HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpa HiFI prylar i Thailand
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LageB
Member

209 Posts

Posted - 2006/02/18 :  10:27:47  Show Profile Send LageB a Private Message

Ursäkta om detta är Off topic, i så fall flytta denna post.

Jag planera att åka till Thailand för första gången i April och jag undrar hur det är att köpa HiFi prylar därifrån. Jag är inte ute efter High-end eller så. Jag funderar på att ev. köpa en Panasonic Receiver eller Pioneer DVD spelare.

Någon som köpt "HiFi-saker" i Bangkok? Är priserna bra, tips på butiker..?

Mvh
LageB

TopHiFi
Starting Member

16 Posts

Posted - 2006/02/18 :  10:46:17  Show Profile  Visit TopHiFi's Homepage Send TopHiFi a Private Message
>Kolla in Norh högtalare designade som en trumma!! Panasonic finns ju överallt! Ska du bara käka på Mc Donalds också???


Hälsn/Mika

Top HiFi
Kvalitetshifi för rimliga pengar.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2006/02/18 :  11:01:46  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Hehe, är du inne på att köpa hifi-elsladdar är nog inte Thailand rätt ställe. I puhket hängde el-ledningarna i ett enda virrvarr... såg på ett ställe så hade dom hängt ett lysrör mellan två ledningar mitt ute på landsbygden. Jag fick även höra att det var en hel del människor som dött när de jobbat med dessa ledningar...

Annars såg jag ingen hifi alls i Phuket. Det enda jag hittade var siba hifi på en stormarknad. Konstigt nog inte så mycket piratkopior utan medelst okända märken.
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/02/18 :  11:09:00  Show Profile Send drkim a Private Message
Klart det finns seriösa HIfibutiker i Bangkok - har dock ingen bra adress till någon...
Panasonic osv - kan du säkert hitta på något av de stora köpcentren mitt i stan... De innehåller allt (nästan)...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2006/02/18 :  14:55:49  Show Profile Send David A a Private Message
I turiststråken kan du inte finna mycket till hifi. Däremot i Bangkok finns gräddan av mycket extrem hifi samlad i några shopping skrapor. Amarind eller nåt sånt heter en av dom bästa. Där finns Wilson, Krell, ML, Avantgard, SonusFaber, Revel, McIntosh, JBL, Audio Research på samma plats för att nämna några.
Amerikanska märken kan vara ganska billiga, men Japanska kan tom vara dyrare än i sverige. Pruta brukar det dock gå att göra.

Tittar man i vanliga supermarkets så kan man hitta otroligt billig elektronik från en drös okända kina fabrikat. Kvaliteten kan med alla säkerhet ifrågasättas, men var i Sverige kan man köpa slutsteg för 300kr?

North´s demorum har jag varit till. Maken till taskig akustik har jag aldrig träffat på tyvärr. Snygga lådor i sten dock
Go to Top of Page

LageB
Member

209 Posts

Posted - 2006/02/18 :  19:46:59  Show Profile Send LageB a Private Message

Tack för det David. Jag har tänkt köpa "Japanskt", Panasonic XR55 Receiver som kostar dubbelt så mycket i Sverige jämfört med USA. Jag hade hoppats att det skulle vara "USA priser" i Bangkok. Jag får väl se..

LageB
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/02/18 :  20:02:35  Show Profile Send Vox a Private Message
Då Thailand har höga importtullar är chansen liten till att hitta billig "originalelektronik". Möjligen kan du hitta något på "tjuvarnas marknad" i Bangkok.



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000