HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Piercing o tatuering
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/04/16 :  11:18:38  Show Profile Send svejk a Private Message
En full Snobben 1982(serie hunden) Husse lika packad som tatueringen.
Har inte uppsökt någon "vanställningsklinik" sedan dess.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2005/04/16 :  18:01:40  Show Profile Send NtR a Private Message
En ståltrådsgalge genom huvet och en Volvo 240 med bredsladd på bröstet.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/04/17 :  00:04:32  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
NtR; kan vi få se en bild på dina tatueringar?

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2005/04/18 :  20:53:03  Show Profile Send mag a Private Message
quote:
det enda jag kan stolta med, är dålig attityd.
--------------------------------------------------------------------------------

Jag e hur trevlig som helst även om jag e piercad o gaddad

Nä du måste vara hur läskig som helst....skulle aldrig våga träffa dig......

Funderar på en i ena bröstvårtan....men jag misstänker att "min" piercare har hamnat i trubbel..... sen ska det tydligen göra ruggit ont där.... men vi får väl se hur det blir

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8325 Posts

Posted - 2005/04/18 :  21:24:18  Show Profile Send Fuling a Private Message
Få se nu...:
20mm hål i örsnibbarna (får igenom tummarna), 4mm genom septumbrosket (hade 8mm där för något år sen, såg kul ut med en penna genom näsan...), bägge bröstvårtorna plus ett par på ett ställe där solen sällan skiner

Tatueringar? Båda armarna fulla samt en liten på varje smalben, varav en hemmagjord.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/04/20 :  20:36:45  Show Profile Send JonasV a Private Message
Var i hälsingfors i tisdags och fick det gjort!
Hade bara ett par timmar på mig och Juhka hos spider Tattoos gjorde Min Kinesiska Drake plus dubbel Överskrift:

Tog en timme; kändes som att bli Rispad hårt med en nål, efter en kvart kom Endorfinerna och resten av väntan var mer trivial med stor förväntan på det färdiga resultatet.

Hade helst velat ha något mer sceniskt som ett slag eller strid, men hade varken tid eller råd.
skulle vilja då ha mitt alterego, tidsdjuret Tattuerad.
Likt Newborn i Alien IV:

"Say cheese!"

"Hello, Mama!"

"Come, Kittie kittie!"
Känner mig som den; Ett Barn med Vit känslig hud och Oskyldiga ögon.
Men Som en rasande Best innombords, Blir min ande Uttråkad söker den upp furstar och demoner och slåss för att det Roar och blir Lattjo!
Det mesta av Uppmärksamheten riktar jag in mot mig själv för Självkontroll, blir Anden Uppretad känns det som Huvudet Exploderar och Någon Kör en skärbrännare över bröstet på mig...

Har varit annonym större delan av livet så det var en bra idé att rispa in sin Identitet i Köttet

MVH Jonas"Tidsdjuret"Viklund.

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O

Edited by - JonasV on 2005/04/21 10:02:26
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/04/20 :  21:07:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Själv har jag svårt att se det coola och balla med att ha en tatuering eller piercing. Speciellt när vi kommer in på mer privata delar.

Vad är det som gör att man vill ha tex en 7mm stav genom tungan? Vad gör den som en 1.6 inte klarar?!
(Mer än kanske att man pratar mer otydligt )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2005/04/20 :  21:55:54  Show Profile Send iffe a Private Message
Zalve: Eller så tatuerar man sig helt enkelt av andra anledningar än för att vara "cool och ball"?
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2005/04/20 :  22:20:02  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Skillnaden mellan de som är tatuerade och de som inte är det, är att de som är det, inte bryr sig om någon annans anledning.
Att ha eller att låta bli.

Det är helt frivilligt, och enligt min mening är det .......

Just det. Det är min mening, och jag har två.

edit: förtydligande.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor

Edited by - akktustakki on 2005/04/20 22:32:51
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/04/20 :  23:22:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Edit: Tar bort inlägget då jag inte har nån tatuering och tydligen då inte förstår.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/04/21 :  07:46:19  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag har ett svärd med drakvingar och ett par ormar som ringlar runt och några av svärdet genomborrade örnkranium. Sitter på högra överarmen, får se om jag tar mig för att ta en bild framöver

F.ö. gillar jag tatueringar och skulle gärna ha ett par till, gärna något lite mer synligt än överarmen, men min fru delar inte den åsikten. Hon tycker en dold som man kan ha synlig "vid behov" räcker.

