HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ida Sand - Meet Me Around Midnight
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/03/01 :  13:34:52  Show Profile Send Vox a Private Message
Här kommer det ytterligare en ung svensk jazzsångerska och även pianist.

Det lilla jag hört på http://www.actmusic.com/product_info.php?products_id=227&language=en&osCsid=50eba3c768c82113690df7b76ccd0550 tycker jag bådar mycket gott inför den nya skivan som kommer i slutet av innevarande månad.

Det är heller inga dåliga musiker hon omger sig med. Även ljudkvaliteten på skivor från ACT håller hög klass.

Edit: Nu direktlänk till engelsk version

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2007/03/02 08:35:18

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2007/03/02 :  09:10:57  Show Profile Send Figge a Private Message
Helt klart intressant, ett köp i mars.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2007/04/05 :  10:13:48  Show Profile Send Figge a Private Message
Fick den igår, lyssnat ett par gånger.
Häftigt, klart annorlunda mot vad vi vant oss från svenska jazztjejer. Mycket pondus och kraft.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/04/05 :  10:35:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ja, en del av den svenska jazz eliten fanns med där.

Ida Sand #8211; vocals & grand piano, Fender Rhodes
Jan Lundgren - grand piano on track # 1 and # 5
Nils Landgren - trombone & vocals
Ulf Wakenius - acoustic guitar
Henrik Jansson - electric guitar
Lars Danielsson - bass; cello
Rasmus Kihlberg - drums

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/04/05 :  11:34:44  Show Profile Send Vox a Private Message
Mitt ex (av skivan alltså) tror/hoppas jag kommer med posten i dag torsdag.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2007/04/05 11:35:28
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2007/04/06 :  09:48:33  Show Profile Send Figge a Private Message
Hej Vox
Var beställde du din skiva? Jag köpte min hos CDON i måndags fick den i onsdags. Samma dag beställde jag Maia Hirasawa fick den på utgivningsdagen i lådan. Imponerande.

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/04/06 :  14:10:29  Show Profile Send Vox a Private Message
Figge
Beställde också min från CDON, men fick den inte på en gång då de väntade in en annan skiva jag beställde. Som jag ändå inte fick då den nu är restnoterad.

Snabbaste leveransen jag fått var i veckan då jag la en beställning från skivbolaget ACT i Tyskland den 3:e och fick skivorna i går den 5:e.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/04/06 :  14:53:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Klart intressant! Den tjejen lär vi få höra mer av.

Att ge sig på Higher Ground av Steveland Morris(Stevie Wonder) är vågat. Steveland har gjort några helt oförglömliga versioner av den låten som inte går att toppa...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/04/11 :  07:42:22  Show Profile Send Vox a Private Message
Har lyssnat mer på skivan under påskhelgen och den är RIKTIGT bra. Hon framför en lite råare och hårdare jazz än andra svenska sångerskor och hon gjorde det mycket bra.

På skivan blandar hon eget material med andras. Hon gör även en duett med Nisse Landgren på ett sätt som ser mig ståpäls.

Kan inte annat än att varmt rekommendera skivan.

Tror att vi kommmer att få höra mycket mer av henne i framtiden. Hon har att brås på. Hennes far är operasångare och hennes mor kyrkomusiker om jag inte har helt fel.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000