HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ska till USA. Finns det någon bra mp3 att köpa?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/05/06 :  17:09:08  Show Profile Send dwain a Private Message
Hejsan ska till usa nu på lördag. Jag ska spendera min tid i new york och kommer vara där ca 14dar. Vad ska man titta på i hifiväg som är billigt å bra där? Är lite sugen på ett par nya hörlurar eller ny mp3. Vad ska man kolla på rent allmänt?

Edited by - dwain on 2007/05/07 12:56:09

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/05/06 :  17:42:15  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Ipoddar ligger ca 30% under svenska priser.
Hårddiskar kan vara fånigt billiga ibland.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/05/06 :  19:29:43  Show Profile Send dwain a Private Message
hmm låter nice. hur står sig en ipod mot en iriver ljudmässigt?. Hårddisk ska jag nog titta på också. Jag behöver en 500gbs te backup. Något annat roligt medans man ändå ska dit?
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/05/06 :  22:41:23  Show Profile Send Marc a Private Message
Dollarn ligger ju på 6,80 kr nu, så det är bara att passa på och shoppa loss!

Men kom ihåg att de har en annan nätspänning i USA. Så kablar och hörlurar ligger väl närmast till hands ur den synvinkeln (och högtalare, men de blir kanske lite jobbiga att släpa på flyget ).

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/05/06 :  22:58:08  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Sist jag var över hade jag en jättekartong med högtalarelement med mig tillbaka :)

Skall ni vara på nån särskilld plats kan du ju be nån nätfirma, www.madisound.com typ skicka dit ni är.

Kontakter, delningsfilterkomponenter, diskanter (väger ju inget) är prisvärda prylar..

Som sagt, dollarn är billig..

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2007/05/07 :  03:08:18  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message
Sist jag var hem till sverige släpade jag med mig en gitarr och en massa gitarrgrejjer.
Det enda hifimässiga jag hittade var mina Westone UM2 in ear monitorer.

Jag skulle verkligen rekommendera att besöka så mycket konserter och små-pubbar med liveband som möjligt.

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/05/07 :  12:55:17  Show Profile Send dwain a Private Message
Hmm det var onekligen väldigt bra pris på dom elementen. Morell basarna på 5tum var grymma 150w rms å 1000w dynamisk effekt. Men jag ska nog inte köpa element då jag inte har någon större nytta av det. Däremot så verkar en mp3-spelare vara något. Men är det ingen som har en uppfattning om hur bra en ipod låter eller om man kanske ska satsa på något annat märke?
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/05/07 :  13:01:18  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
IRiver och IAudio låter bättre än Ipod i mitt tycke. De har båda också starkare utgångssteg.

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/05/07 :  13:26:11  Show Profile Send dwain a Private Message
ok en iriver låter ju nice. det har jag sen innan och älskar ljudet men den är bara på 512mb. Var köper man en iriver i new york och vad är ca priset? Ska man ha något så ska man ha en med typ ett par gb eller typ 20 30 osv.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/05/07 :  13:45:59  Show Profile Send dwain a Private Message
har tittat lite mer en iaudio är ganska dyr så#168;den går bort. så nu står det mellan ipod å iriver den modellen jag tittat på heter ipod video 30gb å iriver H10 20gb. svårt det här. sen blir det ju att man kollar där också vad det kan kosta
Go to Top of Page

HNK
Member

278 Posts

Posted - 2007/05/07 :  14:11:13  Show Profile Send HNK a Private Message
köp en iriver, ljudet på ipod är inte särskilt bra.
Kanske också ska till Usa, och har funderat på en iriver e10

Edited by - HNK on 2007/05/07 14:12:07
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/05/07 :  15:41:42  Show Profile Send dwain a Private Message
Hmm iriver verkar inte ha den modellen i usa. Jag hittar inget på deras hemsida den e verkligen skit. Däremot har jag kollat pricerunner usa å där finns 20gb med. Men svårt att veta priser. ska söka lite å hitta en bra nätbutik i usa. Som det är nu så verkar ipoden mkt mer prisvärd då man kan få 30gb utrymmet till 200kr mer än å köpa en iriver med 5gb
Go to Top of Page

HNK
Member

278 Posts

Posted - 2007/05/07 :  19:33:21  Show Profile Send HNK a Private Message
det jobbiga med ipoden är att den blir så repig, men om du inte störs av det så är den bra.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/05/07 :  21:32:59  Show Profile Send dwain a Private Message
Har nu hittat irivern du pratar om. Och dom som har den tycker att den
är mkt bättre än ipoden. sen verkar den ganska prisvärd. Sen tycker jag att den irivern jag har idag är så totalt överlägsen ljudet på allt annat jag hört så det blir en iriver till mig och flickvännen å det blir den du föreslog. Den har ju samma uteffekt som min gammla iriver och den har radio så det blir finfint. Sen kostar den inte mer än runt 900kr till 1100kr där å det är ganska billigt. Sen har jag ett par inear lurar från sony som kostar runt 600kr å dom bör funka bra med den spelaren
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/05/07 :  22:09:52  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=60275

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

HNK
Member

278 Posts

Posted - 2007/05/08 :  17:58:26  Show Profile Send HNK a Private Message
Du blir nog nöjd med den istället för ipod.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000