Hej Startar denna tråd för att jag hoppas att någon kan tipsa mej om vad som kan ha hänt med mitt slutsteg MacCormack DNA1 Deluxe.
Jo igår kväll satt jag och lyssnade lite musk, blev Burmester CD03 som nyss inköpts. Hur som helst blev volymen hög speciellt när jag spelade låt nr.9 Hugh Masekela Stimela som säkert en del känner igen. (Popular på mässor och demo) sitter där och småmyser DÅ HÄNDER DET....... spår 10 Yim Hok-Man: Poem of Chinese Drums börjar..... (och jag har inte sänk volymen!!) Hinner böra höra ett dån från slaget på bastrumman och ett "sprak" i stor sett samtidig...........sen är det tvärtyst Protect lampan lyser. Efter div "felsökning" lättar jag på locket och ser att 2st 10A 250v säkringar gått på vänster sida. (Se bilden).
Har nyss satt i nya men även dom gick rakt av. (Hade dragit ur hötalarkablar och signalkablar innan) Mina kunskaper i det här är obefintliga så är det någon som har nåt tips så tas det emot med varm hand.
Risken är väl att du dödade något element i dina högtalare vilket kanske kortslöt din förstärkare. Hugh Masakela - Stimela är ju mycket lågt inspelad och när de brutala "pukorna" började spela så "rök" något i högtalarna.
Hur känns dina basmembran? Skrapar de eller på annat vis låter när du försiktigt pressar in dem? Sitter de fast?
miol; Nej, tyvärr känner jag inte till någon som gör elektronikreparationer i Sundsvall. Om du startar en tråd för att söka den typen av tips kanske någon annan som inte sett denna tråden kan hjälpa till. Det är värt ett försök.
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister