| Author |
Topic  |
|
|
narby19
Member

83 Posts |
Posted - 2002/11/14 : 09:30:12
|
| I senaste numret av hemmabio testar de DVD i budgetklassen. Testet rekommenderar Sony DVP-NS405 för att spela musik. Någon här som har några erfarenheter av att spela CD i Sony DVP-NS405? |
|
|
julbingo
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2002/11/14 : 11:46:51
|
Jag har en sådan. Dock har jag en separat CD-spelare för musik... Varför? Jo, därför att det är VÄLDIGT ont om funktioner för CD-uppspelning på DVD-spelaren. Exempelvis så är det ju väldigt knappfattigt på fronten. Man kan inte välja slumpmässig uppspelning osv, inte spola låtar, inte ändra display, inte välja spår (förutom den jobbiga ratten).
Dessutom är det ju lite jobbigt då TVn växlar till DVD-kanalen så fort jag skall spela musik... :)
Och ljudmässigt har den inte den MINSTA suck på min CD-spelare: Sony CDP-XB930! |
Bilder på mitt system Alla mina filmer |
 |
|
|
narby19
Member

83 Posts |
Posted - 2002/11/14 : 13:01:31
|
quote: Originally posted by julbingo
Jag har en sådan. Dock har jag en separat CD-spelare för musik... Varför? Jo, därför att det är VÄLDIGT ont om funktioner för CD-uppspelning på DVD-spelaren. Exempelvis så är det ju väldigt knappfattigt på fronten. Man kan inte välja slumpmässig uppspelning osv, inte spola låtar, inte ändra display, inte välja spår (förutom den jobbiga ratten).
Dessutom är det ju lite jobbigt då TVn växlar till DVD-kanalen så fort jag skall spela musik... :)
Och ljudmässigt har den inte den MINSTA suck på min CD-spelare: Sony CDP-XB930!
Vad tycker du om den när det gäller att kolla på film då?
Förresten, när det gäller begränsade funktioner på spelaren, kan man inte ändra spår, byta display etc. via fjärrkontrollen? |
Edited by - narby19 on 2002/11/14 13:04:37 |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|