HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förslag på hur man kan integrera hembio?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/05/05 :  09:19:19  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hej

Mitt system:

DVD: Denon 1730
Förförstärkare: Xindak 3200MKII
Steg: Xindak 8800 monoblock
Högtalare: Mårten DEsign Miless II
CD: Har tänkt komma sen i vinter. Lågsäsong nu. =)

Kan man på någon vänster få in hembio här, utan att dra ner på 2-kanals ljudet. (Till en rimlig kostnad) Har funderat på en reciever med pre out m.m Vill gärna ha rörförsteget kvar, för det är grymt bra!

Ser ut så här idag... Man kan alltid ställa monoblocken på golvet sidan om högtalarna. Förslag..

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2007/05/05 :  11:18:52  Show Profile Send Pettersson a Private Message
Lite OT först men..............
Läcker anläggning

En försteg/processor tex. beg. Primare A31.7 tex och en beg. Primare A30.3 (trekanalsslutsteg) kanske inte kostar så mycket ????

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare

Edited by - Pettersson on 2007/05/05 11:23:21
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/05/05 :  11:34:38  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Riktigt snyggt!
För att integrera så måste du ju ha ett försteg för surround, gärna en integrerad stärkare så du slipper köpa mer steg.
Under Denon spelaren så skulle du ju kunna ställa en surroundstärkare med pre out.
Denon har ju några sjyssta modeller som skulle funka klockrent, även designmässigt till DVDn.
Frontarna kör du med Pre out till slutstegen, och center + surround kopplar du via surroundstärkaren.
Detta borde gå. Känner du att du verkligen älskar hemmabio sedan så köper du ett surroundförsteg (med rör borde väl finnas) och ett 3 kanals slutsteg, så har du en komplett setup

Själv körde jag så som jag har rekomenderat nu, det funkade ett tag, men sen började jag kolla runt efter bra stärkare, till slut blev det en Primare, och nu ser det ut såhär:



Personligen tycker jag att jag har lyckats riktigt bra.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2007/05/05 11:37:37
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2007/05/05 :  11:54:18  Show Profile Send Pettersson a Private Message
Mer OT
quote:
Personligen tycker jag att jag har lyckats riktigt bra.

JA det har du

Men, varför gå omvägen via Denonen? Billigare iofs men om marcus_ec skaffar ett försteg/processor direkt så har han större valmöjligheter att skaffa slutsteg som passar han exakt.

Mvh

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/05/05 :  12:12:59  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Du kan koppla vänster fram + höger fram pre out från en reciever till en igång på rörförsteget och därigenom ställa nivån på fronthögtalarna med rörförsteget.

När du har hittat rätt ljudnivå på frontarna gentemot center / surrounder så kan du ställa volymen med recieverns volymkontroll.

Vanligtvis så måste man ställa volymen rätt så högt på försteget när man kopplar på det här sättet, så ta för vana att ALLTID ställa ner volymen OMEDELBART efter filmtittande, annars !!! När du ska spela CD t.ex .

Bra metod:

1. Koppla som ovanstående.

2. Ställ volymkontrollen på försteget på lägsta volym ( dikt moturs )

3. Höj volymen på recievern tills centern har lämplig ljudnivå.

4. Höj volymen på försteget tills frontarna matchar centerns ljudnivå. Nu har du en "referensinställning" på försteget som du kan använda som utgångsläge när du ska titta på film.

5. Justera till önskad ljudnivå med recieverns volymkontroll.

En liten bonus man får med detta sätt att koppla är att man kan justera nivån på filmmusiken på ett enkelt sätt ( med försteget ) eftersom musiken oftast kommer som starkast från just framhögtalarna.

Hoppas att ovanstående är skapligt förståeligt nu...

Mvh

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/05/05 :  12:26:17  Show Profile Send FBK a Private Message
Riktigt trevliga bilder grabbar

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/05/05 :  12:52:51  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag instämmer med föregående talare om att det var riktigt fina bilder.Surroundförförstärkaren från Primare heter dock SP 31.7 och inte som det stod A 31.7.För egen del börjar det också kunna bli dags att uppgradera min effektförstärkare ( slutsteget ).Funderingarna gäller Hegel H4A, Primare A32 eller möjligen Bladeilus Ymer.

