HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Flyttandet av trådar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/01/31 :  16:52:59  Show Profile Send nahoj a Private Message
Kan börja med att skriva att jag tar ingens parti!
Är heller inte irriterad.

Men måste ifrågasätta vad detta flyttande av diverse trådar betyder?
Har just kikat igenom 6 sidor på bildreportage (bara för att ta ett exempel)och där ligger ju en hel del trådar som borde flyttats till medlemarnas system och viseversa.

Det jag undrar är om det beror på vem som startat tråden avgör om den flyttas eller ej, eller vem som tagit bilderna??
För det verkar inte gälla riktigt alla det här med vad som skall ligga vart.

Därför tror jag att just sådan här tilltag som att flytta trådar kan få större proportioner än de borde (de finns ju fortfarande kvar)

Det ända jag vill är att man är konsekvent, det som gäller för en borde oxå gälla för en annan eller?

Detta är ju annars ett super forum finns ju t.o.m en tråd där man kan skriva hur trevligt det är här.

Jaja nu har en till skrivit av sig tänker ni kanske.
Men detta är inget gnäll utan jag är bara bra på att ifrågasätta saker jag tycker är fel/konstiga.

Så jag ser gärna någon form av förklaring innan det blossar upp ytterligare någon jobbig/bråkig tråd.

OBS
jag vill inte starta någon form av kampanj med denhär tråden
bara ha lite förklaringar

Mvh

Johan

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2007/01/31 :  17:18:18  Show Profile Send Snoddas a Private Message

Jag blev lite undrande när jag tittade i "jaejins" tråd! Plötsligt var bilderna borttagna (av honom själv iofs) men det har ju uppenbarligen hänt något i tråden.

Ställer mig också lite frågande till flyttandet även om det kanske finns en rimlig förklaring..............?



"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/02/01 :  11:01:33  Show Profile Send nahoj a Private Message
flyttar denhär uppåt ;)

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/02/01 :  23:25:05  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Heder åt PAC som flyttade tillbaka några trådar, så att trådskaparna fick som de ursprungligen ville och menade....



/ Ulf

edit: ...fast skadan är redan skedd, tydligen! Synd att rättelsen inte kunde ske tidigare, så att trådskaparna inte behövde bli sårade och "må dåligt" under så lång tid. Om Pac var upptagen kunde kanske andra moderatorer gått in och "rättat till felen" i stället för att gå in och försvara och backa upp de felaktiga flyttningarna och därmed förvärra skadan...

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem

Edited by - ulfsan on 2007/02/02 14:47:09
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2007/02/02 :  00:28:34  Show Profile Send Snoddas a Private Message

quote:
Heder åt PAC som flyttade tillbaka några trådar, så att trådskaparna fick som de ursprungligen ville och menade....


Japp, PAC skall ha en eloge för det!
Dock verkar det som skadan redan är skedd.......
(Obs det är inte PAC´s fel alltså!!!!).



"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/02 :  00:54:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jga förstår inte vad själva skadan är/blir om en tråd flyttas. Den har ju inte blivit deletad o den syns fortfarande o folk hittar till den plats den har blivit flyttad till.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2007/02/02 :  01:16:44  Show Profile Send Snoddas a Private Message

quote:
Jga förstår inte vad själva skadan är/blir om en tråd flyttas. Den har ju inte blivit deletad o den syns fortfarande o folk hittar till den plats den har blivit flyttad till.


Helt riktigt! Det är ingen skada på det viset men det verkar som om "Mayro" har bestämmt sig för att köra nästa tråd på ett annat forum. Det är det jag menar med "skadan skedd".


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/02/02 :  08:47:58  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Skadan är definitivt redan skedd.
Spelar ingen roll om Pac föröker rädda situationen genom att flytta tillbaka den.
Tråden är redan förstörd ändå.

Och varför ta bort den glädje och nyfikenhet som denna tråd skapade?
Vad är syftet, var den för populär, hade den för många läsare eller hade vi bara kul
för en gångs skull?

Trodde Pac att reaktionerna skulle utebli?

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/02/02 :  09:02:04  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Men för fasen grabbar! Pac har enligt somliga gjort ett misstag, so what?
Har ni som klagar på Pac aldrig gjort ett misstag? han har ju bett om ursäkt samt flyttat tråden tillbaka till sin ursprungliga plats, mer kan han väl ändå inte göra?

Å Mayro! Jag förstår att du är ledsen å besviken på Pac för hans agerande i din tråd, men måste det gå så långt att du bestraffar alla medlemmar för det, och fortsättningsvis struntar i denna mycket trevliga berättelse.

/reel

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/02/02 :  09:19:51  Show Profile Send nahoj a Private Message
Jag läste just förklaringen till en av trådarna som flyttades och uppenbart var det ett misstag, sånt händer.

