Fs = Frifältsresonansen hos elementet Qes = det elektromotoriska godhetsvärdet (anger resonansvilligheten hos elemetet) Qms = motsvarande sett ur ett mekaniskt perspektiv Qts = Summan av Qes o Qms Re = likströmsresistansen hos talspolen Le = induktansen för elementet (oftast mätt vid en specifik frekvens) Sd = den akustiskt effektiva membranarean hos elementet Xmax = den maximala (oftast linjära) rörelsen membranet kan röra sig. Pe = maximala effekttåligheten
- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen - Admin på Faktiskt.se
Nu kommer jag ju gå omkring å UNDRA vad du har på G , mayro....
Är det än sub....naääoo ...eller...ja kanske nåt med en basreflex iallafall...hm fast han är kanske nyfiken på att bygga något annat...ämm..ja typ så kommer det ju att bli.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
haakan. det vet man inte.. han dissade nog min och u1s 50kkrs-idé. Han har kommti fram med något annat verkar det som.. och han är hemlig som bara den..
Men det skall vara bas... och tydligen räckte inte våra 20 tolvor :/
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
quote:haakan. det vet man inte.. han dissade nog min och u1s 50kkrs-idé.Han har kommti fram med något annat verkar det som.. och han är hemlig som bara den..
Men det skall vara bas... och tydligen räckte inte våra 20 tolvor
Tyvärr kan jag inte säga vad o hur osv.. Jag VET däremot vad jag letar efter. Men kan inte fråga mer exakt än att få in tips o länkar så man kan söka ....
Det jag söker är mycket svårt att finna tyvärr.. mycket svårt...
Men förr eller senare finner jag dom.. Så länkar till olika tillverkare eller säljare skulle vara en stor hjälp...