HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 rg62
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/07/03 :  17:43:12  Show Profile Send Morello a Private Message
Hej!

Självklart accepterar jag de regler forumets administratörer/konferensledare ställer upp, ehuru ett kraftigt reglerat forum för tankarna till den politik som förts under en längre tid i detta avlånga land. Min personliga åsikt är att inlägg som håller sig inom ramarna för respektive tråds rubrik är godtagbart under förutsättning att pesonangrepp/okväden med mera ej förekommer.

Om man ej önskar läsa de mer intrika tekniska inläggen är det inte värre än att man kan "rulla" vidare.

mvh

Joe Morello

-Time Further Out-

Red.: Stavfel.

Edited by - Morello on 2002/07/03 18:31:4
Go to Top of Page

Ing. Öhman
Ej medlem längre

356 Posts

Posted - 2002/07/03 :  21:18:40  Show Profile Send Ing. Öhman a Private Message
quote:

Enligt min mening kan allt bli bättre - även Öhman, eller vad säger IÖ själv? ;)

/epkpeng

Nej jag är nog perfekt.

Fast allvarligt talat, du har nog rätt: Jag kan kanske bli tillåme ännu bättre än nu!

Ännu allvarligare talat:
Jag tycker att det är väldigt synd att det har raderats en massa saker som skrivits på forum. Det känns som om det sker med ett enormt godtycke. Mitt ett inlägg om RG62 härovan har Pjotre varit inne och skurit i det (två gånger!), trots att jag trodde det var du Epkpeng var moderator här? Eller är det så att vi hamnat på fel forum? Jag saknar ju tyvärr nästan helt lokalsinne och vet sällan var jag är.

Jag skulle just klippa in texten i nästa nummer av MoLt och så har någon ändrat i det! Varför? Helt meningslöst?

Ni måste se till att skaffa vettiga regler för forumet. Att man gör stora ansträngningar för att svara på en fråga, och sedan kommer en klafspelle (om uttrycket ursäktas) in och godtyckligt ändrar är förskräckligt trist. Vem är det som skall skyddas? Någon som inte vet hur man scrollar?

Samtidigt får lögner och förtal läggas in på forumet utan åtgärd. Hur tänker ni egentligen?

(Hoppas det är tillåtet att debattera denna fråga utan att de inblandade känner sig för trampade på tårna. Det är en viktig fråga. regler är okej, men godtycke är tråkigt. Jag och många som hört av sig till mig tycker detta kunde fungera bättre, på ett i det stora hela mycket trevligt forum skall tilläggas.)

Edited by - Ing. Öhman on 2002/07/03 21:20:0
Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2002/07/03 :  21:23:57  Show Profile Send joakim a Private Message
Nåja, jag skriver nästan aldrig långa inlägg. Jag citerar oerhört sällan mer än det som behövs i mina eventuella svar. Normalt sett så brukar jag dessutom hålla mig till ämnet och inte heller göra personangrepp.

Och som en liten men vänlig påminnelse till moderatorer med eller utan totalitär makt är att ett forum som modereras för starkt blir lika värdelöst som ett som modereras för svagt, och lika säkert kommer att dö. Som brasklapp vill jag inflika att jag inte kan peka på något exempel där nån moderator på detta forum har varit på tok för hårdför eller tvärtom, men jag har deltagit på olika nätdiskussionsforum i över 20 år och vet att det är en j*kligt svår balansgång, där det är särdeles lätt att göra fel. Och det vill man ju inte se här.

Varför inte lägga till ytterligare ett forum med exempelvis morello eller morgan som moderator där man kan få skriva lite längre och mer djuplodande inlägg. Sätt det långt ner på sidan så stackars förirrade tonåringar med nyvunnet hifi-intresse eller gamla Hifirävar slipper halka in dit och bli bortteoretiserade. Döp det till något riktigt avskräckande som "Teoriforum" med nån ännu mer avskräckande underrubrik.

Slutligen så lovar jag härmed dyrt och heligt att framledes hålla mig lite bättre till ämnet än detta.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/07/03 :  22:35:13  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:
Ännu allvarligare talat:
Jag tycker att det är väldigt synd att det har raderats en massa saker som skrivits på forum. Det känns som om det sker med ett enormt godtycke. Mitt ett inlägg om RG62 härovan har Pjotre varit inne och skurit i det (två gånger!)

