Author |
Topic |
|
acebowler
Member
1178 Posts |
Posted - 2007/01/12 : 13:09:09
|
Måste bara säga att detta är ett trevlig forum! Oftast kanonbrastämning . Råkade nämligen halka in på en gammal tråd om EA´s lågeffektsförstärkare... Var och kollade lite på grannforumet...
nåväl trevlig att vara här!
S
|
GM 70SE Nu kör vi!!
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2007/01/12 : 13:23:45
|
Håller med, när jag säger att jag trivs utmärkt här på HiFiForum |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2007/01/12 : 13:25:56
|
Appropå.. det har varit ovanligt lungt på sistone. Vetskapen om de ny avstängningsreglerna kanske fungerar! Trevligare för alla!
Och visst är det ett kanonforum! |
/Jonas
|
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2007/01/12 : 23:54:08
|
Kan inte annat än hålla med ... Har just PM:at Lenn_Art ang ett jordningsproblem och fått svar!
Plus hans fantastiska tråd(ar)!!!
Och alla andra entusiaster!!!!!!
/ Ulf |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/01/13 : 04:54:17
|
Kan bara hålla med er |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
ockham
Member
395 Posts |
Posted - 2007/01/16 : 21:44:13
|
Jag håller med, här får man hjälp med det mesta. Allt från kondingar till bröllopssånger. Det kallar jag spännvidd, och med samma trevliga hjälpsamhet. Det måste vi vara rädda om!! |
Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.
Mitt System
|
|
|
iroise
Member
1753 Posts |
Posted - 2007/01/16 : 22:09:18
|
Bra forum och svar får man på alla möjliga och omöjliga frågor! |
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2007/01/16 : 22:33:07
|
Kan hålla med. Går inte en dag utan att jag hänger här ett par timmar. Finns massor att läsa och lära och frågar man något så får man svar |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
classe
Member
1625 Posts |
Posted - 2007/01/17 : 22:38:14
|
quote: Jajamensan, vi är de trevligaste som finns !!!!!
helt rätt magils vi är det. får man en fråga ska man väl svara eller hur
|
18 ska de va.
|
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2007/01/18 : 07:42:35
|
En helt enastående hjälp detta forum. *ryggdunk* *ryggdunk*. Det är alltid någon som har svaret på just din fråga... Om inte annat en trevlig 'på-hejning'. |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/01/18 : 19:10:53
|
Reflekterar lite här, det är sällan vi behöver låsa någon tråd nuförtiden. Det är också länge sedan vi stängde av någon. Trådarna kan hetta till men personangrepp ser vi sällan, det har tydligen förståtts att det är det vi först och främst tittar på.
Det är jätteroligt att läsa här att ni är nöjda. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2007/01/20 : 13:53:07
|
Jepp, stämningen här är underbar. Förresten slängde ut mig själv från det där andra forumet. För jag bara satt och skakade på huvudet och blev förbannad på vissa där. S¨å jag tänkte istället för att förstöra för de andra som är trevliga så går jag ur så blir det inte så mycket bråk. Men fast jag inte är där längre så bråkar en del där ändå och många låsta trådar är där.
|
Min fotosida på flickr
|
|
|
denada
Member
501 Posts |
Posted - 2007/01/22 : 15:50:29
|
Jo det är en klart trevlig stämning här. Mycket beror nog på att alla är rörande överens om att vi alla är olika med olika tycke och smak.
Det kan väll vara lite högljudda diskutioner om vissa saker men om man kan föra en diskution hela tiden så är det inte någon fara på taket. När det börjar hagla personangrepp så är det inte kul längre. Detta för att man får lite kännslan av att
"om jag kastar paj på dig så ger det mig mer rätt att tycka som jag gör. och då tycker ALLA andra fel..."
Om Ni förstår vad jag menar med det. Om alla diskutioner vore som de är här på forumet (även om kablar och annat) så vore det nog lite mindre oroligheter i världen... Vi kanske skulle se till att våra admins styr varsitt stort land... |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
|
|
rip59
Member
1365 Posts |
Posted - 2007/01/22 : 16:20:45
|
Pac som statsminister
Rip
|
Tannoy SGM 1000 eoJeud... What else? EAC/Flac guide |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/01/23 : 10:03:29
|
quote: Förresten slängde ut mig själv från det där andra forumet.
Det är du inte ensam om(jag också) Tröttnade till slut på mentaliteten där borta som är ur usel... som bla. inte tillåter det som denada påpekar "Mycket beror nog på att alla är rörande överens om att vi alla är olika med olika tycke och smak." Här får man ha olika tycke och smak, och det gillar jag! |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
DasKapital
Member
614 Posts |
Posted - 2007/01/23 : 11:22:16
|
Jag tycker Hififorum är jättebra. Jag tycker att Faktiskt.se är jättebra också. Tycker också att vi borde fokusera på vad som är bra här snarare än vad man eventuellt tycker är dåligt elsewhere. |
Ino Audio for life |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/01/23 : 12:05:49
|
quote: Pac som statsminister
Oj, nej helst inte!
quote: Tycker också att vi borde fokusera på vad som är bra...
DasKapital har klockrent rätt. Vi gör vår grej och andra gör sin. Det är det som skiljer oss åt och som bidrar till att alla kan få de det vill ha.
Det är roligt att läsa att HiFiForum uppskattas. Under årenslopp har vi fått ta mycket kritik för vårat sätt att agera och försöka bibehålla de reglerna vi har. Reglerna har förresten inte ändrats nämnvärt sedan de tillkom för ca tre år sedan.
Det verkar som om vi börjar finna våran form och att vi fixar att ha fikastämningen intakt.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
rip59
Member
1365 Posts |
Posted - 2007/01/23 : 12:25:01
|
quote: Oj, nej helst inte!
OK då
Rip
|
Tannoy SGM 1000 eoJeud... What else? EAC/Flac guide |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/01/23 : 16:06:17
|
quote: Oj, nej helst inte!
Helst inte.... Låter som du "kanske" kan tänka dig jobbet ändå Pac |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Musse80
Member
460 Posts |
Posted - 2007/01/26 : 17:19:00
|
Forumet är bra, men är det inte rätt dött här? Fler som skrev tidigare. Är det pga risken att åka ut?? Jag är inte ute efter fler hätska diskussioner med personangrepp, däremot fler kreativa diskussioner. Men även dessa blir allt mer ovanliga här, tyvärr. |
A wolf in a sheep´s clothing... |
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2007/02/02 : 15:36:03
|
Bra stämning är som kondition/motion - en färskvara!
....måste vårdas ömt och underhållas....
(annars försvinner den) |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
|
Topic |
|