac: Tack för ditt svar och för ditt engagemang att reda ut begreppen. Låt mig säga att jag inte alls visste att soundbrigade var moderator på faktiskt, eller på något sätt representerade branschen. Inte i något av de underforum (på faktiskt) där jag vanligtvis deltar har något sådant framgått. Låsningen framstår för mig därmed som mer begriplig och jag kan förstå att det kan vara nödvändigt med snabba ryck ibland. Jag uppskattar också förtydligandet att det inte var sakfrågan i sig som föranledde låsning. Det ger mig skäl nog att fortsätta delta på detta forum. Kul!


Detta sagt. Pac, i denna tråd framträder, av historiskt förklarliga skäl, ett tydligt mönster av "guilt by association", som gör det svårt att diskutera. Jag själv representerar inte något forum (annat än som deltagare på faktiskt), men blir ändå, bara för att jag vill vara med och diskutera ett visst ämne, implicit anklagad för en rad saker jag inte känner mig skyldig till. Jag ber om svar, jag får inga. Det ör tydligen inte viktigt. Att detta tillåts är oerhört frustrerande, att man inte ska kunna inta ett vetenskapligt förhållningssätt utan att drababs av fördomar. Jag tycker att det är otrevligt och respektlöst.

Vetenskapsförakt har ju vidare konsekvenser än bara gällande hifi. Det är ju i grunden ett kraftfullt ifrågasättande av ens hela livsföring. Jag tror dock inte detta är avsiktligt av dem som ifrågasätter vetenskapens värde, men trots allt så får det ju konsekvenser för hur man känner sig bemött på forumet.

Måste fundera ytterligare över vad jag egentligen tycker om detta.

Mvh
/en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/11/21 :  21:50:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
John, det var ju bra att vi kunde reda ut begreppen lite mer.


quote:
Jag ber om svar, jag får inga. Det ör tydligen inte viktigt. Att detta tillåts är oerhört frustrerande, att man inte ska kunna inta ett vetenskapligt förhållningssätt utan att drababs av fördomar. Jag tycker att det är otrevligt och respektlöst.



Tråkigt att du känner så. Du skall inte bli utsatt bara för att "vetenskapligt förhållningssätt" missrepresenteras på andra ställen.

Det finns få ställen där det vetenskapliga förhållningssättet missrepresenteras så illa som inom HiFi-diskussionerna. "Vetenskapligt förhållningssätt" används som sköld och svepskäl för att misskreditera, ifrågasätta, smutskasta, ...

Vetenskap handlar om att söka svar och lösningar på observationer. Låt ingen lura i dig att det handlar om ifrågasättanden, arrogans och att kräva svar. Det är enbart retoriska tricks för att smutskasta på ett elegant sätt och har ingenting med vetenskap att göra.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/21 :  22:53:14  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Det skulle bli ett långt inlägg om jag återgett Pacs och mitt samtal tidigare ikväll men jag kommenterar lite grann ändå.

För att, efter att jag själv av ren dumhet frågat, fått uppdrag att sammanställa en sorts länklista till bra DIY-trådar på faktiskt.se gavs jag vissa moderatorbefogenheter. PG Jeppson noterade det och meddelade att jag borde ange det i min signatur. Alltså skrev jag att jag var ickemodererande moderator på Faktiskt. Senare ändrade jag dock signaturen - lite förargad efter personangreppen i tråden som refereras till, men missade att radera den sista raden - Moderator på Faktiskt. Alltså jag är inte moderator - jag har vissa befogenheter som har enbart med mitt uppdrag att sortera trådar att göra. Jag har justerat min signatur. På faktiskt.se står jag dock med som "moderator" men jag har inte fått uppdragit åt mig att moderer trådar. Se det som lokalvårdaren som har nycklar till VD-kontoret - hon kan ju ändå inte teckna företaget.

Mitt uppsåt med tråden då - var att få någon sorts statistik eller uppfattning hur man funderar när man stöter på produkter med "annorlunda funktionsfilosofi", eftersom jag emellanåt ser en ganska okritisk inställning till mycket som många anser vara "ormolja" (brist på bättre ord - men ni fattar). Och min tanke var då att det skulle kunna mynna ut i en meningsfull diskussion. De exempel jag valt var påhitatde förutom duken från TV-reklamen eftersom jag inte ville använda specifika verkliga produkter som exempel.
Svaren på samma fråga på faktiskt.se var lite trista och jag valde att be (riktig) moderator att låsa tråden när jag kände att den gått i stå: Tvättrasan ā la Faktiskt.se.

