HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD eller DAC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2002/11/13 :  15:48:18  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Hallå!
Jag har lite funderingar igen. Äger en marantz 6000ki CD. Funderar på att antingen köpa nytt eller skaffa separat DAC. Vad tror ni. Upplever ljudet hemma som etwas vasst, ibland... Kör med en Sonystärkare. DACar jag funderar på; Musical Fidelity A324, Perpetual tech, eller en Audionote 1x eller 2x. Så hjälp en förvirrad man nu!

Almost cut my hair

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2002/11/13 :  23:39:29  Show Profile Send Pelle a Private Message

Det bästa är förstås att låna hem och provlyssna, men under tiden kan du läsa en recension av MF A324 här: http://www.stereophile.com/showarchives.cgi?561 Samma D/A omvandlare har dessutom fått bra kritik i både Hi-Fi Choice och Hi-Fi News.

[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/11/14 :  07:29:11  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag hörde mig för lite om MF A324 dacen på Ågrens förra helgen. Killen jag pratade med ansåg den ha en något ljus klang, så jag tror inte det är rätt val, om det stämmer.

För övrigt så tror jag inte ditt problem är cd spelaren utan förstärkaren. SOny anses ju ha en något ljus, analytisk klang, grovt generaliserat. Om du dessutom kanske har högtalare och kablar med samma karaktär så kan problemen bygga på varandra.

Jag hade tidigare en Marantz cd67se, och den kunde absolut inte anklagas för att vara för ljus i klangen.

Väljer du ändå dac alternativet så instämmer jag med Pelle, försök låna hem och lyssna. Men Audio Note med rör i borde ju ha en behaglig klang.

Lycka till

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2002/11/14 :  08:47:06  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Jag bugar. Äntligen några vettiga svar! Så det är alltså min fina stärkare som är boven? Har faktiskt hört det förut. Men den är ju så fin och välbyggd...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2002/11/14 :  10:39:38  Show Profile Send Jadde a Private Message
Marantz CD63KI är den mjukaste CD jag hört. Problemet ligger i nåt annat.
Go to Top of Page

Norman Hamilton
Starting Member

1 Posts

Posted - 2002/11/14 :  11:04:56  Show Profile Send Norman Hamilton a Private Message
quote:
Originally posted by Jadde

Marantz CD63KI är den mjukaste CD jag hört. Problemet ligger i nåt annat.

Har du hört Naim CD5? Där kan man snacka om mjuk! Helt oslagbar från släde till ljud!

Konsumera dej lycklig
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/11/14 :  11:38:18  Show Profile Send yalpa a Private Message
ja, sony är bäst på allt i sin prisklass, utom ljudet
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2002/11/14 :  11:48:57  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
kentkreitler fråga: Var har du hittat att köpa Audio Note daccen ? finns det någon i Sverige som säljer dom ? går själv i ec dac uppgraderings tankar.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2002/11/14 :  12:27:33  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Triodljud har den. Tror butiken heter det iaf. De som säljer Audionförstärkarna

Almost cut my hair
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000