HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Katalogisering av LP skivor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2007/04/08 :  14:29:27  Show Profile Send boombox a Private Message
Hur lägger man smidigast upp en egen katalog av sina LP skivor? Just nu knappar jag manuellt in artist och album i en excel-fil. Finns det något smartare sätt? T ex hämta informationen från nätet? Eller någon site som hanterar kataloger på ett smidigt sätt? CD har jag redan listat i itunes.

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2007/04/08 :  22:05:24  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Inget speciellt för just LP, men jag kör med pop.nu

Min samling:
http://www.pop.nu/show_collection.asp?user=8138
Behöver en rejäl uppdatering, men tiden räcker inte till allt...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2007/04/10 :  17:46:01  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Jag använder Catraxx

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2007/04/10 :  21:49:45  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
jag använder excel, med "autofilter" för varje kolumn. det blir enkelt att söka på saker då. du kan även göra en funktion i excel så skivorna sorteras på ett visst sätt, t.ex. Artist sedan Årtal.

alternativt skulle jag föreslå Discogs.com där du kan bygga upp din samling. de är väldigt bra på elektronisk musik, men de börjar bli bättre på andra typer av musik också. du kan självklart submitta plattor till deras databas om dom inte finns där.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000