HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 rg62
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/07/19 :  12:09:20  Show Profile Send matson a Private Message
quote:

Till matson.
Snarare är det väl så att tålamodet med dom som kan något är lågt. Nybörjare vill ha snabba lösningar. Verkligheten är en aning mer komplicerad, men det är i och för sig uppfriskande med amatörmässig uppfinningsrikedom.
Sedan får du nog förklara i vilken politisk anda mitt inlägg var skrivet. Eftersom jag inte har någon så är jag inte säker på vad du menade.

Öhh.....Jag syftade(naturligtvis!)på ditt tålamod(det låga med oss som inte kan lika mycket som Ö).
Jag tänker inte förklara i vilken anda ditt förra inlägg i denna tråd gick, men med en stunds kontemplation så skall det säkert klarna. Annars kanske även du tillhör dom som "inte vet vad dom pratar om"?

Mvh/Mats
'....som en allergiker som aldrig får sitt Cortison'
Go to Top of Page

Benny
Starting Member

38 Posts

Posted - 2002/07/19 :  15:32:33  Show Profile Send Benny a Private Message
Jodå matson, jag räknar mig till dom som pratar i nattmössan. Däremot har jag respekt för dom som inte gör det och alla kan ju inte vara lika tydliga i sitt budskap som A.
Ska vi anse diskussionen avslutad för våran del?
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/07/22 :  03:20:33  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej B*!

( Benny**=B*( i texten( här nedanför alltså, ed))).

När nu,-B*´s svårigheter*** att ifrån det av A skrivna( till Benny**, ed) kunna
dra tillräckliga slutsatser för uppnåelse av 1st insikt,-blev B* övermäktiga, så är
A inte den som inte ställer upp och med:
prestigelös pretention preparerar preexisterande ( preciösa??, pred ;)
presentation´s predestinerade predisposition´s preliminära precision
precisare.

Precis... nu dock till saken,- Vad var det som B* inte förstod i följande:
"....det viktiga är: Benny**!!, att Ö**** ens vill ha din "hjälp" förefaller ytterst osannolikt." ??

* Benny**( som i B*, ed).

** B*( som i Benny**, ed).

*** Enligt B*´s egen utsago.

**** Öhman.

Mvh A
Go to Top of Page

Ing. Öhman
Ej medlem längre

356 Posts

Posted - 2002/07/22 :  15:57:39  Show Profile Send Ing. Öhman a Private Message
quote:

Eller läs Molt, så får du Öhmans ord på varannan sida.
Och hifikommunism, så det räcker och blir över.

Jorma

Nejdu Jorma. Finns det någonting som man helt slipper i MoLt så är det HiFi-kommunism. Det kan jag lova. Allas frihet att tycka och göra precis vad de vill vumar vi verkligen för.

Av naturliga skäl kan man inte definiera sina egna naturlagar dock, åtminstone inte om man vill kunna kommunicera med andra.
Det är ungefär som med språk. Hittar man på egna ord skall man inte bli förvånad om ingen förstår vad man säger.

MoLt är nog så långt ifrån hifi-kommunism man kan komma. Det existerar inte så mycket som ett enda dekret, det enda som presenteras är objektiviserade erfarenheter. Var och en får tycka vad de vill om dem och agera som de vill. Snarare är väl M&Lt en liberalanarkistisk hifi-tidskrift!

Vh, Ing. Öhman
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/07/22 :  23:22:29  Show Profile Send Nagref a Private Message
quote:
Var och en får tycka vad de vill om dem och agera som de vill. Snarare är väl M&Lt en liberalanarkistisk hifi-tidskrift!

Usch och fy! Och i en sådan blaska har man bidragit med diverse alster.

-The world is my oyster...
Go to Top of Page

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/07/22 :  23:57:36  Show Profile Send Morello a Private Message
Jag är rätt konservativ, men kontemplerar medlemskap ändå.

"It was never supposed to be a hit. It was supposed to be a Joe Morello drum solo"
Go to Top of Page

Ing. Öhman
Ej medlem längre

356 Posts

Posted - 2002/07/23 :  17:22:45  Show Profile Send Ing. Öhman a Private Message
quote:

Jag är rätt konservativ, men kontemplerar medlemskap ändå.

Joe Morello

De' lungt! Vi hifiliberalanarkister välkomnar alla!
(Utom möjligen just sådana hifi-kommunister som, trots att det inte går att mäta, dikterar att stenar absorberar och kablar filtrerar.)

Vh, Ing. Öhma
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/07/23 :  18:43:16  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Det går att mäta, men öronen är mina viktigaste mätinstrument.
Låter det bra i mina öron, så är det bra, oavsett vad en instrumentmätning skulle visa. Och ni kan vara lugna. Jag kommer aldrig att söka medlemskap i LTS. Jag har läst igenom en bunt med MOLT. Och visst finns det ett och annat vettigt i denna blaska, mellan dråpligheterna.
Men det märks på tonen både i Molt och här hur överlägset intelligenta ni känner er. Det är just den arroganta tonen som går igen i vissa akademiska kretsar, där man ser ned på resten av packet.
Med vissa elitististka tongångar som kännetecknar en del politiska ytterlighetspartier. Jag har rätt för jag har den rätta utbildningen imponerar inte på mina öron. Alla är inte sådana inom LTS heller, men det verkar att krävas denna nivå på den arroganta överlägsenhetskänslan för att sitta med i styrelsen.

