Jag testade med standard SD-fötter från "originaltillverkaren", om det nu finns någon sådan, som skulle passa för Performornas vikt. Tilläggas kan att jag inte placerat lådorna direkt på spikesen, utan har ett "tasskydd" för stolar emellan. Man får ju vara rädd om Reveljuvelerna..
Förresten vad har du för övrig utrustning och kablage till dina Performor?
Jag har mjukt trägolv och har provat Spikes och SD. Jag kan säga att spikes är ingen höjdare med mjukt trägolv Man får inte den koppling till golvet som behövs. Man har svårt att få högtalarna att stå rakt i horisontal planet. Dessutom sjunker spiksen in i golvet på ngt sätt och kopplingen minskar och man får gå och trycka till allting neråt och hålen blir större o så där håller det på.
Jag har provat allt jag kan komma på och för mig fungerar spikes överlägset. Just nu står högtalarna på MANA-bord vilket medför tre spikes-lager. Botemedlet för mjuka trägolv heter FRAIM-chips och visas nedan.
yalpa, dömm inte ut denna bebatt än.. om alla kan få sina åsikter utan påhopp etc så tror jag det går att diskutera vettigt vad man tror/tycker det är för för/nackdelar med spikes/sd-fötter/allt det där..
såja.. lungt å sansat nu!!!!!
In stämmer med Robin eftersom det är så mycket smak i valet av spikes eller kuddar. MvhKristofer