Hej, jag har ett Simaudio W-3 slutsteg och vill ha bäst passande försteg till denna. Har läst på nätet att många rekommenderar ett rörförsteg till denna. Sim har även ett eget försteg som heter P-3, men jag misstänker att det inte är lika bra som slutsteget (finns mer att hämta) så jag funderar på att hitta ngt annat. Jag har inte bråttom då jag kör min integrerade Sim i-3 som försteg och det fungerar bra men jag tror säkert ett bättre försteg gör stor skillnad. Sen undrar jag hur känsligt det är med anpassningen för/slusteg och om ett passivt försteg kan passa W-3? Teknisk fakta om slutsteget finns här: http://www.simaudio.com/moonw3.htm
Tror säkert ett bra rörförsteg skulle passa W-3an,men mycket är vilket ljud du önskar i slutändan.. Vill du ha det mer varma, mulliga,mysiga ljudet ett rörförsteg tillför, eller är det så att du uppskattar korrektheten i Sim grejerna, det rena utsträckta registret...
Men försök att testa lite olika kombinationer, iblandkan man förvånas vad man i slutändan väljer...