Att tråden spårade ur berodde på att en del av inläggen fick karaktären personpåhopp, att jag tillskrevs åsikter som jag inte uttryckt i ämnesförklaringen till tråden eller det enda inlägg jag mycket tidigt faktiskt hann göra för att visa vad jag faktsikt ville ha sagt. Och särskilt intressant är ju att en moderator var med och uttryckte sig på ett mycket osnyggt sätt.

För att klara "svåra" diskussioner i framtiden måste man läsa vad folk faktiskt skriver och inte leta efter dolda agendor, läsa mellan raderna eller fatta misstycke för någon för att man misstänker att "denne inte delar ens egna uppfattningar om en viss produkt som han givetvis åsyftar på".

Likaså om trådämnet är för svårt, tekniken/vetenskapen för högt upp, språket för fint är det ju då bättre att stiga ut och låta bli att säga sin mening. Just i det fallet kan ju den yttrade åsikten mer bli ett sorts protest till ordbajsaren som svänger sig med fina ord, eller pratar termodynamik än ett sakligt inlägg.
Man kan ju också ställa en fråga till trådskaparen vad han menar, be denne förklara ord eller referenser till tekniska termer eller modeller.

Jag vill slutligen tacka Pac som tog sig tiden att ringa upp och stå ut med en timme Hugg Bävern himself (min standardavatar i forum där man använder avatarer är just en huggbäver). Jag kände att jag fick klä skott för andras övertramp men Pac och jag har rett upp allt mellan oss och vi är förlåtna (av varandra).
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/21 :  22:57:56  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Vetenskapsförakt? Jag har inte sett mycket förakt för vetenskap här, däremot förakt av de som hävdar vetenskapen på ett mer eller mindre kränkande sätt. Det är de som går i vetenskapens spår som föraktar de som hävdar att jag lyssnar som kriterie för att bedömma hifi.

Filosofi står ju för kärlek till visdom. Slår man upp ordet visdom får vi

"Visdom eller vishet är ett ord som har en djupare innebörd än till exempel kunskap, förstånd/intelligens samt erfarenhet. Förutom att besitta dessa tre egenskaper ska man även ha förmågan att kunna kombinera dessa så att de beslut man fattar blir de bästa möjliga ur alla aspekter."

Däri borde det finns plats för såna som vill mäta, såna som vill mäta och lyssna, såna som bara vill lyssna.

Jag förstår inte den här galna hetsen mot folk som köper en kabel, eller en shaktisten eller något annat som får somliga att gå i taket. Det bemöts med en oerhörd brist på respekt. Det är helt ok att säga jag tror inte på det, jag gillar det inte.
Det är inte ok att säga att den som gillar det är en idiot, vilket görs gång på gång på gång. Det är det jag är sååå less på. Sluta upp med drygheterna och överlägsenheten.

Ta digitalfoto som exempel då. Det helt ok att människor tar en bild med sin digitalkamera, sen in med den i ett bildbehandlingsprogram, PSP eller PS, ändra fäger, skärpa och så vidare. Gud bevare, kameran har ju dessutom inställningar för "starkare" färger, mer eller mindre skarp bild och så vidare.

Med de här sanningskonceptet som finns så måste ju det vara ännu värre. Va, det gula är inte gult enligt min macbeth färgkarta. Va, har inte användare använt ICC profiler från kamera, till program till printer, hur ska det nu gå, ni är alla idioter!

Skämt och sido men där är det plötsligt helt schysst att användaren får tycka själv, vad gillar jag, jo jag vill ha lite mer drag i färgerna, jag vill ha skarpare eller mer oskarp bild och liknande saker.

Varför är det inte ok inom hifi? Då menar jag någon som lyssnar sig fram, skapar en återgivning som de anser vara bra, eller som de gillar, eller vad som helst.

Varför så rabiata svar på någon som postar att de hört skillnad med något tweak, eller någon produkt?

