HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Uppdatera Behringer deq2496
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/14 :  21:11:07  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag försöker uppdatera den via midi. Sitter på en polares dator, min burk har inte midi interface. Men det fungerar dåligt. Har provat både midiox och ett annat program och inget händer. Det tar lite tid "sending file" men när jag sen kollar i utility menyn så är det gamla versionen. Jag har provat både från bootloader menyn och i vanligt läge med RECEIVE SYSTEM EXCLUSIVE satt till ON.

Behringern visar inget medans programet påstår att den sänder filen.

Vet inte vad som är fel, några råd?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Ryssen
100.000-klubben

8491 Posts

Posted - 2007/11/14 :  21:55:53  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Se så du inte gör samma misstag som jag..min deq har nr 1.4 på firmware tror jag,den nya som jag försökte ladda in hadde nåt på 2,nåt.Till sist läste jag på hemsidan att den äldre med 1,4 inte kunde ta emot den med nr 2.Är det inte så på din,så står det i uppdateringsmanualen på hemsidan att när man startar DEQ ska man trycka in nån knapp så DEQ sätts i boot läge innan man uppdaterar.kolla det.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2007/11/14 21:56:41
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/15 :  12:26:18  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jo, min är från 0303 så jag försöker med 1.4 inte 2.3 eller vad det var. Men ska deqen visa något när midiprogrammet får kontakt med den? Min säger bara "waiting for update" i bootloader menyn. Kan också vara så att kompisens dator inte är frisk, att hans midi meck inte fungerar. Blir less.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8491 Posts

Posted - 2007/11/15 :  14:35:01  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Det var ett tag sen jag uppdaterade min nu,men i midiox så måste man ju "lägga till" midi I/O manuellt på nån flik,det har du kanske gort?Jag minns faktisk inte om det ska synas på DEQ när den uppdateras.
Det fins ett forum hos Midox där man kan fråga,annars skriv till Behringer support,det måste ju dom veta.(om ingen annan här vet dvs)

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/16 :  14:32:07  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Det gick inte på kompisens burk, provade allt, har justerat timings och annat, det händer inte något alls. Jag följde instruktionerna på den här sidan, som jag tyckte var bra.
http://www.icycolors.com/nu9n/deq2496.html

Inget fungerade för mig. Någon som har en dator med midiutgång och en fungerande setup så jag kan updatera min behringer? En öl eller två bjuds på under tiden. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/16 :  14:48:43  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hittar en usb midi sladd, fint, men såklart inte Vista kompatibelt, jag kör dessutom 64bit Vista.
http://www.thomann.de/se/swissonic_midiusb_1x1.htm

Finns liknande på Maudio men då blir det 500 pix och det är lite dyrt bara för att uppdatera en enhet som kostar 3k.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8491 Posts

Posted - 2007/11/21 :  03:14:28  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Jag satte i ett gammalt soundblaster "skräp"med gameutgång,eftersom jag har det i ena änden på min midikabel.
En sån kabel kostar ju inte många kronor.

Edit:http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2004704.htm
finns kanske på ebay för 30:-..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2007/11/21 03:18:00
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/21 :  03:20:11  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Sån kabel har jag köpt, för 129 kronor, den jag använde på kompisens dator. En kompig kan ha ett stenålders soundblaster som jag kan plugga i, trasslet är bara att jag nog inte har ISA portar i burken. Lätt ska det inte vara.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8491 Posts

Posted - 2007/11/21 :  03:34:59  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
trasslet är bara att jag nog inte har ISA portar i burken

Ja,så gammalt var mitt inte.snäppet efter (PCI),kanske finns på nån återvinningsstation el. liknande.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/21 :  03:37:02  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
He he, faktiskt så finns det ju en "el avdelning" i soprummet där jag bor. Får kanske kolla där, jag ser datorer där hyfsat ofta. Kanske kan hitta ett pci ljudkort.

Se nu vad hifin gör med er, rota bland sopor.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000