HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Spikes och vibrationer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2002/11/13 :  15:52:07  Show Profile Send AndersB a Private Message
Markku

Jag testade med standard SD-fötter från "originaltillverkaren", om det nu finns någon sådan, som skulle passa för Performornas vikt. Tilläggas kan att jag inte placerat lådorna direkt på spikesen, utan har ett "tasskydd" för stolar emellan. Man får ju vara rädd om Reveljuvelerna..

Förresten vad har du för övrig utrustning och kablage till dina Performor?

hälsar Anders
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/11/13 :  16:04:22  Show Profile Send markku a Private Message
Anders,

Fortfarande har jag Amplifix - Cdfix - M20, med Argento Silver XLR och Supra Ply 3.4 som kablage.

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2002/11/13 :  20:55:22  Show Profile Send HPW a Private Message
Jag har mjukt trägolv och har provat Spikes och SD. Jag kan säga att spikes är ingen höjdare med mjukt trägolv Man får inte den koppling till golvet som behövs. Man har svårt att få högtalarna att stå rakt i horisontal planet. Dessutom sjunker spiksen in i golvet på ngt sätt och kopplingen minskar och man får gå och trycka till allting neråt och hålen blir större o så där håller det på.

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

Mad
Member

126 Posts

Posted - 2002/11/14 :  10:53:38  Show Profile Send Mad a Private Message
Möbeltassar säger jag bara... 10kr för ett paket. Då har man råd att sätta 2st på varandra så att terminalerna inte ligger emot golvet.
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2002/11/14 :  11:10:31  Show Profile Send erik a Private Message
Jag har provat allt jag kan komma på och för mig fungerar spikes överlägset. Just nu står högtalarna på MANA-bord vilket medför tre spikes-lager. Botemedlet för mjuka trägolv heter FRAIM-chips och visas nedan.

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/11/14 :  12:29:56  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by Robin Fischer

yalpa, dömm inte ut denna bebatt än.. om alla kan få sina åsikter utan påhopp etc så tror jag det går att diskutera vettigt vad man tror/tycker det är för för/nackdelar med spikes/sd-fötter/allt det där..

såja.. lungt å sansat nu!!!!!

In stämmer med Robin eftersom det är så mycket smak i valet av spikes eller kuddar. MvhKristofer
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000