HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 På tal om kopieringsskydd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adaktus
Member

58 Posts

Posted - 2005/04/20 :  11:50:51  Show Profile  Visit adaktus's Homepage Send adaktus a Private Message
Har tidigare läst om problem vid uppspelning av kopieringsskyddade cd skivor i dvd spelare, och nu tror jag mig bestämt ha stött på detta problem! Är dock lite osäker hur detta problem brukar yttra sig, låter det som att spela upp en hackig och sliten skiva, eller ungefär som att belaste en dator för krafftigt vid hårddisk inspelning? Alltså fula digitala peakar? Om detta problem orsakars av kopieringsskydden så skall jag ALDRIG köpa några fler skyddade plattor. Är detta tacken man får efter att aldrig ha laddat ner musik utan istället köpt cirka 900 cd skivor för att man tycker att en skiva skall upplevas med omslag/okomprimerat etc etc...??

Nu är jag förbannad!

big muff, super fuzz

Edited by - adaktus on 2005/04/20 12:14:32

drpatrik
Member

91 Posts

Posted - 2005/04/20 :  12:59:17  Show Profile Send drpatrik a Private Message
Min erfarenhet av problemdomänen kring kopieringsskyddade skivor är att dom inte går att spela alls. Du kan alltid prova att kopiera skivan. Jag använder EEC (www.exactaudiocopy.de) och Nero och har aldrig stött på en skiva som inte gått att kopiera.

/Patrik

När en människa anklagar sig själv blir hon alltid trodd, men aldrig när hon berömmer sig själv
Go to Top of Page

adaktus
Member

58 Posts

Posted - 2005/04/20 :  13:32:06  Show Profile  Visit adaktus's Homepage Send adaktus a Private Message
Ok, mina skivor spelas som sagt upp men låter förjävligt:)
Detta borde inte vara något hårdvaruproblem då jag endast upplever detta problem med kopieringsskyddade skivor, samtliga utgivna av EMI.

big muff, super fuzz
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/04/20 :  13:42:46  Show Profile Send luften a Private Message
adaktus: I min dvd963sa låter det som "statiska knäpp" i högtalarna. Mycket otrevligt minsann... Troligtvis gillar inte din dvd spelare de kopieringsskyddade skivorna. EMI har dock varit hjälpsam med den enda av deras skivor jag haft problem med, så du kan kontakta dem, och förhoppningsvis byter dom ut skivorna mot icke-kopieringsskyddade.

//air
Go to Top of Page

adaktus
Member

58 Posts

Posted - 2005/04/21 :  00:40:24  Show Profile  Visit adaktus's Homepage Send adaktus a Private Message
Hej luften!
Precis detta upplever jag oxå, sprakande oljud, kunde inte ha beskrivit det bättre. Låter inte roligt, man liksom sitter och väntar på när nästa knäpp skall komma. Jag antar att jag får kontakta EMI då, men har dom utbytningsskivor utan kopieringsskydd? Skivorna det gäller är samtliga Iron Maidens remasters samt Megadeths remasters.

big muff, super fuzz
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/04/21 :  01:36:39  Show Profile Send luften a Private Message
adaktus: Det varierar säkert från fall till fall. Jag kontaktade dem angående Lene Marlin´s album Another Day, och det fixade dom. Hursomhelst e det bara bra att dom får höra om problemena!

//air
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000