HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Neil Young - Live at Massey Hall 1971 CD+DVD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/26 :  16:19:00  Show Profile Send matte76 a Private Message
Fick hem denna skiva idag, riktigt bra liveskiva från en ung Neil 1971. Och väldigt bra ljud också, vilket ju är viktigt Det står så här på en etikett på framsidan: DVD includes original footage - Hi-res audio - Because sound matters Kul med artister som bryr sig om ljudet på sina skivor men det har ju Neil alltid gjort. Mer eller mindre bra ljud på alla hans skivor, även på CD.

Jag rekommenderar skivan men köp då versionen inklusive DVD:n, ljudet på denna ska tydligen vara ännu vassare än på cd-skivan. 169 kr på CdWOW, ett fint pris

Edit: Lyssnade igenom hela skivan igår, den är sjukt bra! Och ljudet är också mycket bra, rent och tydligt med massor av detaljer . Snart ska jag lyssna på DVD:n

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2007/04/11 08:54:19

Gabe
Member

536 Posts

Posted - 2007/03/27 :  09:21:49  Show Profile Send Gabe a Private Message
Kan bara hålla med! Vilka låtar han hade - redan då! Och ljudet är som du mycket riktigt påpekar fantastiskt bra - i synnerhet med tanke på inspelningen är från 1971. Ser fram emot fler Neil Young-konserter från 70-talet. Det talas om en maffig box med 5-6 cd:n plus ett par med DVD också.... Dags att boka årets julklapp redan nu? :-))
F ö vill jag gärna tipsa om Wilcos kommande platta "Sky Blue Sky" - har ett förhandsex utan omslag och den är fullkomligt underbar. Släpps dock först den 15 maj.
hälsn
Gabe
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/27 :  09:26:27  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Det talas om en maffig box med 5-6 cd:n plus ett par med DVD också.... Dags att boka årets julklapp redan nu? :-))

Den blir väldigt intressant, även om Massey Hall tydligen ska ingå i denna...och den har man ju redan!

quote:
F ö vill jag gärna tipsa om Wilcos kommande platta "Sky Blue Sky" - har ett förhandsex utan omslag och den är fullkomligt underbar. Släpps dock först den 15 maj.

Låter mycket intressant, Wilcos tidigare skivor har ju varit bra allihop! Segt att vänta tills den 15/5...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2007/03/27 :  09:56:25  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
http://www.repriserecords.com/neilarchives/

8cd och 2 Dvds tala om att man skall köpa den boxen, tycker att han borde släppa den redan nu innan man köpt upp alla skivorna. Har iofs bara Massey hall än så länge. Wilco skall också köpas. Det framstår helt klart allt tydligare att Neil Young är en av dem största musikerna genom tiderna,helt i klass med Dylan. Läge för Polarpriset kanske?

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40

Edited by - Jonasihm on 2007/03/27 10:06:26
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000