Jorm
Go to Top of Page

Ing. Öhman
Ej medlem längre

356 Posts

Posted - 2002/07/23 :  19:40:14  Show Profile Send Ing. Öhman a Private Message
quote:

Det går att mäta, men öronen är mina viktigaste mätinstrument.
Låter det bra i mina öron, så är det bra, oavsett vad en instrumentmätning skulle visa. Och ni kan vara lugna. Jag kommer aldrig att söka medlemskap i LTS. Jag har läst igenom en bunt med MOLT. Och visst finns det ett och annat vettigt i denna blaska, mellan dråpligheterna.
Men det märks på tonen både i Molt och här hur överlägset intelligenta ni känner er. Det är just den arroganta tonen som går igen i vissa akademiska kretsar, där man ser ned på resten av packet.
Med vissa elitististka tongångar som kännetecknar en del politiska ytterlighetspartier. Jag har rätt för jag har den rätta utbildningen imponerar inte på mina öron. Alla är inte sådana inom LTS heller, men det verkar att krävas denna nivå på den arroganta överlägsenhetskänslan för att sitta med i styrelsen.

Jorma

Bra Jorma! Ännu ett insatt inlägg. Du tar verkligen alla rekord!

SLUTA UTTALA DIG OM LTS! Du pladdrar strunt om sådant du inte vet något om. Om du läst på ordentligt skulle du veta att jag inte har någon högre utbildning, vilket för övrigt gäller majoriteten av LTS styrelse. Jag har knappt ens någon låg utbildning. Jag lärde mig läsa först när jag var 10.

Är det någonting som verkligen ingen verkar bry sig om inom LTS så är det utbildning! Då hade jag varit utkastad för länge sedan.

LTS är en intresseförening för dom som är intresserade av musik och musikåtergivning! Så enkelt är det.

Ditt ständiga prat om "ni i LTS" - antydande att det finns en homogen grupp med likiktade uppfattningar är helt befängt. Det gäller både den rejält blandade styrelsen och medlemmarna. Självklart finns det saker ganska många är överens om, t ex att himlen är blå, i varje fall ibland, men din uppfattning om hur LTS ser ut är ett missfoster som vuxit fram i din egen hjärna. Jag ryser när jag ser sådant, eftersom det är precis sådana tendenser som leder till rasism. En vilja att själv bestämma hur en grupp andra människor (som man inte känner) är.

Det enda gemensamma jag hoppas att alla medlemmar i LTS har, är ett genuint musikintresse, och intresse av att kunna återge musik. Intresse för "apparater" är nog inte ovanligt men lika frivilligt som alla andra intressen.

Så sluta prata strunt Jorma! Du beter dig som en idiot, och så länge du gör det kommer jag att se ner på dig. Du är väl ingen idiot? Så sluta bete dig som en.

Ditt prat om att "se ned på resten av packet" får du stå för själv. Det illustrerar en mycket motbjudande inställning. Min inställning är att människan i grunden är både god och vettig. Visst finns det undantag, men de är ganska få. Den som vill får förstås övertyga mig om att just han inte sorterar under epiteten god och vettig. Du har snart lyckats Jorma.

Hälsningar, Ing. Öhma
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/07/23 :  19:51:20  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Va, blir du arg Öhman. Vad hade du väntat dig för svar på ditt tidigare inlägg, som visar en direkt okunskap i elementär elkunskap.

"trots att det inte går att mäta, dikterar att stenar absorberar och kablar filtrerar"

Kabeln är ursprungligen framtagen som en filterkabel avsedd att filtrera bort dom störningar som bla. frekvensstyrning av motorer ger. Och detta går att mäta, om man vet hur man ska mäta detta.
Och stenarna som du tydligen ännu inte har förstått hur dom fungerar visar också på denna brist. Högtalarteori ger du ett sken av att kunna iallafall, om det inte är så att du skrev av valda delar ur en bok om högtalarteorier. Och en elitistisk akademisk inställning kan man ha utan att ha klarat av examen. Jag känner till 3 styrelsemedlemmar och en har jag träffat här hemma. Och inställningen är densamma hos alla tre: " Jag vet bäst, så diskutera inte detta med mig annars ska du få".
Och det märks tydligt i ditt senaste inlägg.

Jorm
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/07/23 :  19:55:38  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Dags för en time out kanske? Denna sandlåda kan väl knappast vara intressant för någon annan? Ni har varandras mailadresser, varsågoda och skriv.

- - Jag förstår hur du menar - hur menar du då? - -
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000