Är såld på drakar, så jag skulle vilja ha en drake någonstans, och på senare tid har tankar om Pure Fidelity-loggan i nacken figurerat.

Varför tatuera? Ja, jag vet faktiskt inte. Varför inte

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/04/21 07:50:56
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/04/21 :  11:07:18  Show Profile Send JonasV a Private Message
Visa gärna era och du också EuphoniC, ska jag som är nybörjare och alltid varit rädd om kroppen visa upp mig?
Hittade min inspiration i STM tidningen på väg till finland.
Inte så mycket Monster och drakar, mera Portätt och lite Morbida teckningar.
Jag blev väldigt glad då jag såg hur smakfullt och konstnärligt dom hade gjort sina Tattueringar.
Det kan nog bli dyrt att skapa på hela kroppen som en del gör, min kostade 240 EUro!
Kan någon förklara vad "flesh sculpturing" betyder?
MVH JonasV.

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

Allison One
Member

153 Posts

Posted - 2005/04/21 :  11:44:52  Show Profile Send Allison One a Private Message
Måste nog hålla med Zalve!
Jag förstår inte varför, och gillar inte estetiken med konstiga mystiska väsen och drakar.
Det är för mycket "White trash" över tatueringar!
Varför klassa ner sig?
Vad jag menar är att: det lär bli svårt att göra karriär med massa synliga tatueringar och pinnar!
Men jag måste erkänna att jag varit och är lite sugen på att skaffa mig en gammal spårvagn på överarmen, men då jag är ganska fräknig så är rädd att den ser rostig ut!

En lugn stund själv för att lyssna på prylarna är den bästa uppgraderingen!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/04/21 :  11:58:37  Show Profile
Kan rekommendera en bra sida om man vill ha lite inspiration.
http://www.bmezine.com/
Finns mycket man INTE ska titta på om man är känslig... suspension, scarification, lite wierda intimpiercingar mm mm mm

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/04/21 :  12:51:54  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag har haft åsikten att "Varför måla på kroppen om kroppen redan är snygg?". Jag har varken piercing eller tatuering. Kommer heller aldrig skaffa.

Inkonsekvent nog, tycker jag dock att en ring (eller liknanade) i en tjejs navel kan vara vackert. Men tjejens mage i övrigt spelar roll...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2005/04/21 :  14:27:39  Show Profile Send iffe a Private Message
Det där med tatueringar som ett tecken på att tillhöra någon mer eller mindre utslagen folkgrupp gäller ju verkligen inte idag. Alla är tatuerade. Av precis samma anledning är det inte "coolt och ballt" att tatuera sig, utan bara väldigt vanligt. Visst, hand- och halstatueringar går nog inte hem hos arbetsgivaren men det finns ju gott om plats på andra delar av kroppen som inte är ständigt synliga. En bekant har t ex runt 200 timmars tatuering bakom sig, men inget som syns i en lite större t-shirt. Ett konstverk som man placerar på kroppen helt enkelt.

Har för övrigt en björn tatuerad över bröstet, men är lite blyg så ni får PM:a om ni vill se
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/04/21 :  14:33:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
men då jag är ganska fräknig så är rädd att den ser rostig ut!

Veckan garv !

Förr var tatueringar o piercing förknippat med raggare och Goth. Men det har sträckt sig lååångt över dessa gränser idag. Idén att märka sin hud , sätta in smycken är inte något nytt heller men grundidén har försvunnit. Bodymodification är ungefär lika gammalt men mindre vanligt då det är lite mer drastiskt.

Sen är jag absolut inte ute efter förståelse från dom som tycket att det är helt uppåtväggarna. Jag är nöjd och det är det viktigaste.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/04/21 :  16:11:35  Show Profile Send xdakob a Private Message
Johan skrev
quote:
Sen är jag absolut inte ute efter förståelse från dom som tycket att det är helt uppåtväggarna. Jag är nöjd och det är det viktigaste.

Bra sagt Johan, håller med att det är ens egna känsla som räknas.

Dock måste man vara säker på att tatueringen verkligen betyder eller symboliserar något för en själv och inte bara tatuera sig för tatuerandets skull... Mina tatueringar påminner mig om förändringar i mitt liv och jag kommer med hjälp av dessa alltid komma ihåg den känsla som jag hade i livet just då. Lite som ett kort... Sen är de ju jäkligt snygga också

Daniel, som funderar på en liten gaddning på insidan av vaden....

