HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lc Audio Sidewinder
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

el_mariachi
Member

68 Posts

Posted - 2006/07/24 :  10:09:42  Show Profile Send el_mariachi a Private Message
Er det noen som har erfaringer med denne pre.ampen?
Er den testet i noe hifi blad?

Har blitt tilbudt en 5år gammal Sidewinder til en meget trevlig pris.
Men har ikke hørt den.

Fint hvis noen kunne dele erfarenheter / lytteintrykk.


el_mariachi bygger MTM


AndreasK
Member

74 Posts

Posted - 2006/07/25 :  10:00:49  Show Profile Send AndreasK a Private Message
Vilken variant utav sidewindern är det du har fått tilbud på? Jag själv har haft en MK2 som jag tyckte var suverän, transparent och inte på någotsätt färgande(hade den i hop med lc Zapsolute mk4.1) enda som jag tyckte var störande var relä klicken i volym kontrollen, men skall det vara relästyrt så skall det :) Sedan att LcAudios service faktiskt fungerar alldeles utmärkt är ett plus även när det gäller de lite äldre modellerna.
Go to Top of Page

el_mariachi
Member

68 Posts

Posted - 2006/07/25 :  16:36:29  Show Profile Send el_mariachi a Private Message
quote:
Vilken variant utav sidewindern är det du har fått tilbud på? Jag själv har haft en MK2 som jag tyckte var suverän, transparent och inte på någotsätt färgande(hade den i hop med lc Zapsolute mk4.1) enda som jag tyckte var störande var relä klicken i volym kontrollen, men skall det vara relästyrt så skall det :) Sedan att LcAudios service faktiskt fungerar alldeles utmärkt är ett plus även när det gäller de lite äldre modellerna.


Har ikke fått undersøkt hvilken utgave det er. Vet bare at den ble kjøpt ferdibygd hos NAT i Norge i 2001.
Klikker det høyt i releene eller?

Med relè'r slipper man ihvertfall ulinære potmetere vel?


el_mariachi bygger MTM


Go to Top of Page

el_mariachi
Member

68 Posts

Posted - 2006/07/26 :  08:24:13  Show Profile Send el_mariachi a Private Message
Det er en Sidewinder Mk 2 jeg har blitt tillbudt.


el_mariachi bygger MTM


Go to Top of Page

AndreasK
Member

74 Posts

Posted - 2006/07/31 :  15:24:53  Show Profile Send AndreasK a Private Message
Ok, det klickar så att du hör det väl, men det skall ju vara så ;) det är inte så störande, och så skall det ju vara bättre än pot som du säger (vet ej hur det är med de lite vassare potarna) men mk 2 an är väldigt bra enligt mig, men det finns ju olika synvinklar(och kring utrustning), det bästa rådet är om du har möjlighet är att provlyssna innan du köper det eller är det väldigt lågt pris ? :)
Go to Top of Page

el_mariachi
Member

68 Posts

Posted - 2006/08/01 :  06:50:12  Show Profile Send el_mariachi a Private Message
Nei, har tyværr ingen mulighet til at prvølyssna før kjøp.
Den skal brukes sammen med Rega Planet, Adcom GFA-5500 och DIY høyttaler med Seas Excel element.
Hvilken klangkarakter har Sidewinder? Evnen til å skape bild av ljudet osv.?
Åsikter mottas med takk.


el_mariachi bygger MTM



Edited by - el_mariachi on 2006/08/01 06:51:18
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000