HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tivoli-brum
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Christer
Starting Member

9 Posts

Posted - 2005/05/17 :  09:31:20  Show Profile  Visit Christer's Homepage Send Christer a Private Message
Jag har ett irriterande brum i min Tivoli Audio Model One. Drar jag ned volymen till noll brusar högtalaren. Har testat olika uttag och dragit ur alla kablar (utom nätkabeln då), men brummet kvarstår... Är det så här på alla Tivoli-radios eller har jag fått ett måndagsexemplar?

Tack o hej
Christer

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/05/17 :  10:18:58  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag har 3st och har inget brum i någon av dom.

// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2005/05/17 :  12:14:18  Show Profile Send Gebex a Private Message
Det har varit problem med nätbrum i vissa apparater. Ta den till din återförsäljare.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/05/17 :  12:57:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Kanske är det ett "Måndags" exemplar du haft oturen att få.
Min väckarklocksmodell har inget brum.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

andreasb
Member

67 Posts

Posted - 2005/06/05 :  16:33:32  Show Profile Send andreasb a Private Message
Jag är övertygad om att det inte är ett ”måndags ex.” problem, jag har en model one. Den tredje i ordningen då jag gick tillbaka till handlaren (rc ljud-bild umeå) men de två första och böt ut dem på grund av ovan nämnda problem. Nu har jag enbart testat denna radios på två eluttag, ett i det hus jag bor i samt från ett uttag i ett närliggande hus. Dock har jag även testat en av dessa apparater hos RC Ljud-blid då man tog strömmen genom en ”elfilter manick” som antagligen bör ”rena” elen. Men brummet kvarstår, nu har jag min tredje model one som brummar lika mycket som de två första. Intressant är att den ger ifrån sig ett mycket svagt brum bara den får el från nätet, dvs. när den är avslagen. Den lämnar även brum om man driver den via likspännings ingången. Jag tror (utan att ha några kunskaper i elektronik) att detta är någon medveten avvägning från konstruktörens sida. Men det är mycket irriterande om man har bra hörsel och är medveten om problemet, för då hör man det hela tiden, speciellt om man lyssnar på P1 då brummet inte drunknar i det andra ljudet. Förövrigt vill jag passa på att ge RC ljud-bild i Umeå beröm för att dom står ut med besvärliga kunder som mig, har alltid blivit vänligt bemött.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000