Author |
Topic |
Bimota
Starting Member
41 Posts |
Posted - 2007/02/23 : 11:00:58
|
Hej!
Såg vikings moddade Esoteric-spelare. Blev nyfiken. HUR i allsin dar kom du på att du skulle göra detta? Finns mer information?
Coolt gjort.
Ludwig |
Släpp ned axlarna, stäng av hjärnan, och åk med på färden...
*** Stylus ***
|
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2007/02/23 : 12:32:53
|
Hej Ludwig, här kan du läsa mer om Alex Peychev och APL: http://www.aplhifi.com/
Mvh, Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
Edited by - eliot on 2007/02/23 12:33:23 |
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2007/02/23 : 14:05:55
|
Min drömanläggning är lite dyr, den inkluderar nämligen ett hus på 170+ kvadrat med ett iordninggjort lyssningsrum med måtten 6x8m av någon duktig akustiker. Huset behövs för att komma i rätt stämning.
Möblerat enligt min skiss av inredare och annat löst folk.
I övrigt skulle det bli:
Ino Audio i32 Passande center, specialbyggd av Ino 12 st Ino Audio A2 12st Ino audio Infra basmoduler med tillhörande delningsfilter CR80s
kraftkälla nödvändigt antal Rotel 1090 Signalkälla: Ej annu släppt DVD med uppspelning av alla jävla format som någonsin kommer. projektor: Någon stor CRT-kanon med tillhörande duk för psykadeliska uppspelningar av nån PF skiva...obegränsat antal tillhörande lampor och en servicetekniker som ställer in den inom 15 minuter då det krävs. Kablage: duger gott med supra Ply 3,4s för smidig dragning då EKK är rätt bångstyrigt... Nästa version av SB3 där även HDMI utgång och videostreaming funkar. En mediaserver med obegränsat utrymme. En tekniker som sköter backup löpande ingår. Mediaservern placerad på vinden och trådlös uppladdning från maskin som automatiskt rippar ner mina media till FLAC och DVD bara man lägger skivan i en liten snygg box i vardagsrummet.
Leverans av all musik/film jag kräver digitalt eller via media vid behov. |
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
|
Edited by - kaffekoppen on 2007/02/23 14:07:56 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/02/23 : 14:38:13
|
Snoop frågar
quote: 1.Om ni fick välja en anläggning som är era drömmars anläggning vad skulle det då vara
vet ej
quote: 2.Vilken är den bästa förstärkare ni någonsin hört/lyssnat på
Lennarts skapelse "LA mayro" utan minsta tvekan.
quote: 3.Vilken cd är den bästa ni någonsin hört/lyssnat på
tills idag blir det Ulf´s reimyo CDP 777.
quote: 4.Vilken vinyl rigg är den bästa ni någonsin hört/lyssnat på
Ingen!! Detta då jag aldrig hört en vinylrigg spela riktigt riktigt bra.. Alltid "något problem" som påtalas hit eller dig om varför det denna gången inte presterar på topp heller. Så jag har helt lessnat ens tänka på vinyl..sedan är hanterandet rent skit. Bättre det krävs bra efterjobb på cd skivorna så skulle vinylens saga vara all på tio sekunder ..
quote: 5.Vilka högtalare är de bästa ni lyssnat på
Svår fråga. tror jag hoppar den eftersom listan inom OLIKA prisklasser blir för lång.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Topic |
|