Får se hur det blir.

Inväntar framför allt testet i Hifi &Musik som skall komma nu i nästa vecka som senast för prenumeranter.

Men för att svara på topicen så torde ju det lämpligaste bli att du kollar upp en surroundprocessor samt ett trekanaligt slutsteg. MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2007/05/05 13:19:00
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/05/05 :  13:21:01  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Marcus vill ju gärna ha kvar sitt försteg. Därför jag tipsade om den kombon. Skulle han byta så är ju seperata slutsteg samt ett surroundsteg att föredra.

Tack för de positiva kommentarerna!.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2007/05/05 :  15:42:22  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Tjena!

Har haft både Primare SP31.7 och SPA20 samt Denon 2805 och Denon 2106 som försteg i min hembio/hifianläggning.

Enligt min åsikt har ingen av primaremaskinerna något att säga till om i hembioläget gentemot vare sig 2106 eller 2805 på något plan.. Däremot låter SP31.7 marginellt bättre än förstegen i denonmaskinerna i 2-kanal, om man föredrar ett lite varmare sound. Denon å andra sidan har ett luftigare ljud och en renare basåtergivning.

Primare-grejorna har ett mycket rustikt och tilltalande yttre (det snyggaste märket över huvudtaget imo), men insidan lämnar en hel del att önska enligt min åsikt!

Summa summarum, En denonreciever som försteg och ett kompetent slutsteg skapar förutsättningar för mycket bra ljud till ett bra pris!

MvH / Martin


Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/05/05 :  18:10:55  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
För egen del börjar det också kunna bli dags att uppgradera min effektförstärkare ( slutsteget ).Funderingarna gäller Hegel H4A, Primare A32 eller möjligen Bladeilus Ymer.

Får se hur det blir.

Inväntar framför allt testet i Hifi &Musik som skall komma nu i nästa vecka som senast för prenumeranter.

Ska bli kul att få läsa denna testäven om det är över mina ekonomiska ramar
quote:
Har haft både Primare SP31.7 och SPA20 samt Denon 2805 och Denon 2106 som försteg i min hembio/hifianläggning.

Enligt min åsikt har ingen av primaremaskinerna något att säga till om i hembioläget gentemot vare sig 2106 eller 2805 på något plan.. Däremot låter SP31.7 marginellt bättre än förstegen i denonmaskinerna i 2-kanal, om man föredrar ett lite varmare sound. Denon å andra sidan har ett luftigare ljud och en renare basåtergivning.

Primare-grejorna har ett mycket rustikt och tilltalande yttre (det snyggaste märket över huvudtaget imo), men insidan lämnar en hel del att önska enligt min åsikt!

Summa summarum, En denonreciever som försteg och ett kompetent slutsteg skapar förutsättningar för mycket bra ljud till ett bra pris!

Kul, då det stämmer med mina erfarenheter också att man kommer ganska långt med en denon receiver + slutsteg och prisvärt som fanken är det. Ska man ha riktigt bra 2-kanalsåtergivning ur ett bio försteg idag så verkar det som om man får betala en "hel del" som jag tycker är lite märkligt då det inte borde kosta så jäkla mycket att få till ett Bio försteg som även har riktigt bra 2-kanals prestanda.
Misstänker att det blir billigare och bättre att satsa på en ren för och slutstegs kombi eller en integrerad förstärkare som har en processor ingång och bara använda en AV-receiver vid film tittande om man framför allt har riktigt höga krav på 2-kanals ljudet.
En nackdel med denna kopling är ju att det inte blir exakt samma grund ljud ifrån alla frontar(inkl centern)

