HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vetenskaplig Formula - prylar som inte kan fungera
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2007/11/21 :  00:54:19  Show Profile Send Hajfi a Private Message
Dr Bob:
Jag menade att alla har rätt att uttrycka sin åsikt bara.

Stereotypen
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2007/11/21 :  00:56:18  Show Profile Send CC a Private Message
"en pryl vars funktion verkar besynnerlig, och där det inte finns en förklaring hur den fungerar. Jag finner inga skäl att ens testa, eftersom det inte fungerar."

- Knappast den vägen människan vandrat när hon experimenterat av nyfikenhet å lusta och funnit nya vägar..? Och då skulle vi knappast befunnit oss där vi är, utan fortfarande väntat på att bananen skulle falla ned i vårat hungriga gap...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2007/11/21 :  00:58:23  Show Profile Send Ampalang a Private Message
quote:
Dr Bob:
Jag menade att alla har rätt att uttrycka sin åsikt bara

Hur de än uttrycker sig?

Broblemet som jag ser det är ju att det är just det, en massa åsikter om saker som de flesta dyngspridarna inte har en aning om vad produkten gör.

Sover lite på saken...

Edited by - Ampalang on 2007/11/21 01:01:00
Go to Top of Page

Fluffy
Member

166 Posts

Posted - 2007/11/21 :  01:05:20  Show Profile Send Fluffy a Private Message
Detta för mig okontrollerat tillbaka på tvättmaskintweeket. Funkar det eller?!

CC: Förhoppningsvis har vi inte nått kulmen av vår vetenskap, isf är vi illa ute. Då är hela världen illa ute och vi kommer alla dö ut samt på våran dödsbädd slåss om Transparent eller EKK vara eller icke vara =).

Kan ju också tillägga att jag kör EKK till mina högtalare. Har testat den mot Xindak FS-1 och FS-3 samt Supra Classic 4.0. Gillar EKK:n bäst. Det får mig dock INTE att proklamera att det är världens bästa högtalarkabel. Inte heller hindrar det mig från att i framtiden testa andra alternativ när chans ges, säkert kommer jag hitta alternativ som passar mig och min anläggning bättre dessutom. Inte heller kommer jag kunna påstå att dessa framtida kablar är världsbäst, utan på sin höjd rekommendera dom för att de låter bra hos mig. Gör nog knappt det en gång, kablar är matchningsberoende, och jag gillar att komma fram till slutsatser på egen hand.

---
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2007/11/21 :  01:05:59  Show Profile Send Hajfi a Private Message
Dr Bob: Nej en förutsättning är väl givetvis att man t.ex. ej uttrycker sig kränkande mot någon annan.

Stereotypen
Go to Top of Page

Fluffy
Member

166 Posts

Posted - 2007/11/21 :  01:09:38  Show Profile Send Fluffy a Private Message
Eller nedlåtande skulle jag vilja tillägga om du tillåter Hajfi.

---
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2007/11/21 :  01:11:01  Show Profile Send Ampalang a Private Message
quote:
Dr Bob: Nej en förutsättning är väl givetvis att man t.ex. ej uttrycker sig kränkande mot någon annan.

Du ser inga problem med tidigare texter jag citerat?
Innehållets relevans och sättet att skriva?
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/21 :  03:18:48  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Tasksparkande av självutnämnd profet borde väl tråden heta? Ursäkta för ett totalt okonstrukivt bidrag men jag orkar inte mer.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/11/21 :  10:09:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Soundbrigade,
du ger uttryck för en arrogans som inte platsar hos oss på HiFiForum. Eftersom du redan kan och vet allt så förslår jag att du antingen avskärmar dig helt från omvärlden eller väljer en plats där du bara omger dig med människor som håller med dig.

På HiFiForum handlar det om HiFi. Om du vill hålla på med provokationer och Filosofi bör du välja ett annat forum för den verksamheten.

Du är hjärtligt välkommen att delta vidare på HiFiForum men bespara oss från sådant här provokativt dravel.

Vänligen,
Per Adelsson

2007/11/21 : 20:55 Edit: Detta är utrett men vi låter tråden förbli stängd.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=65048

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000