Hej Öhman! Vad jag gjorde med ditt inlägg ovan var att jag fixade till dina "quotes" så inlägget skulle bli lite mer lättläst, INGET är raderat eller borttaget i det inlägget
Pjotre

quote:
, trots att jag trodde det var du Epkpeng var moderator här?

Hur kan du tro det? Står tydligt på framsidan vem som är moderator på vilket forum.
Pjotre

quote:
Eller är det så att vi hamnat på fel forum? Jag saknar ju tyvärr nästan helt lokalsinne och vet sällan var jag är.

Jag skulle just klippa in texten i nästa nummer av MoLt och så har någon ändrat i det! Varför? Helt meningslöst?

Förstår inte vad du menar då inget är borttaget...
Pjotre

quote:
Ni måste se till att skaffa vettiga regler för forumet. Att man gör stora ansträngningar för att svara på en fråga, och sedan kommer en klafspelle (om uttrycket ursäktas)

Jag vet fortfarande inte vad det är du tycker jag har klafsat i??? Och vad vi måste och inte måste, bestämmer i första hand Sladd, Timbre och Mikael2
Pjotre

quote:
in och godtyckligt ändrar är förskräckligt trist. Vem är det som skall skyddas? Någon som inte vet hur man scrollar?

Jag har INTE tagit bort någonting i det inlägg du hänvisar till ovan.
Pjotre

quote:
Samtidigt får lögner och förtal läggas in på forumet utan åtgärd. Hur tänker ni egentligen?

Det jag däremot gick in och XXX:ade var en illa vald formulering (mycket nära förtal) om flera av våra forumdeltagare. Någon annan moderator har sedan tagit bort ett par av de inläggen. Jag kan väl tillägga att jag samtalade med en moderator innan jag xxx:ade inläggen.
Pjotre

quote:
(Hoppas det är tillåtet att debattera denna fråga utan att de inblandade känner sig för trampade på tårna. Det är en viktig fråga. regler är okej, men godtycke är tråkigt. Jag och många som hört av sig till mig tycker detta kunde fungera bättre, på ett i det stora hela mycket trevligt forum skall tilläggas.)

Vi har ju som princip att inte diskutera modererandet på forumet utan det sköter vi via mail, men jag kände ändå att jag ville förklara hur jag såg på saken här.
Pjotre

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst"

Edited by - Pjotre on 2002/07/03 22:39:2
Go to Top of Page

Ing. Öhman
Ej medlem längre

356 Posts

Posted - 2002/07/04 :  13:28:53  Show Profile Send Ing. Öhman a Private Message
Hej Pjotre!

Tack för att inget raderats! Jag kunde ju inte veta att inget tagits bort, kunde bara se att någon varit inne i texten. Vore glad om texter i möjligaste mån lämnas helt ifred. Det går ju bra för den som skrivit dem att justera om något blivit fel. Ingen kan ju bedöma det bättre än skribenten.

Du skriver: Det jag däremot gick in och XXX:ade var en illa vald formulering (mycket nära förtal) om flera av våra forumdeltagare. Någon annan moderator har sedan tagit bort ett par av de inläggen. Jag kan väl tillägga att jag samtalade med en moderator innan jag xxx:ade inläggen. Pjotre

Jag kan dock konstatera att det finns gott om exempel på kvarvarande oraderade lögner och spekulationer, mot både mig och mitt företag. Skulle önska mera ofärgade moderatorgärningar.

Vh, iö

Edited by - Ing. Öhman on 2002/07/04 13:33:2
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/07/04 :  14:24:32  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:

Hej Pjotre!

Tack för att inget raderats! Jag kunde ju inte veta att inget tagits bort, kunde bara se att någon varit inne i texten. Vore glad om texter i möjligaste mån lämnas helt ifred. Det går ju bra för den som skrivit dem att justera om något blivit fel. Ingen kan ju bedöma det bättre än skribenten.

Du skriver: Det jag däremot gick in och XXX:ade var en illa vald formulering (mycket nära förtal) om flera av våra forumdeltagare. Någon annan moderator har sedan tagit bort ett par av de inläggen. Jag kan väl tillägga att jag samtalade med en moderator innan jag xxx:ade inläggen. Pjotre

Jag kan dock konstatera att det finns gott om exempel på kvarvarande oraderade lögner och spekulationer, mot både mig och mitt företag. Skulle önska mera ofärgade moderatorgärningar.