Sedan så kan det vara en nackdelen eller viss svårighet att om man har en center högtalare som behöver potent drift så kan Av-receiver var i minsta laget och då kanske man även behöver bättre slutsteg till centern också och då har man bara möjlighet att köra med flerkanals slutsteg eller monoblock om man vill ha exakt samma klang på alla 3 fronthögtalare och då minskar ju valmöjligheten av märken/slutsteg rejält även till frontarna.
Så slutklämmen är att om man har höga krav på 2-kanals ljudet och vill ha exakt samma ljud ifrån alla 3 front högtalare(som är viktigast) så kostar det oftast "mycket"
Står själv i valet och kvalet om jag i framtiden ska byta till flerkanals slutsteg/monoblock för alla 3 frontar eller köra vidare med 2-kanals slutsteg och låta receivern ta hand om centern som den gör idag.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2007/05/06 :  11:09:50  Show Profile Send Conan a Private Message
Så här hade jag gjort med dina förutsättningar:

En kompetent hemmabioreceiver kopplas in från optiska utgången på DVD:n. Från "pre out" på den receivern kopplar du in till en RCA-switch och sedan vidare till dina slutsteg. Till samma switch kopplar du också ditt befintliga försteg.

I multikanalläge driver du då frontarna via receivern och dina ordinarie monoblock (ställer RCA-switchen på nåt du döpt till "multi"). Receiverns inbyggda slutsteg driver bakkanalerna (t.ex. 6st Ino Ambiens 1 är verkligen diskreta och kostar ca 6 500:-). Center behöver du nog inte utan fantomcenter duger fin-fint. En eller flera subbasar (eller butt-kickers i soffan) kan kopplas in till receivern för extra muller i LFE-kanalen (du kör ju självklart dina fina frontar som "large").

För stereospelning kopplar du in RCA-switchen på "stereo" och kör anläggningen som i dagsläget utan att receivern ligger i signalvägen.

Med ovanstående tror jag du får minst påverkan på ditt nuvarande tvåkanalsljud samtidigt som du kan bygga till med en komplett muiltkanalsanläggning. I.o.f.s. tror jag du skulle kunna bli nöjd med försteget i en bra receiver också men om du gillar ditt försteg så kör på med det.

Militant Ljudrättsaktivist
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/05/06 :  11:26:36  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jag har själv ett försteg till för bakkanalerna.. tämligen opraktiskt, men du kompromissar ju inte med stereon. Allt kopplat till DVD-spelarens analoga 5.1-utgångar.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2007/05/06 :  13:46:50  Show Profile Send lennartj a Private Message
Jag är bortskämd med transparent och dynamisk 2-kanalsåtergivning och blev förfärad av hur grumsig och beslöjad återgivningen blev när jag testade att ersätta förförstärkaren med Arcam AVP700, den har ju ändå hyfsat rykte.
Conan,
en lysande idé med RCA-switchen. Enda nackdelen är väl att man inte får rensat bort några lådor i stereohyllan, det blir fler, fast man kan nog nöja sig med en betydligt billigare AV-receiver då.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/05/06 :  13:51:50  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Jag är bortskämd med transparent och dynamisk 2-kanalsåtergivning och blev förfärad av hur grumsig och beslöjad återgivningen blev när jag testade att ersätta förförstärkaren med Arcam AVP700, den har ju ändå hyfsat rykte.

Vad är det för pryttlar du har? Håller med om att Arcamen är väl den som har bäst rykte bland de som inte kostar jätte mycket, men att den låter så pass illa som du beskriver blir jag en aning förvånad över.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/05/06 :  15:01:33  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Enligt min åsikt har ingen av primaremaskinerna något att säga till om i hembioläget gentemot vare sig 2106 eller 2805 på något plan.. Däremot låter SP31.7 marginellt bättre än förstegen i denonmaskinerna i 2-kanal, om man föredrar ett lite varmare sound. Denon å andra sidan har ett luftigare ljud och en renare basåtergivning.

Primare-grejorna har ett mycket rustikt och tilltalande yttre (det snyggaste märket över huvudtaget imo), men insidan lämnar en hel del att önska enligt min åsikt!

