HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 SL 1200 = hifi?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/01/23 :  20:03:12  Show Profile
Dom hade ju en 1210 i McIntosh-rummet på CES så helt värdelösa kan dom ju inte vara... koll i pacs tråd

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47160&whichpage=2 (längst ner på sidan nästan)

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/01/23 :  20:49:01  Show Profile Send edison a Private Message
Angående det föreslagna "tilltaget att riva #allt" och göra plint av HDF/blygummi:

Chassit i 1200/12100 ÄR ju gjort av nåt "special" dämpande material som Technics även gjorde bottenlådor av till ett antal CD-spelarmodeller.

Att den är gjord för och verkar funka BRA i särdeles ljudstarka miljöer (= discon) får iaf mej att tro den är mkt bra isolerad mot oönskade vibrationer.Så just den delen borde man kanske inte 'behöva' modda (?)
Att ställa den på nåt ytterligare isolerande material (tex nån platta och/eller fötter som McIntosh gjorde) vore ju isåfall enkelt och man slipper ju då bygga om (förstöra) originalutförandet...

Hur bra/hygglig/usel tonarmen samt drivsystemet/drivstyrningen är kanske är mer avgörande för hur den presterar???

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/01/23 20:51:54
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/01/23 :  21:39:56  Show Profile Send denada a Private Message
hmmmmm Jag tycker iof att de låter ganska så platta i ljudet. Fast det kan ju ha att göra med att man har hört dem med mindre nogräknade anläggningar... kan ju ha med det att göra

Men det är ju inte en dålig spelare... Den gör sitt jobb...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2006/01/25 :  12:41:40  Show Profile Send NtR a Private Message
Nja, hrm,, nu är det väl så att jag egentligen inte har en aning. Det är också därför jag tycker att de är för dyra för vad jag tänkte göra. Har bara någon allmän fascination, så där, för direktdrift. Tror att det egentligen är bättre än sitt rykte, och tänkte man kunde skoja till det i vedbon.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2006/01/25 :  15:44:26  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Om du vill köpa något direktdrivet så kika på en Technics SP10 eller SL1000 eller äldre Goldmund, annars så är dom inte särskilt fantastiska annat än för disco.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2006/01/25 :  23:09:36  Show Profile Send NtR a Private Message
Lugn Harry up, jag sitter säkert med en LP12:a sen många år. Det här var mest tänkt som ett sidoprojekt, men som sagt för dyrt.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2006/01/25 :  23:52:46  Show Profile Send Harry_up a Private Message
*Pust* :-) Jamendåså. Har en Linn själv också av den enkla anledningen att det finns service att få. Fast jag köpte faktiskt en SP10:a för lite egna tester. Men den får inte stå i lyssningsrummet.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2006/02/08 :  12:01:26  Show Profile Send garmen a Private Message
tåls att bumpas :)

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2006/02/08 :  21:23:47  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Kolla in den här http://www.tnt-audio.com/sorgenti/technics_sl1200_e.html på min favoritsida TNT Audio har det testat den.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000