Jag är inte ute efter att kasta smuts på någon person.
Blev helt enkelt lite frågande och tyckte det var bättre att ställa frågan i en separat tråd istället för att förstöra en jätterolig bildtråd med massa frågor, kunde ju räkna ut vart det skulle barka iså fall.

Och ibland kan det vara bra att påpeka saker, vissa saker är uppenbara för en men inte för en annan därför behövs ibland förklaringar inget illa med det.



Men nu kom förklaringen där och tillhörande kommentarer med för den delen.

Så ni kan låsa denhär tråden nu om ni vill
Har ingen lust att detta skall bli en gnabb tråd det får den som vill gnabbas starta själv.

Så nu kör vi vidare, inga sura miner, inte av mig ialla fall.

Jag är bara ute efter att sprida glädje
(om någon vill bli uppmuntrad så Pm:a mig sånt är jag bra på)

mina ledord är Ödmjuk, artig och respekt och detta skall jag lära min son att med dessa tre ord kommer man långt.

Mvh

Johan

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/02 :  09:55:44  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Ahhhh!!! Vart är min bensinräkning? Den skall ju vara här i pärmen, under fliken "Räkningar". Den är ju inte här längre! Den går ju inte betala... Hela beloppet är förstört.

Jamen räkningen finns ju här i samma pärm under fliken "Bilräkningar"! Där är beloppet och OCR-numret...

Asch - det är inte samma sak längre. Det funkar inte. Jag går ut och slangar bensinen. Skall inte köra bil mer. Någonsin. Räkningen är under fel flik i pärmen...



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/02/02 :  10:05:34  Show Profile Send nahoj a Private Message
Jamen då gör du ju miljön en tjänst med ;)

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/02/02 :  10:15:17  Show Profile Send ninja a Private Message
EA, jag läser aldrig DIY och är i överhuvudtaget inte intresserad av DIY så jag hoppar alltid över dom trådar. Så om den var där då skulle jag inte se den!


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2007/02/02 :  10:17:46  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Använder du inte "Active Topics"? Förutsättningen är förstås att folk skriver vettiga rubriker.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/02 :  10:25:22  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
"Active Toipcs" är en suvrän länk som alla borde använda.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/02/02 :  10:37:47  Show Profile Send ninja a Private Message
Jag använder den men hoppar alltid över DIY delen!

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/02 :  10:40:09  Show Profile Send mayro a Private Message


Engelholm..
Om du är så inbilsk så du tror jag blev så ledsen samt besviken så detta sker endast pga en flyttad tråd så bör du nog söka någon polare som kan förklara lite av personkemi för dig..sådan fjant är jag inte kan jag lova dig..

Dessutom så fattar inte jag varför en tillverkare samt säljare anser sig rätten att sitta och förlöjliga en medlem på ett forum för i första hand medlemar.
vad är det som du som tillverkare samt säljare har mer rätt att sitta o sprätta samt förlöjliga mig här? vill du ha en rejäl ovän som är vanlig medlem här så fortsätter du..

Men jag hoppas du fångar ditt förnuft nu och sansar ner dig..

Och jag tar mig friheten att här säga åt dig eftersom du redan suttit och snackat som här i min tråd "där" borta..Och jag anser ditt "fjantande" får vara stopp här. Gå och tillverka samt sälj något i stället.. Jag tvivlar att exempelvis Wolfgang eller liknande som mig skulle få sitta o snacka sådan skit som du gör i min andra tråd samt här utan omedelbar tillsägelse..

Skärpning Engelholm... Du har en roll som tillverkare att sköta. Gör detta snyggt och inte via att göra dig lustig över eventuella kunder som mig på forum.




Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/02 :  10:48:12  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Om du är så inbilsk så du tror jag blev så ledsen samt besviken så detta sker endast pga en flyttad tråd så bör du nog...
Om det är mer surt under ytan så kan jag knappast veta något om det. För mig är det BARA detta som syns och det ter sig - för mig - löjligt.

Jag trodde du och jag hade så pass bra personkemi att vi kunde "stångas" med varandra. Om så inte är fallet ber jag självklart om ursäkt.

Men återigen - vad som är under ytan kan jag rimligen inte veta något om och heller inte väga in.
Sorry. Menar det.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/02 :  11:36:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag har en del i ämnet som jag undrar över, hur ni andra menar för jag förstår inte alls. Men jag struntar i det för det är inte så viktigt egentligen. Det kan även lätt spåra ur om vi sitter o munhuggs o det är verkligen meningslöst.

Peace boys

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/02 :  11:57:04  Show Profile Send mayro a Private Message


du bör absolut läsa av mina ord mer nogrant denna gången Engelholm. Jag är fruktansvärt besviken. Och du borde nog ta dig en rejäl funderare om du verkligen inte fattar att detta var droppen.

