HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Försteg till Moon W-3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2006/09/23 :  11:54:00  Show Profile Send Snutten a Private Message
Hej, jag har ett Simaudio W-3 slutsteg och vill ha bäst passande försteg till denna. Har läst på nätet att många rekommenderar ett rörförsteg till denna. Sim har även ett eget försteg som heter P-3, men jag misstänker att det inte är lika bra som slutsteget (finns mer att hämta) så jag funderar på att hitta ngt annat. Jag har inte bråttom då jag kör min integrerade Sim i-3 som försteg och det fungerar bra men jag tror säkert ett bättre försteg gör stor skillnad. Sen undrar jag hur känsligt det är med anpassningen för/slusteg och om ett passivt försteg kan passa W-3? Teknisk fakta om slutsteget finns här: http://www.simaudio.com/moonw3.htm

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2006/09/24 :  13:27:12  Show Profile Send MartinH a Private Message
Tjena....

Tror säkert ett bra rörförsteg skulle passa W-3an,men mycket är vilket ljud du önskar i slutändan..
Vill du ha det mer varma, mulliga,mysiga ljudet ett rörförsteg tillför, eller är det så att du uppskattar korrektheten i Sim grejerna, det rena utsträckta registret...

Men försök att testa lite olika kombinationer, iblandkan man förvånas vad man i slutändan väljer...

/Martin
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2006/09/24 :  13:51:19  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag ska prova så mycket det går innan jag bestämmer mig, tack för svaret.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000