Summa summarum, En denonreciever som försteg och ett kompetent slutsteg skapar förutsättningar för mycket bra ljud till ett bra pris!

Ja smaken är ju olika dessbättre. MvhKristofer
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2007/05/06 :  19:12:39  Show Profile Send lennartj a Private Message
FBK, en gammal Tandberg 3002 som jag köpte ny i början av 1980-talet för mycket pengar.
Upptäckte att det är ett av de fåtaliga förstegen på Carlssonplanets lista över rekommenderad elektronik.
Det är det mest transparenta försteg jag har hört MED tonkontroller, och dem vägrar jag vara utan.
Jag har inte lyssnat på Accuphase, Luxman och McIntosh nyare modeller i högsta divisionen, men jag är inte beredd att betala så mycket. Hade Luxman C3 för under 20' SEK hemma för några år sedan, det dög inte.
Sedan har jag rörmonoblock i klass A och supertweakade Carlsson OA52.
I denna anläggning hörs tydligt hur hemmabioprylar lägger en "elektronisk dimma" över återgivningen och grumlar tonansatser och utklingning

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2007/05/06 :  19:49:04  Show Profile Send lennartj a Private Message
Här http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42575
recenserade jag Arcam AVP700.
Om man jämför mellan nya komponenter och exempelvis har ett försteg som passar optimalt i en given anläggning och det kostar 10' och hur pass liten förbättringen blir om man går upp till 20' och sedan 40' och relaterar min gamla Tandberg 3002 mot Arcam AVP700 i 2-kanal blir det ett nerköp värt mindre än fjärdedelen.

Domen kan förefalla hård, men gäller ju bara i min anläggning som är långsamt och försiktigt optimerad under 25 år.



/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/06 :  19:53:21  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Rent allmänt så tycker jag att projektor är att föredra om man vill ha hembio men inte vill kompromissa med tvåkanalsljudet.
Jag har själv en duk som jag rullar ner mellan högtalarna när det är dags för film, projektorn sitter i taket bak i rummet.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/05/06 :  21:15:45  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hej

Ursäkta för jag inte svarat, men det har varit jäkligt gött väder i skåne land.

Får direkt tacka för alla svar. Conans version hördes jäkligt intressant, vart hittar man rca switch? Tänkte på e annan grej. Jag har balanserade ingångar slutstegen, med en switch på baksidan (RCA eller XLR). Kan man inte köra med rca till xlr från en reciever och ändra switchen på baksidan när man vill köra 2 kanals

Sen angående reciever, borde väl denna fungera DENON AVR-1907. Där verkar ju vara preout

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/05/06 :  22:29:01  Show Profile Send FBK a Private Message
Tack för svaret lennartj!
quote:
Rent allmänt så tycker jag att projektor är att föredra om man vill ha hembio men inte vill kompromissa med tvåkanalsljudet.
Jag har själv en duk som jag rullar ner mellan högtalarna när det är dags för film, projektorn sitter i taket bak i rummet

Tja, man får "mer" Bio känsla med den stora bilden. Och för egen del så är stor bild inte viktigast, utan ljudet är klart viktigare än "stor" bild, tycker att film upplevelsen växer med användandet av subb/subbar och surround ljud jämfört mot ren 2-kanal. Att kolla på Action/Thriller rullar i 5.1 jämfört emot 2.0 är stor skillnad.
quote:
Jag har balanserade ingångar slutstegen, med en switch på baksidan (RCA eller XLR). Kan man inte köra med rca till xlr från en reciever och ändra switchen på baksidan när man vill köra 2 kanals
"Tror" att man kan det "om" den där switchen verkligen stänger av insignalen till den andra ingången, annars kan det nog hända konstiga saker..Någon som kan detta mer

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/05/07 :  06:23:39  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Blir kanske grillparty om både reciever och försteg är igång?
Go to Top of Page

td99eli
Starting Member

32 Posts

Posted - 2007/05/07 :  11:30:00  Show Profile Send td99eli a Private Message
Ett alternativ som jag blev jättenöjd med är att köra vidare på tvåkanalsljud och köpa en projektor. Ställ in bilden så att den i stort sett fyller ut bredden mellan högtalarna med bild - På så sätt stämmer ljudet riktigt bra överrens med vad som visas i filmen. Har man för liten bild tycker jag att ljudet är större än bilden.. Jag hade hemmabio för ett antal år sedan men, till flickvännens förtret, så sålde jag den och bytte till tvåkanals. Nu när vi har skaffat projektor så klämde tjejen euforiskt ur sig "det behövs ju inget surround".