Men jag ser även du backar här vilket är bra. Därmed slipper vi bli ovänner samt kan fortsätta "stångas" samt ha skoj..

TACK för den respekten att faktiskt inse du gjort fel samt avslutade det.. Tack.

För du VET att jag inte söker bråk med dig om du tänker efter.

Och detta om "under ytan".

man behöver inte fördunkla saker o ting så det startar någon form av diskutioner runt detta.

Ja jag har lessnat PGA år nu av olika saker hit o dit.. Om "Snudd" känslan av,, kan man kalla det mobbing.. Se bara på när pac eller zalve osv tex någonsin satt o uppmuntrade i någon av mina trådar.. Leta efter då man modererat till MIN fördel om man kunnat moderera till min nackdel.. Alltid väger skålen mot då sådana val KAN finnas.....osv..

Eller se när någon av dom trådar jag bidragit med här fått ens en länk där framme på forumet.. Detta har aldrig hänt.. Inte ens då jag öppnade ett halft ton högtalare för 32000 dollars..

Jag bryr mig egentligen inte. Sådant kan jag leva med även om det känns aningen motigt att se man inte ens får respekten för detta inom vår hobby..Men jag har inte "brytt" mig så mycket .. det har fått "passerat" som ryggvändande och inget annat. Alla gillar ju inte alla.. och jag är inte omtyckt. thats it så att säga.. Samt har inte så gjort tills nu då man börjar "lägga sig i" trådarna o domdera dom.. utöva ägarmakten i dom..

Där gick min gräns..

Att dom inte stödjer kan jag leva med.. Att dom inte deltar KÄNNS förbannat trist samt hånfullt. Men det är deras val.. Samt alla kan inte gilla varandras repotage alltid.
Och mina har inte gillats av ledande här.. Det kan jag också leva med..Andra har uppskattat allt arbete som nerlagts.. Ni kan ju prova själva som aggerar belackare här att göra egna trådar i dessa storlekar. Tänk sedan på att jag är en ovan data användare som knappt kan ens.. samt bär kostnaderna osv för att KUNNA göra det också.

men sådant KÄNNS tungt ändå då man så tydligt visar att man har ryggen mot sig från dom som leder forumet...

Jag är enbart mäniska jag med.. tyvärr.... Och att betala dyra pengar samt massa massa tid för att BIDRA då man från ledningen visar en sådan låg respekt samt ovilja att ens se arbetet jag lagt ner utgör till slut detta nu stopp av bildtrådar.

och denna flyttning då man utövar sin ägarmakt att flytta påvisar den sista respekten för mig som person och mina repotage försvunnit också.

Då helt enkelt måste jag sätta stopp själv för att inte kränka mig själv som mäniska helt enkelt här..

För tro det eller ej
JAG som person kan vara utan forum helt o hållet.. Men skall jag delta samt försöka bidra så vill jag inte göra detta hela tiden i motvind samt under känslan av att vara "mobbad utfryst samt åsidosatt samt respektlöst motarbetad"..

NU fattar ni ev så slipper detta utveklas till dolda agendor samt gud vet vad..

Jag råkar som ni ser endast reagera till slut som vilken mäniska som helst av kött o blod samt känslor..

Och denna numera omtalade tråd betydde för MIG mycket.. Inte som mayro. utan som person och mäniska..

Igen. Jag är ibland bara en kännande mäniska tyvärr.. Kan inte NI som aggerar "hånare" samt "belackare" leva med detta? Kan inte ni vara mer vuxna och inse Att jag också har känslor samt faktiskt inte orkar "arbeta" i uppförsbacke hela tiden då ändå det inte anses som en tillgång av ägaren samt en del av medarbetarna här. att efter nu år av sådant känna man inte har mer att ge?...

Ja, då anser jag inte detta behövs diskuterars mera..

men i alla fall så behöver INGEN gissa "varför" mera nu. Ni vet nu MINA skäl här..

Jag orkar helt enkelt som mäniska inte mer motarbetande samt mer ryggvändande och dålig känsla där man sedemera startar "jakten" via flytta osv FAST man lovat efter jag tiggt .....där brast det sista helt enkelt.. Jag är vansinnigt ledsen för detta skall alla ni veta som kan sätta er in hur jag som mäniska känner. jag har verkligen gett er allt jag haft förmågan till. Både som person samt hifiräv.. jag har öppnat allt jag kan som mäniska o vän..

ingen har någonsin inte varit välkommen här. Till o med Rydberg kommer hit o snackar lite skit då han är i trakerna.. Alla har en plats hos mig..Ingen åsiktsrasism existerar..

men även jag behöver få känna att JAG har en plats som är för mig... denna "plats" här har "man" tydligt visat att den absolut inte finns här numera via inte bara "ryggar" som tydligt vänds emot en... utan via respkten helt försvunnit för mig som person och mäniska.

