Author |
Topic |
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2006/12/06 : 18:57:52
|
Någon som kan ordna en hejdundrandes hög med klister lappar?
Men efter nyår så drar vi igång det hela var tanken. Får bli lite tjat innan vi spikar skiva. Kan ju bli lite väl enkel spårigt om en (jag) ska välja skiva varje månad... |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2006/12/06 : 19:20:04
|
Ja det vore bra med lite olika musikstilar |
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
miaber
Member
1345 Posts |
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2006/12/06 : 21:46:59
|
Jo det kan jag nog hjälpa till med! Men se till att jag får BRA förslag så kommer det en skiva i slutet av månaden.
Någon som är väl begåvad med ord som kan skriva ihop nått fint vi kan skicka runt till diverse bolag sedan? |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2006/12/07 : 17:28:16
|
Jag är på. Men, en sak måste vi ju få till här. Om det bara blir, "den här skivan låter bra" så avfärdas det lätt som hifibögar. Måste nog med lite "bra musik" och inte bara bra ljud så att säga. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/12/07 : 18:09:18
|
vilken bra idé! Stödköp är inte dumt. Det är jag med på så länge det inte blir en marknadsploj av det.
Men det där att spamma skivaffärer med klisterlappar där det står HiFiForum.nu får vi nog fundera mer på. Det känns inte helt 100...
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2006/12/07 : 19:28:45
|
Du är ju våran hövding Pac så innan vi hade kommit så långt så hade det kommit PM till dig.
Men det är som Claes_Ireland säger... Vi får nog försöka hitta musik som tilltalar fler än oss som kan sitta och lyssna på en skiva bara för att det är kanon ljud på den.
Men vi får titta över vad som erbjuds och så får vi hitta på nått efter det. Vore kul om vi fick nått genom slag av det.
Kan rekomendera Sandi Thom's skiva Smile... It confuses people. Den ät ganska trevligt. Hon blev "hittad" när hon sjöng framför en web kamera. Är tyvärr kass på att skriva resentioner så det blir det ingen... |
Mitt system
|
|
miaber
Member
1345 Posts |
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2006/12/08 : 02:44:37
|
Oj, här hade jag missat lite. Sandi Thom, nja, det beror ju helt på hur man ser på det. gillar man radiomusik så går det väl an.
Men jag gillar idén, det vet ni redan, och blir bara gladare när jag ser att en eventuell blandning av stilar.
Dock så får vi väl, tyvärr, se till att det är den populärare delen av musikstilarna som utnämns till månadens köp, annars tror jag inte att skivbolagen lyssnar eller rent ut sagt bryr sig. |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
Magoo
Member
509 Posts |
Posted - 2006/12/08 : 22:42:20
|
Om vi bara går på den populära delen så ökar risken att bara vara en liten del i den stora massan.
Kanske är et bättre att välja plattor/genre som inte säljer så mycket, % blir ju större då... och om det kommer ut till musikerna att det lönar sig att göra en bra inspelning så kanske det är lite sporrande för dem oxå.
|
comfortably numb |
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2006/12/11 : 17:13:46
|
Jag är öppen för ideer men det får vara lite fler än jag som lyssnar runt efter något.
|
Mitt system
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2006/12/14 : 17:07:40
|
Har vi då kommit fram till något att gå vidare med? kommer det en skiva som skall införskaffas i januari? eller kommer det bara rinna ut i sanden? |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
miaber
Member
1345 Posts |
Posted - 2006/12/14 : 19:22:34
|
Jag startade en "systertråd" på temat. Delvis för att kunna få goda uppslag. Skivan behöver nödvändigtvis inte vara pinfärsk, även om det vore kul. Kan ni inte lägga in era favvosar i tråden "fullträffar Hifi och musik". |
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098 |
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2006/12/14 : 20:25:03
|
Kommer vart efter. |
Mitt system
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2006/12/29 : 20:18:45
|
Januari!
Kalle Baah - Natural.
Den är helt kalas! Har hört den på B&W 802 D med en classe stapel och det är totalt! Går inte att beskriva!
Att de är svenskar gör ju inte saken sämre! Så de som gillar iden kan ju vara med här nu. och hojta till antingen här eller genom PM så jag vet om det är några som häner på... |
Mitt system
Edited by - jerico on 2006/12/29 20:20:37 |
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/12/29 : 21:17:24
|
Den skivan är faktiskt jäkligt bra!! Hade den innan i original,men den försvann.... Jag e med på denna iallafall. =) |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2006/12/29 : 21:23:20
|
Ginza har den. Kollade det innan jag la upp skivan. Nästa veka kan ni få experts best-nummer om ni vill ha och stödja en lokal handlare. |
Mitt system
|
|
denada
Member
501 Posts |
Posted - 2007/01/02 : 17:26:56
|
jaja jag är på... har den redan iof... men kan vara bra att ha ;-) |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/01/02 : 19:33:24
|
Om vi vill vara med och påverka ordentligt, så bör vi nog hitta bra kanaler till Skivbolagen. Så att NÅN där läser vad vi skriver och tycker.
Själv känner jag att det vore kul om vi kunde få fram svenska skivor/artister med bra inspelningskvalite. Har vi några som kan tänka sig att vara med i en kärntrupp som vaskar fram ny svensk musik? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2007/01/02 : 20:00:36
|
Jo jag kan vara med där ibland då jag är svag för att stödja det lokala. |
Mitt system
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/01/02 : 20:36:51
|
Som jag ser det är inte problemet nya grupper utan "ny" musik. Tycker inte det finns mycket "ny" musik som duger till nånting.
Kalle Baah`s skiva är beställd trots att jag aldrig hört dem, men reggeae brukar funka. Är med glädje deltagare i detta projekt men:blir det bara en massa svenska skivor hoppar jag av.
Lägg ut en länk till skivbolagen så vi kan skriva,tycka och förklara lite för dem vad det här handlar om.
|
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2007/01/02 : 20:49:09
|
Gruppens hemsida: http://www.kallebaah.com/
Edit: De har produserat den skivan själva...
efter en google hittade jag Bonnier Amigo Music Group... http://www.bonnieramigo.com/index_site.php
Så nu kan vi ju diskutera vem vi ska mailbomba på det stället...
|
Mitt system
Edited by - jerico on 2007/01/02 21:20:07 |
|
|
miaber
Member
1345 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
miaber