Sitter och tittar lite på våra västliga grannars hififorum och vad är det första jag ser om inte detta(fram med haklappen nu hornälskare)Här kommer närmare ett halvt ton godsaker
Det går inte att länka till tråden men titta på hifisentralen.no under avdelningen "HiFi generellt"
Muse: Jag är faktiskt inte säker på det annat än möjligen i basen. Jag gillar horn och har lyssnat ganska mycket på Trio Classico och dom har ett väldigt färgat ljud. Gissar att hornhalsarna är för smala och djupa. Kanske för högt tryck och stereobilden på den anläggning jag har hört dom på är som en tysk skulle säga "märklisch". Jag skulle tro att för att dom skall komma till sin rätt med så pass utspridda (utlottade) element så måste man ha ett gigantiskt rum typ >60m2. Och spela jazz. Han kommer få mycket odämpade reflexer ifrån övre mellanregisterhornet. Har förstått att du har ett par Duo och jag är säker på att dom låter klart bättre. Fast dom är snygga på sitt sätt Classico. Men vill ha faktorn sedan jag lyssnat på dom är noll.