Vh, iö

Edited by - Ing. Öhman on 2002/07/04 13:33:26

Hej Öhman!

Att vara moderator är både utmanande, spännande och stressigt. Att vi ibland går in och justerar tex. quoter i texter är bara för att det ska bli lättare att läsa och följa vem som skriver vad. Jag tycker nog själv att när jag som skribent ser på min text så känns den solklar men frågan är ju om de som läser tycker lika dant, jag tycker nog att det är läsaren som ska bedömma om den är lättläst eller ej. Där fyller vi moderatorer en funktion i att fixa quoter etc.

Det är mycket som skall läsas och gås igenom, vilket är kul då det ju visar att ni trivs här på forumet, har du någon/några formuleringar du tycker är stötande så är du hjärtligt välkommen att maila någon av oss moderatorer och påpeka det så fixar vi det vi finner fel/stötande eller kränkande. Jag tror att jag talar för hela moderatorsgänget när jag säger att oavsett vad vi har bakom oss från Hifi Magasinet så är vi 5 helt ofärgade här! Det skulle bli fullständigt ohållbart om vi lät några "hållas" och att vi var på några andra hela tiden...

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/07/05 :  02:53:30  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!

Om 1st forum döptes till: "TeknikFlum( signifikanz??, ed)" , så skulle A där i, A´s egen makalösa Majestät moderera med mycken magnifikans medans mannen mot musik-mediumet micklade många mentala meddelanden med hans alla schyssta ( skruvade)inlägg, för att sedan hoppa upp o cykel-sparka de sistnämnda rakt in i kryssribban.

Mvh A
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/07/05 :  03:04:07  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Att du var så bra på poesi A. Den var fin den.
Och lite fotboll kom med också

Jorm
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/07/06 :  11:03:48  Show Profile Send n/a a Private Message

.

Tack!!

Mvh A.
Go to Top of Page

Benny
Starting Member

38 Posts

Posted - 2002/07/17 :  15:32:51  Show Profile Send Benny a Private Message
Jag skall försöka fatta mig kort.

Det började bra men blev så fel. Ett nytt forum i positiv anda och med många vackra ord. Nu visar det sig att saklig fakta från kunnigt folk inte hör hemma här utan mera diskussioner om hur mycket element väger och hur häftiga dom ser ut. Stora onödiga bilder är självklara.
Att lägga locket på Herr Öhman genom att redigera hans inlägg är ovanligt idiotiskt. Han vet vad han pratar om vilket är mer än vad man kan säga om dom flesta andra här. Att dessutom inte acceptera kritik mot moderatorgänget införd på forumet utan hävda att det sköter vi privat via mail är bara ytterligare ett bevis på likriktningen i totalitär kommunistisk anda.
Jag uppmanar till långa och utförliga inlägg med genomtänkt text från folk som har något att säga. Dom andra kan tjatta förkortat någon annanstans. Snuttefieringen i samhälle och massmedia har gått för långt.
Snälla moderatorer, skicka mig inga mail. Jag kommer inte att läsa dom. Diskussioner om forumet ska föras på forumet så att alla kan läsa vad som skrivs. I annat fall får ni väl stänga av mig. Det blir i så fall inte första gången men kanske den sista.

Hoppas att det inte blev för långt.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/07/17 :  16:26:36  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Att lägga locket på Herr Öhman genom att redigera hans inlägg är ovanligt idiotiskt. Han vet vad han pratar om vilket är mer än vad man kan säga om dom flesta andra här

Tror du verkligen att alla dessa hifiintresserade vill/kan ta åt sig all denna vetenskap hit än dit

Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag är intresserad av erfarenheter av olika produkter som folk har testat UTAN att hela tiden höra massa jäbb, jäbb om blindtester och den extremt krångliga tekniska bakgrundet till varför det låter si å så (eller varför det ABSOLUT inte kan vara skillnad på kablar)

Go to Top of Page

Benny
Starting Member

38 Posts

Posted - 2002/07/17 :  19:25:49  Show Profile Send Benny a Private Message
Svar till Sanoj.

Ja.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/07/17 :  20:06:09  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Svar till Sanoj.

Ja.

Då kanske detta inte är rätt forum, eftersom det inte är vad detta forum vill åstakomma. Här är det väl meningen att det inte skall vara D-uppsatser utan snabba konkreta frågor och svar...

