HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hjälp mig komma tillrätta med smällande sub
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2005/04/23 :  12:10:40  Show Profile Send Niclas a Private Message
Min multikanalsförstärkare har ett lite trist otyg för sig. När jag stänger av anläggningen för kvällen smäller det till i subben ganska kraftigt. Likaså när jag byter vy i menyer vid filmtittande samt när jag växlar ingång på förstärkaren.

Någon med tips på medicin ?
Garantin har gått ut på förstärkaren men jag har bra lödvana .

Mvh

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2005/04/24 :  12:54:15  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Har recievern någon nivåkontroll för subwoofern? Prova att ställ den så högt som möjligt och sen sänk på själva subben. Borde minska problemet lite åtminstone.
Go to Top of Page

Johan Carlsbo
Starting Member

12 Posts

Posted - 2005/04/24 :  19:55:10  Show Profile  Visit Johan Carlsbo's Homepage Send Johan Carlsbo a Private Message
Hej
har haft precis samma problem som dig och lämnade in den på service och fick det åtgärdat på 1 dag, verkar vara ett lätt fel.
Det har verkat som det händer när man kopplar ut eller in subben i stärkarn som det blir nån strömspik eller dyl som pajjar nått.
Är det en Yamaha ?
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2005/04/24 :  21:33:58  Show Profile Send Niclas a Private Message
Tack för svaren. Jo, viss förbättring av "smällen" blir det om man justerar nivåerna men tyvärr inte tillräckligt.

Att detta är ett relativt vanligt problem har jag &så hört men jag hoppades på att det var någon på forumet som visste vad verkstan gör i detalj, ex. "sätt en varistor över rca-utgången".

Förstärkaren är en äldre Denon A10SE & hifiklubben har tydligen lagt ut all service till en firma i Götet.

Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000