HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Spela CD i Sony DVP-NS405 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

narby19
Member

83 Posts

Posted - 2002/11/14 :  09:30:12  Show Profile Send narby19 a Private Message
I senaste numret av hemmabio testar de DVD i budgetklassen. Testet rekommenderar Sony DVP-NS405 för att spela musik. Någon här som har några erfarenheter av att spela CD i Sony DVP-NS405?

julbingo
Starting Member

45 Posts

Posted - 2002/11/14 :  11:46:51  Show Profile  Visit julbingo's Homepage Send julbingo a Private Message
Jag har en sådan. Dock har jag en separat CD-spelare för musik... Varför? Jo, därför att det är VÄLDIGT ont om funktioner för CD-uppspelning på DVD-spelaren. Exempelvis så är det ju väldigt knappfattigt på fronten. Man kan inte välja slumpmässig uppspelning osv, inte spola låtar, inte ändra display, inte välja spår (förutom den jobbiga ratten).

Dessutom är det ju lite jobbigt då TVn växlar till DVD-kanalen så fort jag skall spela musik... :)

Och ljudmässigt har den inte den MINSTA suck på min CD-spelare: Sony CDP-XB930!

Bilder på mitt system
Alla mina filmer
Go to Top of Page

narby19
Member

83 Posts

Posted - 2002/11/14 :  13:01:31  Show Profile Send narby19 a Private Message
quote:
Originally posted by julbingo

Jag har en sådan. Dock har jag en separat CD-spelare för musik... Varför? Jo, därför att det är VÄLDIGT ont om funktioner för CD-uppspelning på DVD-spelaren. Exempelvis så är det ju väldigt knappfattigt på fronten. Man kan inte välja slumpmässig uppspelning osv, inte spola låtar, inte ändra display, inte välja spår (förutom den jobbiga ratten).

Dessutom är det ju lite jobbigt då TVn växlar till DVD-kanalen så fort jag skall spela musik... :)

Och ljudmässigt har den inte den MINSTA suck på min CD-spelare: Sony CDP-XB930!

Vad tycker du om den när det gäller att kolla på film då?

Förresten, när det gäller begränsade funktioner på spelaren, kan man inte ändra spår, byta display etc. via fjärrkontrollen?

Edited by - narby19 on 2002/11/14 13:04:37
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000