Author |
Topic |
|
teflon
Semester på egen begäran
129 Posts |
Posted - 2005/03/31 : 10:35:40
|
Tjenix..
Har precis inskaffat en "universal-spelare" och köpte lite SACD, bland annat Sheryl Crow "The Globe Sessions". Denna innehåller 12 spår. Visserligen har jag inte en flerkanalsanläggning, men om jag ställer spelaren i SACD multiläge och varsamt placerar Sheryl i släden så hittar den bara 11 spår. Ställer om spelaren i Stereo eller CD och dubbelklickar på open/close, så hittas 12 spår. Lite störande, eftersom jag hör till de som faktiskt gillar Sheryls rendering av "Sweet Child of Mine".. :)
Någon annan som har testat detta? Tänkte ifall det är en feature på skivan eller med spelaren. Jag har version 6609-9 av firmwaren till spelaren, ifall det säger er något. Jag kan kringgå "problemet", tänkte ändå bara lufta mina tankar om det hela. ;) |
|
Greensleeves
Member
172 Posts |
Posted - 2005/04/13 : 00:09:46
|
Tråkigt att du skall ha detta problem. Jag funderar lite på Denon DVD-3910, alt DVD-2910, och undrar om det finns fler problem? Vad tycker du rent generellt om din spelare? Har du någon uppfattning om hur den är rent ljudmässigt jmf med en fin cd-spelare i säg 8-10 000 kronorsklassen?
Mvh Greensleeves |
Mvh Greensleeves |
Edited by - Greensleeves on 2005/04/13 00:10:36 |
|
|
teflon
Semester på egen begäran
129 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 08:43:07
|
Som cdspelare kan 3910:an nog uppfattas lite väl ljus, då den av någon anledning låter ljusare vid just redbook-uppspelning. Kör man SACD/DVD-audio, mp3 eller så är det inga problem. Letar du efter en bra dvd-spelare har du ett givet köp, vill du ha en cdspelare som även klarar dvd letar du kanske efter något annat. Fast leta upp en Hifiklubben-butik någonstans och be att få prova den innan köp.. |
|
|
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/04/20 : 09:27:10
|
teflon:
Bor du i Gbgområdet är du välkommen till mig och testa skivan. Jag har samma spelare. |
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
Musik- och Filmanläggning
|
|
|
|
Topic |
|