Author |
Topic |
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2005/06/12 : 16:11:03
|
Bara skivorna ligger i sina fodral, och inte nån annanstans än vid stereon, vardagsrumsbordet eller cd-hyllan är jag nöjd.... |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
Orpheus
Member
970 Posts |
Posted - 2005/06/12 : 22:11:29
|
OT men...när jag kom hem från min bröllopsresa så hade min kära bror letat sig in i lägenheten o hittat på massa jävelskaper bla skiftat skivor i sammtliga fodral ca400 st. Ett litet trist jobb o sortera det sen.
En vän till mig hade skivförbud hemma hos mig när vi var yngre,han tog ut en skiva,spelade ca 15 sekunder på varje låt o bytte sedan skiva,den spelade cd:la han sedan löst på golvet o så fortsatte han.tills alla mina vänner förbjöd honom att spela skivor hos oss tills han förstod.
Patrik |
Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660 |
|
|
Tomas
Member
1037 Posts |
Posted - 2005/06/13 : 10:34:31
|
Mina vänner har skrattat åt mitt skivpedanteri i alla år, ett tag lade jag till och med skivorna i fodralet med textningen åt samma håll och fick lätt ångest om någon låg annorlunda. Idag är jag extremt noga med mina ögonstenar och har plastfickor runt samtliga fodral men har lite brända skivor som gärna staplas och skändas! |
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317 |
|
|
Leffler
Member
601 Posts |
Posted - 2005/06/13 : 13:21:33
|
Jag har skivorna någorlunda sorterade i intressenivå och genre, genrerna är väl "intressant", "klassiskt", "Jazz" och "Rölet" (dvs det som blir över, eller med andra ord det man ångrar att man köpt ). Vinylen står faktiskt helt osorterad. Jag gillar att bara bläddra eller spana tills jag hittar något jag känner för, vilket kan bli en liten hög förstås. Sedan finns oftast en liten hög vid anläggningen också, med sådant som just spelats eller spelas mycket.
Hur var det nu, ett svagt sinne behöver ordning, geniet behärskar kaos? |
Edited by - Leffler on 2005/06/13 13:21:54 |
|
|
Mnyb
Member
271 Posts |
Posted - 2005/06/13 : 20:12:03
|
ett rörigt skrivbord är ett rörigt sinne, ett tomt skrivbord...... |
Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3 |
|
|
Nitram
Medlem i AÖ
1171 Posts |
Posted - 2005/06/14 : 09:14:44
|
Har rätt så pass strukturerat, och nae... inga buntar spridda högt å lågt |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla? |
Edited by - Nitram on 2005/06/14 09:15:41 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/06/14 : 10:02:23
|
Längst inne döljer sig en skiv-perfektionist... Han har dock inte fått särskilt mycket utrymme de senaste åren. Skivflödet in har varit för stort så han har fått hålla sig till att ha skivorna i fodralen. Och någon gång så upprörs han av att kompisarna flyttar runt i högarna så att han inte hittar längre... Men han är ganska lättlugnad. Nu kommer han dock snart att få sitt lystmäte i skivsortering! Jag håller på att flytta runt lite så nu skall han få en hel vägg att sortera/arrangera vinyl och CD skivorna på.
Nej, skämt åsido så har jag skivorna i sina fodral, lösa skivor smärtar ordentligt...
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2005/06/22 : 16:37:06
|
Jag tar hand om mina cd skivor bättre än min fru |
Edited by - poppen on 2005/06/22 16:38:21 |
|
|
uncle buck
Member
105 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 02:26:44
|
Vill bara tillägga att jag är en stor marodör! Jag är väl känske därför ett fan av MiniDisc-formatet som tillåter min hantering utan att kärva... |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 02:33:04
|
Har mina i bokstavordning i mjuka plastfodral alla i lådor. Skulle omöjligen fungera annars. |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
witzel
Starting Member
13 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 12:57:14
|
Det kommer lidt an på, hvor meget jeg har lyttet til musik. jeg har dage, endda uger, hvor jeg lytter meget og derfor er et svin med mine cder. så de ligger i stakke som på billedet.. i øjeblikket er det dog lidt ekstremt, men jeg har lånt en forstærker og et sæt kabler, så der lyttes meget.
|
|
|
Silversurfaren
fd. headonist
1075 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 14:06:05
|
witzel, stackars skivor, hur kan du!! ;) |
|
|
Sture99
Member
82 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 14:16:16
|
När skivorna kostar nästan tvåhundra spänn så tenderar jag att vara lite Stalin, men med brända skivor är det en annan sak.
I min LP samling finns alster från två hushåll, dels min hustrus som jag helst inte vill spela och dels mina egna, varav en del är så gamla som från slutet av -60 talet och tack vare mina Stalinfasoner är de till största delen i bra skick. Det fins visserligen undantag som t.ex. första Nazareth-skivan som fick gå på lite för många fester och första spåret på sid två av John Martyns Solid Air som har en rejäl repa. Jag lovar att jag fortfarande är sur över detta och har misstänkt en viss ex-flickvän i dryga 30 år. |
If at first you don't succeed, try, try, and try again. Then give up. There's no use being a damned fool about it. W.C. Fields |
|
|
Mnyb
Member
271 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 14:57:39
|
Brända skivor är till för detta, bränn alla barn och party skivor på cd-r så kan slipper man skylta med sin skivstalin läggning offentligt Det är också bra till bilen, där kan det bli lite hursomhelst när trafiken påkallar uppmärksamhet när man försöker byta skiva |
Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3 |
|
|
Topic |
|