Respekt åt båda håll, det är enda sättet det här kan fungera på.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/21 :  23:02:00  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ska väl tillägga att min multimeter ligger bredvid mig när jag skriver det här, en appa 98, ingen True RMS visande historia, det hade jag inte råd till när jag som student köpte den.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/21 :  23:04:20  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Glömde en sak jag sa till Pac: HF är uppdelade i ett par subgrupper, varje subgrupp i en rad subforum. Jag tycker mig notera att det lite är olika grupper som rör sig i de olika grupperna. HiFi-folket läser inte DIY-trådar osv osv.
Kanske min tråd hade behandlats annorlunda om alla medlemmar varit med överallt, och man sett att jag inte var någon nybörjare på forumet (som någon skrev till mig), att jag faktiskt är en seriös (nåja) audiot som är omgiven av en viss mängd egna hopkomna ljudprojekt, och att jag emellanåt försöker var sjysst och stötta de som ber om råd och dåd.

Till trådämnet: det kan ju vara en idé att när produkter som man vet kommer att få kritik pga olika skäl, att man tar en diskussion kring dem innan man lyfter dem vidare. Jag tror det provocerar lika mycket att ha en kritisk åsikt mot "besynnerliga prylar" som att läsa "seriösa lyssningsrapporter". Det funkar inte att säga "gilla läget".
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/21 :  23:06:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
quote:
appa 98

Jag har en ...................Sinometer M-830B med nya kablar. Jag har fundering på ett PC/USB-oscilloscope och funktionsgenerator och en "signaljämförare", vilken skulle vara en slags distortionsmätare.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/21 :  23:23:33  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
soundbrigade, det är det jag tycker att det måste vara ok att säga. Du måste gilla läget, människor har ju rätt att TYCKA. Du måste inte hålla med, men du måste respektera dem för deras åsikt, och svara dem med vanlig sunt hyfs istället för ja du vet vad.

Det här är inte en vetenskaplig fakultet. Ideer och "rapporter" måste inte godkännas innan "publicering".

Folk har väl rätt att posta lyssningsintryck utan att först kolla, är det jag lyssnade på ok, jag kommer inte bli flamad av "veteskapsmaffian" eller av "ormoljemaffian". Sicket trams.

Respekt, respekt och respekt. Förresten, sa jag respekt?

edit. stavsnav

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Edited by - Claes_Ireland on 2007/11/21 23:50:08
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/22 :  10:01:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Visst fasen är det svårt?! Fast jag behöver ju inte brista i respekt för med-medlemmar om jag betraktar "pryl A" som verkningslös. Min avoghet behöver inte vara riktad mot använadren/köparen utan oseriösa företag och en fackpress som saknar all förmåga att kritiskt granska nyheter.
Sedan kan tvivel eller skepsis uttryckas på olika sätt, och om det är sakligt och korrekta borde även en sådan åsikt mötas med respekt (vilket mitt inlägg i tråden definitivt inte gjordes.

Att mitt inlägg/min tråd inte respekterades är bara ledsamt speciellt som en moderator ledde den värsta hetsjakten och sedan i ett PM meddelade mig att jag "som nykomling i forumvärlden fick ta skit och att jag fick finna mig i att folk avsiktligt misstolkade det jag skrev", är väl de yttersta bevisen för att jag fick den respekt jag då tydligen förtjänade.

Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2007/11/22 :  11:40:49  Show Profile Send Ampalang a Private Message
quote:
Att mitt inlägg/min tråd inte respekterades är bara ledsamt speciellt som en moderator ledde den värsta hetsjakten och sedan i ett PM meddelade mig att jag "som nykomling i forumvärlden fick ta skit och att jag fick finna mig i att folk avsiktligt misstolkade det jag skrev", är väl de yttersta bevisen för att jag fick den respekt jag då tydligen förtjänade.

Ska du citera något jag har skrivit kan du väl i alla fall försöka få med något som JAG har skrivit och inte massa efterdyningar i ditt minne!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/11/22 :  13:06:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Så, så, Soundbrigade, jag vet att du vill väl men nu slutar vi med det här och försöker skaka hand istället.

Du pratade om att bjuda in till en träff. Det skulle vara skoj att träffas irl.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2007/11/22 :  13:15:15  Show Profile Send Ampalang a Private Message
quote:
Du pratade om att bjuda in till en träff. Det skulle vara skoj att träffas irl.

En träff hade varit kul, man missar så mkt och tolkar undermedvetet en massa när man diskuterar känsliga frågor via forum och text.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.49 sekunder. Snitz Forums 2000