//Eric.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/05/07 :  13:43:43  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Tja, man får "mer" Bio känsla med den stora bilden. Och för egen del så är stor bild inte viktigast, utan ljudet är klart viktigare än "stor" bild, tycker att film upplevelsen växer med användandet av subb/subbar och surround ljud jämfört mot ren 2-kanal. Att kolla på Action/Thriller rullar i 5.1 jämfört emot 2.0 är stor skillnad.


Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/07 :  15:01:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jo vi har förstått att du tycker detta nu FBK... Vem har pratat om ren tvåkanal till bio? Inte jag.

Frågan är:
quote:
Kan man på någon vänster få in hembio här, utan att dra ner på 2-kanals ljudet. (Till en rimlig kostnad)

td99eli har förstått finessen.

Grejen är att slippa ha en TV, den kan man skicka av. Frontkanalerna finns kvar som förut, duken
påverkar inget ljudmässigt och inte heller projektorn. Kör bild och ljud från en HTPC och kör volymen
till hela 5.1-klabbet via datorns volymkontroll. Lägg bara på minnet var volymen på ditt vanliga försteg
skall vara för att allt ska stämma, man kopplar givetvis frontkanalerna till vanliga stereon. När duken
rullas upp syns det knappt att du har hembiomöjligheter, du kan inreda mycket snyggt utan att
ta hänsyn till någon as-stor TV.

Jag har inte sett någon elegantare lösning "för en rimlig kostnad".

Och jag gillar STOR bild och lika stort ljud!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/05/07 :  15:23:13  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Jag har balanserade ingångar slutstegen, med en switch på baksidan (RCA eller XLR). Kan man inte köra med rca till xlr från en reciever och ändra switchen på baksidan när man vill köra 2 kanals
--------------------------------------------------------------------------------

"Tror" att man kan det "om" den där switchen verkligen stänger av insignalen till den andra ingången, annars kan det nog hända konstiga saker..Någon som kan detta mer

Men hur är det med detta egentligen?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2007/05/07 :  15:41:15  Show Profile Send marens a Private Message
Om man kan nollställa sig lite så ska det inte vara några problem att hitta en bra hembioreciever med preout eller försteg. Det är ju en vanlig uppfattning (missuppfattning enligt mig) att man kompromissar med 2-kanalsljudet och därför behöver en krånglig lösning med separata apparater för 2-kanal och flerkanal (som man ska vrida volymen till ett speciellt läge osv).

Försteget är ju bland det minst kritiska map färgning av ljudet (iaf om man inte vet vilket man lyssnar på). Det går utmärkt att hitta bra försteg som även är av bra kvalitet i övrigt, reglage menysystem och kontakter mm. Nästan ännu lättare än rena 2-kanalsapparater som brukar säljas endast för ljudkvaliteten. Kunderna som shoppar multikanalsapparater har höga krav på både handhavande och ljud inte minst för att det handlar om en funktionsspäckad apparat som även ska gå att använda lätt.

Så mitt tips är att försöka släppa hifinojjan och titta efter bra hembiorecievers med pre-out. De är bättre och billigare än man kanske tror som 2-kanalsindoktrinerad. Något man kan kolla efter är tex klick och brus i förstegsdelen. Om det klickar vid volymändring eller brusar ur försteget så är det förmodligen inte av bästa kvalitet, men det brukar mest gälla de allra billigaste apparaterna, det kan vara värt att se upp med iaf.

Edited by - marens on 2007/05/07 15:43:18
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000