HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Muta skivbolagen/Stödköp? avlivad!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/01/04 :  07:05:02  Show Profile Send Magoo a Private Message
Alla som redan har ovan nämnda skiva kan skicka ett mail till skivbolaget.
En fundering är om vi inte ska skicka mail till de övriga bolagen också, dels för att de skall veta att något är på gång dels att ett annat bolag kammade hem vinsten denna månaden. Det blir liksom dubbel genomslagskraft på det viset.

Det är ingen dum ide att kombinera veckans skiva med detta, dock kan det bli lite dyrt om man ska köpa fyra plattor i månaden.
Hur som helst, jag ska beställa ett exemplar.

comfortably numb
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/01/04 :  07:48:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Absolut Pac.
Jag har fram tills nu gått i tron att veckans skiva enbart recenceras mht musiken. Men så är kanske inte fallet?

Jo, du har delvis rätt. Men glöm inte vilka det är som väljer... Det är Melomaner och Audiofiler som skriver recensionerna och det är smultronen ur deras skivsamlingar som presenteras. Så det är klart att samtliga är bra inspelningar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/04 :  17:41:41  Show Profile Send jerico a Private Message
Jag var så ful så jag mailade första namnet jag hittade i epost listan.
"cencur" @bonnieramigo.com Det är de som ger ut skivan som jag fattade det hela.
Det kommer ett skit mail som man måste besvara för att det inte ska vara en falsk epost man använder. Så bomba vidare på henne med beröm om skivan så kanske vi har tänt ett ljus.

Vet inte föresten om jag får skriva ut eposten... Jag har den så om någon bara hojtar till så kan jag antingen skicka den över PM eller sätta upp den här om ADMIN går med på det.

EDIT:stavar sämre än jag trodde var möjligt.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2007/01/04 17:42:44
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/01/10 :  20:32:44  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Oj.. just ja, beställdes idag...
lite sen med dessa saker men det får jag vara.

ett bra val för övrigt, och visst låter den bra genom ett par B&W 802 D via en classe stapel

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/01/11 :  14:27:47  Show Profile Send Stickan a Private Message
KALLE BAAH-Natural är precis hämtad och snurrar i spelaren nu.
Just nu låt 3-You are my angel, mycket trevlig reggae.
Låter schysst.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

hifi-carl
Member

130 Posts

Posted - 2007/01/11 :  18:16:52  Show Profile Send hifi-carl a Private Message
Jag köpte också skivan, helt guld!!! Tackar så mycket för tipset och hoppas vi kan fortsätta med denna kampanj!

Om jag hade råd så skulle jag.....

Edited by - hifi-carl on 2007/01/11 18:18:27
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/11 :  22:34:53  Show Profile Send jerico a Private Message
Jag är överlycklig!

Med lite tur och en massa mail så kanske vi kan få fram mera skivor som är bra ur både musik och inspelningskvalite. Kommer ju många nya artister och de ska ju få spela in under bra förutsättningar tycker jag.

Men ni ska ha ett stort tack ni som har köpt skivan. Glöm nu inte bara att skicka ett mail till @bonnieramigo.com Jag letade bara upp första bästa namn de hade på kontakt listan och mailade.

Återigen TACK! Jag håller som bäst på att letar upp nästa skiva.

EDIT: Och ett ännu större tack för att ni säger till vad ni tycker om den!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2007/01/11 22:50:12
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/01/12 :  12:45:10  Show Profile Send Stickan a Private Message
Hur många har hakat på

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/12 :  15:52:09  Show Profile Send jerico a Private Message
Jag har inte fått många svar på det hela tyvärr... Men jag kommer att hålla på ett par månader till och sedan får vi se.

Via PM har jag 2 st och sedan är det de i den här tråden så det är lite magert. Frågan är om det lossnar senare eller om det inte är så stort intresse av musik.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2007/01/12 :  17:18:54  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Kommer att beställa nästa vecka. Skall bara samordna med övriga familjen. Jag backar inte.Omdömmena verkar lovande.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/01/13 :  01:08:26  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message
Lite OT kanske men jag skickade just ett varmt mail till bolaget "Ladybird" och tackade för deras fina produktion av "Lovisa" "That girl!".

http://www.ladybird.se/index.html

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/01/24 :  13:26:06  Show Profile Send Stickan a Private Message
Börjar det inte bli dags för nästa inköp snart?

Det är jerico som är "The Boss" och jag hoppas han hittar ett guldkorn till denna gång.

