Author |
Topic |
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/15 : 12:08:44
|
Japp ! Nu ska det äntligen ske Efter några veckors diskuterande i klubbstugan så kommer vi att ha Karlstad Audiophil Sällskaps första träff sedan den bildades 2005-09-06 Träffen kommer att ske hemma hos mig,och deltagar antalet mellan 10-15 personer. Detta ska bli himmla kul! Jag delger er nu detta offentligt ut i fall att någon (som inte är med i kas) som bor i Värmland är intresserad av att bli med i kas och komma på träffen. Det kommer att bli många olika maskiner att lyssna på medans vi lär känna varanndra. Som sagt! Nu är även KAS på G
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
Edited by - reeltoreel on 2006/02/15 12:09:22 |
|
jaejin
Member
923 Posts |
Posted - 2006/02/15 : 12:11:01
|
Man kan ju hoppas att av reeltoreels intiativ att vara värd att även andra kan tänka sig att bjuda in så vi får lite aktivitet här i värmlandsskogarna. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/15 : 13:10:33
|
Vill bara tala om att men tar kontakt med "elitico" här på forumet om man är intresserad av att bli medlem i kas.
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/15 : 14:16:34
|
Vad roligt att ni kommer igång i skogarna där uppe grabbar!!!!!
Att få se lite värmlandshifi via trådar o träffar ska bli rejält roligt.... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Matrixen
Member
807 Posts |
Posted - 2006/02/15 : 15:59:01
|
Jag har ju flickvän i Karlstad, så man kanske får vara prospect |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/15 : 16:20:28
|
quote: Jag har ju flickvän i Karlstad, så man kanske får vara prospect
Visst! Det är nog ingen som misstycker. Det är många som åker från Karlstad, så sammåkning är nog heller inget problem. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/15 : 19:54:49
|
quote: Att få se lite värmlandshifi via trådar o träffar ska bli rejält roligt....
Ja du kan ju inte få va ensam om detta Bilder kommer det också att bli. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 21:35:15
|
Nu är det full aktivitet i klubbstugan. Ny medlem har också tillkommit. Detta ska bli kul :-) |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 21:46:58
|
Är det i Karlstadstrakten Ni skall hålla till?
Är det någon från Göteborg som ger sig upp i skogarna som man kan samåka med?
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2006/02/16 : 22:39:35
|
Ja nu bär det snart av. Det ska bli spännande och se vart det lider. Det vore som jaejin sa roligt om någon annan kunde ta stafettpinnen efter reeltoreel så vi får lite rullians på klubbstugan. Tanken med första träffen är väl i första hand att få ihop en någolunda fungernade grupp med allt vad det innebär. |
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 00:34:01
|
Är det i karlstad det är? Jag är med! |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 08:55:33
|
Det är hemma hos mig vi ska husera. Det ligger ca: 8mil norr om Karlstad. Vägbeskrivning PM:as om någon är intresserad. Platser finns fortfarande, annars så gör vi plats :-)
nin: Många åker från karlstad, kolla om du kan samåka med någon. pac: Det vore kul!
edit: Mat,dryck och sittplatser finns för upp till 15 pers.
Som jag skrev i klubbstugan vore det bra att få ett rakt besked av dom som anmält sig, men som inte kan komma. På så vis får andra plats.
|
Edited by - reeltoreel on 2006/02/17 09:14:01 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 10:03:09
|
När är det? |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 10:09:11
|
Imorgon Lördag kl 1200 drar vi igång. Går bra att komma senare också så klart. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 14:39:11
|
Eftersom "elitico" tyvärr fått förhinder skickar ni intresseanmälan genom PM till mig istället. Platser finns fortfarande kvar några stycken. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 17:11:55
|
OOOuups! Jag har besök i helgen så det får bli nästa gång istället för min del.
Hoppas ni får jätteroligt!
|
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 20:38:06
|
OK! Då Kör vi en liten "teaser" från Värmland. mest för att testa, då min ordinarie dator klappat ihop. Så nu börjar det mao att bli lite upphett(s)at i Gräsmark ledsen för den kassa bilden, men det blir bättre imorrn. Är lite stressad nu med allt som ska fixas, men bilden verkar funka iaf.
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 21:22:49
|
Då önskar jag samtliga deltagare hjärtligt välkomna imorgon.
reel/ |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 21:26:34
|
blått i rören "fotoaccustik" eller rör på sluttampen??? |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 21:39:52
|
Nix! Ingen av delarna. Dom har sett ut så dom senaste åren. Detta är inte el-34:or :-)) |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 21:48:11
|
Nya rör är beställda Mayro |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 22:02:22
|
rörbyte med andra ord...
Jag har köpt mina första rör i hela mitt liv Så det skall bytas till nån sorts "finrör" i mina förstegsdel på forbidden city stärkaren....
Ska bli oerhört roligt att höra vad dom gör .. Men klart.. Det finns inga bra högisar här för tillfället iofs... fast man lär väl ändå höra lite skillnader kanske... även på små warfedale stativarna... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 22:06:13
|
quote: rörbyte med andra ord...
Ja men inte pga att dom andra är slut. Dessa rör har sett ut så sedan förstärkaren var ny, och den låter kanonbra. Byter mest för bytandets skull å inget annat. Klass A drift mao. |
|
|
Graziano
Member
89 Posts |
Posted - 2006/02/17 : 23:03:59
|
Hej på er! :) Synn man inte kunde vara med, förhinder för min del imorgon :( Men hoppas på nästa gång istället, då kanske man oxå kan komma med nya stativare :)
Ni får hare så skojj imorgon iaf!
Mvh Grazi |
Devialet 120, Audiovector Si3 Avantgarde |
Edited by - Graziano on 2006/02/17 23:05:36 |
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 04:18:45
|
Oj, det var lite för rakt på. Jobbar imorgon lördag så det är kört. Tyvärr. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 22:50:00
|
jaha ! Då har dom sista lämnat byggnaden Dom första gästerna kom ganska exakt kl 1200 idag, och dom sista gick nu vid 2230 tiden. Enl, mig var denna träff total-lyckad. Kan inte önska mer. Bilder skulle jag ha lagt in nu men mitt huvud är så fullt av intryck så att det får vänta tills imorgon, då vi som fotade lägger upp en ny topic med bilder. Tack alla ni som kom, och tack för att ni medverkade till att göra denna träff till en av(för oss i KAS) höjdpunkterna inom hifi detta år. Vi kom överens om att detta är inte sista gången. Som det lät så har redan någon annan tagit stafett-pinnen redan Som sagt! Tack grabbar för en hellyckad kväll.
reel/ |
|
|
Topic |
|