HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Slutsteg till mina "nya" frontar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ea poe
Member

74 Posts

Posted - 2005/05/16 :  14:27:16  Show Profile Send ea poe a Private Message
Jag har nyligen blivit lycklig ägare till ett par Infinity RS II B(mid 80's)i ek som jag skulle vilja använda som frontar. Nu är det så att de här är lite effekt törstiga bester som vill ha åtminstone 200 ärliga watt.

Jag har kikat lite på digitala förstärkare från Danmark typ Acoustic Reality eAR@202, eAR@501 alt, eAR@1001 eller L C Audios ZAPpulse 2.3.

Finns det någon/några som har erfarenheter av de alternativt andra förslag.

Jag kan tänka mig att pris-taket ligger på ca 8000:-

(skall byta ut min Pioneer 575 mot Marantz 7600 när den kommer ut)

/Marantz 7005 ,Marantz UD-5005, 3st Infinity Kappa 5, Modulus stativare nu som Bi-ampade frontar + Subwoofer.TARA LABS Prism 2200SUB Kabel
Eichmann six series 2(frontar Emit K) + Eichmann Four Series 2 (Frontar mellan/bas) + Tara Labs Nexa(surround)
Rega 3 + Ortofon super Om 20, Rega Fono RIIA/

Edited by - ea poe on 2005/05/16 14:28:19

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/05/24 :  13:59:04  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej vad har du för impedans på högtalarna?Vilken känslighet ligger de på?

Att bara ange att de behöver 200watt är lite knepigt i mina öron, eftersom watt är en produkt av ström gånger spänning där två olika förstärkare med samma uppgivna effekt i watt kan tänkas ge helt olika resultat i krafthänseende.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

ea poe
Member

74 Posts

Posted - 2005/07/09 :  01:15:44  Show Profile Send ea poe a Private Message
Tyvärr så har jag sålt de då jag kom fram till att jag antagligen behöver 20-25000 för förstärkeri för att göra högtalarna rättvisa:-(
Jag köpte en Marantz Dv-9500 istället - mycket nöjd!

/Marantz 7005 ,Marantz UD-5005, 3st Infinity Kappa 5, Modulus stativare nu som Bi-ampade frontar + Subwoofer.TARA LABS Prism 2200SUB Kabel
Eichmann six series 2(frontar Emit K) + Eichmann Four Series 2 (Frontar mellan/bas) + Tara Labs Nexa(surround)
Rega 3 + Ortofon super Om 20, Rega Fono RIIA/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000