Annars kanske "Shoulda been home" av och med Robert Cray kunde vara intressant

Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2007/01/24 :  17:59:06  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Fick Kalle Baah idag. har inte hunnit lyssna ännu. Det skulle vara intressant och se hur många som hängt på. Om det är ett försumbart antal gör det endast nytta som goda tips för oss. Utan påverkan för utgivarna.

Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/01/26 :  06:20:53  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Nu väntar vi ivrigt på nästa skiva.
Kalle Baah är ju en bra skiva, undrar vad det blir nu.

Och, en liten fråga.
Vad tycker ni är viktigt att med i mailet man skickar till bolagen?

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/26 :  20:12:05  Show Profile Send jerico a Private Message
Nu är det spikat!

Februari blir ett höftskott som vi skyller på jörgen_g för!!!

quote:

Artister:
Bernhard Haitink, dirigent
Twyla Robinson, sopran
Karen Cargill, mezzo-sopran
John Mac Master, tenor
Gerald Finlay, bas
London Symphony Chorus
London Symphony Orchestra

Titel: Beethoven Symphony No 9 'Choral'

Format: CD-album

Utgivningsår: 2006

Skivbolag: LSO

Katalognummer: LSO0092

(Finns även som SACD med katalognr LSO0592)

från http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=56435

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2007/01/26 :  21:42:36  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Beställt från LSO (hittade inte på CDON). Var frestad redan när jag läste recensionen.
Kalle Baah var fin. Börjar bra. Men åter.... Hur många är med, Jerico?

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/26 :  21:57:18  Show Profile Send jerico a Private Message
Det är 2 som har skickat PM till mig annars är det bara de som säger nått i tråden...

Men jag är så korkat envis så jag fortsätter ett tag till innan jag ger upp det här. Alla nya ideer tar ett tag att få fram...

Hoppas bara att ni gillar det hela och att ni är frikostiga med mail till skivbolag mm. Det ska till massor med mail för att det ska gå som spam så kör hårt!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/01/27 :  12:03:10  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Fint Jerico! Den skall köpas.

För er som inte vill beställa skivan från LSO,
Så går det att få tag på SACD versionen från Ginza.se för 139.-
bara ett litet tips för er som inte litar på £-priser (= den är på väg hemmåt.

mitt system
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/01/27 :  12:16:14  Show Profile Send B-200 a Private Message
sacd för 139 är snorbilligt, jag beställer i snar framtid.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2007/01/27 12:18:36
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/01/28 :  16:20:26  Show Profile Send denada a Private Message
okay då blev det att beställa en skiva till.....

Klassiskt tja... jag har ju inte så mycket av det på cd det ligger ju på vinyl det jag har.. typ...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/02/01 :  07:52:22  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Oj, denna skiva var riktigt bra... fint med lite klassiskt äntligen, hade iofs vart bättre med lite Chopin, menmen allt kan man ju inte få som man vill
lovordar denna skiva. fick hem den, och sitter nu och njuter, dags för en whiskey nu kanske.

mitt system
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/02/16 :  17:11:56  Show Profile Send jerico a Private Message
Mars--Rosie Thomas - Only with laughter can you win
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=58301

Skriv nått när ni har köpt skivan och hojta till om det är nått som jag ska fortsätta med eller om det är strunt samma för eran del.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2007/02/19 :  18:36:45  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
quote:
Mars--Rosie Thomas - Only with laughter can you win

Kommer att köpa även denna, trots att det inte ligger i linje med min ideologi. DVS en artist som väljer att lägga alster endast för nedladdning. Det är inte vad jag anser vara främjande för ljudet, även om jag vet att det finns okomprimerade undantag.

quote:
Skriv nått när ni har köpt skivan och hojta till om det är nått som jag ska fortsätta med eller om det är strunt samma för eran del.

Det är väl bara du, Jerico, som har översikten över hur många som är på tåget. Du har väl fått pm. Av vad jag kan bedömma i tråden är det snarare en handfull än hundratals som följer. Om du inte ger en tydlig signal om att så inte är fallet, blir denna skivan den sista som jag köper i detta syftet. Gott försök, ialla fall.

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/02/20 :  00:04:33  Show Profile Send jerico a Private Message
Jag har inte fått ett endaste PM på ett par månader angående det här...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/02/20 :  20:01:45  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
ja, Rosie Thomas gillar jag, åtminstone de låtar som jag har hört från denna skiva. fick med dom när jag köpte datorn, och hade lagt in detta som en planerat köp.
känner även som om det inte är så många som följer detta som det var planerat. men kommer att ihärdigt följa så långt som detta håller på.

mitt system
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000