Läs forumets policy.

quote:
Snuttefieringen i samhälle och massmedia har gått för långt

Är du medlem i PRO eller

Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/07/17 :  21:36:27  Show Profile Send matson a Private Message

quote:
Nu visar det sig att saklig fakta från kunnigt folk inte hör hemma här utan mera diskussioner om hur mycket element väger och hur häftiga dom ser ut. Stora onödiga bilder är självklara.
Att lägga locket på Herr Öhman genom att redigera hans inlägg är ovanligt idiotiskt. Han vet vad han pratar om vilket är mer än vad man kan säga om dom flesta andra här. Att dessutom inte acceptera kritik mot moderatorgänget införd på forumet utan hävda att det sköter vi privat via mail är bara ytterligare ett bevis på likriktningen i totalitär kommunistisk anda.

Nu blev det ju inte alls kul! Nu stack elitismen upp sitt fula tryne!
Tålamodet med människor som vet/kan mindre än IÖ verkar obefintligt. Tipset till dig Benny blir ju då såklart att du endast läser IÖ´s inlägg. Sen kan "vi" andra få diskutera precis "vad fan som helst", oavsett kunskapsbakgrund.
Jag behöver väl inte ens skriva i vilken politisk anda ditt inlägg går i?

quote:
Snuttefieringen i samhälle och massmedia har gått för långt.

Tjena!

Mvh/Mats
'Bad habits pay off in the long run'
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/07/17 :  23:18:50  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Eller läs Molt, så får du Öhmans ord på varannan sida.
Och hifikommunism, så det räcker och blir över.

Jorm
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/07/17 :  23:43:12  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej Benny!

Antingen är du en rolig en... ( även om få fattade tycker A att du var rolig;), eller....
så var det ett vanligt inlägg du skrev???
1st demokrati där Benny bestämmer enhälligt, vad kallas det med 1st annat ord???

Mvh A.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/07/18 :  00:06:28  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej Benny!

Om 1st läsning utav det som kommenterats( av Benny, ed) hade genomförts så
hade det kunnat upptäckas att: Ö aldrig blev redigerad men....det viktiga är: Benny!,
att Ö ens vill ha din "hjälp" förefaller ytterst osannolikt. Om du förstår varför,
så har 1st synfält vidgats( inte A´s, ed ;).

A
Go to Top of Page

Ing. Öhman
Ej medlem längre

356 Posts

Posted - 2002/07/18 :  15:21:50  Show Profile Send Ing. Öhman a Private Message
quote:

Hej Benny!

Om 1st läsning utav det som kommenterats( av Benny, ed) hade genomförts så
hade det kunnat upptäckas att: Ö aldrig blev redigerad men....det viktiga är: Benny!,
att Ö ens vill ha din "hjälp" förefaller ytterst osannolikt. Om du förstår varför,
så har 1st synfält vidgats( inte A´s, ed ;).

A.

Egentligen borde jag väl inte säga något, men jag kan inte hålla mig...

1. A har rätt i att Ö inte vill ha B's "hjälp".

2. A är stundtals mycket klarsynt, men har fel i att Ö inte blivit redigerad. Det har Ö blivit, massor, dock inte i ett fall som P ville berätta mycket om, och om igen...

3. Ö tror dock att B faktiskt menade väl, men att det blev fel.

4. B menade kanske att alla (A-Ö) borde få skriva utan att bli censurerade och föremål för Å (åsiktspolis)?

5. Ö upplever inte B som en K (kommunist), bara som en anti-K, som i frustration säger saker som verkar lite Elitist/K-aktiga.

6. Själv är Ö politiskt (P) närmast en A', det vill säga LA' (här översätter jag för säkerhets skull inte för att slippa drabbas av Å som enligt egen utsago ogillar att P dryftas). Och Ö vill därför inte ha censur, men vill att alla skall vara snälla = inte säga saker av ren elakhet.

7. Ö upplever sin verklighet som att bl a J och E inte uppfyller rimliga snällhetsnivåer.

8. Detta följande skall ses som ett experiment och har ingenting med ämnet, eller ens hifi att göra: Kapprifol, vittriol och kupprinol är sommarens skönaste blomster!

Ska se om det blir Å-raderat...

Vh, ing. Öhman

Edited by - Ing. Öhman on 2002/07/18 15:28:2
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/07/18 :  19:37:52  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!

