HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Blow my Horn
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2006/07/31 :  22:58:30  Show Profile Send plind a Private Message
Sitter och tittar lite på våra västliga grannars hififorum och vad är det första jag ser om inte detta(fram med haklappen nu hornälskare)Här kommer närmare ett halvt ton godsaker



Det går inte att länka till tråden men titta på hifisentralen.no under avdelningen "HiFi generellt"

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/31 :  23:39:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


hehehe, läckert att det finns sådan spridning på HiFi-prylar. Vilket högtalarsystem!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/08/01 :  00:01:36  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag hade lite problem att hitta bildtråden själv, så det kanske kan hjälpa fler med länken

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1;action=display;num=1154377961;start=0#0

Edit: Och när jag ändå är igång så är den här killen rätt galen
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=diy2;action=display;num=1154161981;start=0

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2006/08/01 00:02:27
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/08/01 :  01:18:24  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Trio Classico med Basshorns, vad säger man?
Avis?? Nej inte ett dugg!

Men har man drygt 480 000:- över så är det ju bara att handla!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/08/01 :  01:22:42  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Känns som att han har uppgraderat lite..


Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2006/08/01 :  01:43:11  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Muse:
Jag är faktiskt inte säker på det annat än möjligen i basen. Jag gillar horn och har lyssnat ganska mycket på Trio Classico och dom har ett väldigt färgat ljud. Gissar att hornhalsarna är för smala och djupa. Kanske för högt tryck och stereobilden på den anläggning jag har hört dom på är som en tysk skulle säga "märklisch". Jag skulle tro att för att dom skall komma till sin rätt med så pass utspridda (utlottade) element så måste man ha ett gigantiskt rum typ >60m2. Och spela jazz. Han kommer få mycket odämpade reflexer ifrån övre mellanregisterhornet. Har förstått att du har ett par Duo och jag är säker på att dom låter klart bättre. Fast dom är snygga på sitt sätt Classico. Men vill ha faktorn sedan jag lyssnat på dom är noll.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000