Jag har helt enkelt inget mer att ge här.. Jag är tom.

SÅ... Nu kan vi gå vidare. jag hoppas jag kan få vara en medlem som suger in samt lär nu mera än som förr ..

Som sagt så är foto en spirande sak att lära mer av..läsa mer om musik kanske.. Eventuellt försöka läsa mer i DIYandets värld..

Vinyl som är totalt okända marker för mig.. Varför inte läsa o lära mer där.. Ja jag kan nu ta IN mer om jag lägger min energi där.. Vinyl har jag inte haft sedan ja var 17 bast tror ja det va..
Så där kan jag ev finna en del skoj för mig enbart samt helt egoistiskt..Jag kan ju som andra då bara ta in samt ta emot info helt passivt.. gratis..

samt enbart för mig själv o mina insamlanden av info o kunskap.. Ha valfritt skoj som andra bjuder på via sina stora insattser för hobbyn...

MVH
Tobbe.



Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/02/02 :  12:59:46  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Försöker du slå rekordet i kategorin "långa inlägg" mayro?

A wolf in a sheep´s clothing...

Edited by - Musse80 on 2007/02/02 13:01:37
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/02 :  13:03:13  Show Profile Send mayro a Private Message

Japp.. Men då lämnar man inte utryme för mer eget tolkande,, och kan OM man inte förstår läsa tills man gör så.. Samtidigt så fick du utrymme att skämta lite..


Vilket är skoj mitt i allt trist.. Humor är ibland hjälpande.. Så du kom in rätt här..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/02/02 :  13:17:18  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Bra att du tog mitt inlägg så, för det var menat som ett skämt. Jag uppskattar dina trådar, de är väldigt underhållande och intressanta. Keep it up!

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/02 :  13:29:34  Show Profile Send mayro a Private Message


klart jag fattar... Jag sitter med detta noga genomtänkt och inte okontrolerat .. Så det är lugnt..


Och snälla alla nu. LÄS o förstå mig.. Döm mig gärna om ni vill och finner det nödvändigt.. Men förstå ändå varför samt att detta är det absolut ända jag kan göra..

Om jag bara flyttat UTAN säga ett ord så hade jag aggerat exakt lika respektlöst via att vända min rygg mot er samt forumet helt utan skäl angivna.....

Så aggerar aldrig jag. och kommer så inte göra heller ... DÄRFÖR skriver jag så noga jag förmår ner mina tankar samt känslor. Så ni kan själva läsa och förhoppningsvis i alla fall förstå mig.

Och detta även om ni inte anser jag aggerar rätt osv.. Man behöver inte dela mina åsikter. bara respektera dom är ok för mig såsom jag respekterar andras fast jag ibland inte delar dom..

Men men Nu skall det packas för Sthlm resa. Så loggas det ner här...

Syns då vi hörs ...
Ha en go o trevlig helg..
Mvh
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/02 :  13:35:00  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Ha så kul i Stockholm.

Min åsikt står fast men beklagar att du känner dig sårad och motarbetad. Tro det eller ej, men jag är också människa.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/02/02 :  15:32:57  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
Om Pac var upptagen kunde kanske andra moderatorer gått in och "rättat till felen" i stället för att gå in och försvara och backa upp de felaktiga flyttningarna och därmed förvärra skadan...

Jag har inte sett någon som gått in och "försvarat och backat upp", detta är vad jag kan se ett helt felaktigt påstående. Det enda som skett är att jag förklarade vad Pac frågade, innan någon flytt skett, samt påpekade att eventuella spörsmål bäst tas via PM istället för att krascha tråden. Jag kan ju förstås ha missat något annat, men jag tror inte det.

Om du tror att ingen reagerat så är det helt fel, detta började vi diskutera direkt när det blev uppenbart att någonting felaktigt eventuellt hade skett. Att det inte syns något utåt betyder inte att ingenting händer. Som du säkert förstår så är det en fördel om vi diskuterar och är överens om vad vi ska göra när något sånt här inträffat, den ena handen måste veta vad den andra gör. Vi må komma bra överens men någon telepatiskt förmåga har vi inte utan vi är, precis som några redan konstaterat i tråden, också människor.

Ett forum är en skriftlig kommunikationsform och däri ligger en av svårigheterna att få det att fungera, det blir alltid en fördröjning till skillnad från vid personliga möten. Det gör att man måste ha förståelse för att misstag och missförstånd också tar lite längre tid att rätta till jämfört med om man möts mellan fyra ögon.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.84 sekunder. Snitz Forums 2000