Jasså du Ö en A, ja klart bättre än alternativen( S, M, osv, ed), iaf.
Fast, om du vore en OA( en T ??, sschh), skulle LA-status hävdats ändå, elle? Själv är A 1st RH/HR*.

* Real-Humanist**/Human**-Realist.

** Humanist har i detta sammanhang inget med den teoretiska studie-inriktningen humanist,-
då A starkt ogillar*** allt vad språk*** heter.

*** Bortsett ifrån det skrivna,-gällande hifi-prat och det talade i form av Svenska samt English.( mooohhhaaahhaahHHAAA).

Mvh A.

Edited by - Audiomaniker on 2002/07/22 01:30:5
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/07/19 :  01:12:51  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
J är aldrig snäll bara för att vara alla till lags lika lite som Ö verkar att vara det. Och E som befinner sig i USA har kanske lite svårt att tyda all Å, Ä och Ö.
J är dock aldrig så elak som det sägs ibland, men om J blir trängd eller förtalad, så kan J bli elak i sin argumentation.
Och J kanske är onödigt elak ibland med sin typiskt elaka Göteborgshumor som östkustbor ibland misstolkar som genuint elakt.
Ö får dock ursäkta att Ö ibland inbjuder till elaka skämt

Jorm
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2002/07/19 :  10:28:22  Show Profile Send Patrik a Private Message
Det börjar likna rena Men In Black det här...
Go to Top of Page

Benny
Starting Member

38 Posts

Posted - 2002/07/19 :  11:07:48  Show Profile Send Benny a Private Message
Till A.
Om jag förstod ett enda ord av vad du skriver så skulle jag kommentera dina inlägg.

Till Ing. Öhman.
Nej du behöver inte min hjälp. Du klarar dig bra utan den. Det var heller aldrig menat som någon hjälp. Det var bara min uppfattning om hur ditt inlägg hanterades. Om moderatorn tyckte att det var för långt så kunde han ha skickat dig ett mail privat och upplyst dig om det samma. Jag är säker på att du hade respekterat det.

Till Sanoj.
Varför blir du så arg? Jag accepterar att du gillar snuttefiering. Acceptera att jag inte gör det. Annars är det du som är elitistisk och trångsynt. Det där sista on PRO tar jag som ett skämt. Jag förmodar att det var menat som ett sådant.

Till matson.
Snarare är det väl så att tålamodet med dom som kan något är lågt. Nybörjare vill ha snabba lösningar. Verkligheten är en aning mer komplicerad, men det är i och för sig uppfriskande med amatörmässig uppfinningsrikedom.
Sedan får du nog förklara i vilken politisk anda mitt inlägg var skrivet. Eftersom jag inte har någon så är jag inte säker på vad du menade.

Till ledningen för forumet.
Skriv in i regelboken att Ltsmedlemmar inte är välkomna att göra inlägg. Det verkar ju ändå vara syftet med denna uppvisning.

Benny Long
Självgående fritänkare. Musikfantast och icke medlem i Lts.
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/07/19 :  11:34:04  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Hej Benny,

Vi har flera LTS medlemmar som bidrar med sina inlägg och sin kunskap här på forumet så jag förstår inte riktigt vilken uppvisning du åsyftar?
Go to Top of Page

Benny
Starting Member

38 Posts

Posted - 2002/07/19 :  11:53:38  Show Profile Send Benny a Private Message
Så bra, Jag uppfattar det som om åtminstone Ing. Öhman skall sättas på plats. Har jag fattat rätt? Eftersom jag inte är perfekt kan jag ha fattat fel. Vore kul att få veta.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/07/19 :  12:07:02  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Om nu förste sovjetstatsförtryckare får säga något så säger jag att om du inte trivs Benny så finns det andra forum.

Om du trivs är du välkommen att vara kvar

Hur vi sköter vårt forum och vilka vägar kommunikationen går om man har frågor har vi meddelat. Vi har hänglås att sätta på vilka medlemmar vi vill så att de inte kan göra inlägg. Hittintills har inte en enda sådan åtgärd vidtagits och ingen är på gång heller. Hoppas att formfrågorna nu kan få en mer tillbakaskjuten plats. Är du diskussionssugen mer i det ämnet så maila gärna mig på sladd@swipnet.se så skall jag försöka besvara mer ingående varför dessa oroligheter om blindtester uppstår och varför vi vill ha en gräns.

mvh

- - Jag förstår hur du menar - hur menar du då? - -
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000