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/04/21 :  18:36:52  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Vad är det som gör att man vill ha tex en 7mm stav genom tungan? Vad gör den som en 1.6 inte klarar?!
(Mer än kanske att man pratar mer otydligt )

Zalve>
Man kan drabbas av ungefär samma uppgraderingssjuka som Hifi, bilar, båtar m.m. m.m. Finns många exempel på detta med folk som måste tatuera minst x antal nya motiv om året. Och jo, man sluddrade lite,.. helt riktigt Jag kan tycka att diskreta piercingar på väluttänkta platser är mycket snyggt. När det finns en grundtanke bakom det hela. Se det som ett koncept

quote:
Kan rekommendera en bra sida om man vill ha lite inspiration.
http://www.bmezine.com/
Finns mycket man INTE ska titta på om man är känslig... suspension, scarification, lite wierda intimpiercingar mm mm mm

Denna sida är verkligen inte för känsliga. Jag varnar en gång till då det verkligen kan vara på sin plats. VARNING!

kabelskitsnackare

Edited by - sampix on 2005/04/21 18:37:28
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/04/21 :  23:47:21  Show Profile Send Snoddas a Private Message
Tatueringar är väl till för att sätta lite "personlig prägel"
på sin kropp?!?!?

Varför köpa dyra lättmetallfälgar till en bil?
Finns ju redan fälgar på bilen!
Varför måla om vardagsrummet/sovrummet?
Finns ju redan en färg/tapet!

Finns ju ett antal saker vi människor gör fast vi inte behöver.
Tex. uppgradera en redan bra hifi-anläggning

Själv har jag två tatueringar:
Den fiolspelande narren från Marillions debutalbum (Script for a jester tear) på vänster rygghalva.

En tjurskalle på höger arm. Den kommer snart att köras över
av............jag vet inte vad!
Har letat ett tag efter något som kan passa men ännu inte hittat
något "roligt".
Vet bara att den skall täcka den andra och sedan
fortsätta en bit upp på axeln

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/22 :  11:24:25  Show Profile Send mayro a Private Message

stora tatto på båda armarna. Vikingar som motiv....Hade öring/ar tills jag upptäckte det var rent skit då man hamnade i bråk... Då rök dom alla världens väg....innan öronen slets med på kuppen. Men detta var ju ett tag sedan. så preskiberade synder numera.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/04/22 :  11:51:43  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Ja så är det och det är bra. Jag har själv mycket dålig eller liten förståelse för dylika ting. Känns för mig för innåtvänt. Mår jag bättre för att jag har en viking ritad på armen, en delfin på ryggslutet eller skrot i ansiktet? Njäee. Om jag skulle göra det skulle det vara för att bevisa nått. Och det behöver jag inte.

Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/22 :  12:09:10  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Ja så är det och det är bra. Jag har själv mycket dålig eller liten förståelse för dylika ting. Känns för mig för innåtvänt. Mår jag bättre för att jag har en viking ritad på armen, en delfin på ryggslutet eller skrot i ansiktet? Njäee. Om jag skulle göra det skulle det vara för att bevisa nått. Och det behöver jag inte.

Ja, så kan man se sakera o ting också.. Men du har en poäng i alla fall. Som min första tatto som gjordes då ja va 16-17. den var för att det var ballt och inne att "se" lite ut i dom kretsar man rörde sig i..

Men dom senare tillkommande vikingarna osv kom till då jag var 37 tror jag. Och då sket jag helt i om dom va balla för nån annan. Jag gjorde mina för jag anser dom ursnygga. Och för jag gått sen den första o letat motiv till fler. Det tog tills ja va som sagt 37 innan jag fann "min" grej...

Så att show of skulle ligga till grund för folk tror jag inte. Möjligen lite "tillhörighet" i vissa fall. Men detta är ju ett mänskligt drag att visa sin tillhörighet.

Och smycka sin kropp är inte konstigare. även om jag personligen aldrig skulle ta hål i tungan eller så...

Men jag skulle heller inte spela xxxx kablar hemma. Så smaken är ju som baken delad... Så att se mig som starkare o manligare via antyda att folk "vill bevisa nått" vilken jag inte behöver anser jag lite fel sätt att se dessa saker som..

Blev lite förvånad att du ser saker som detta som du tydligen gör. detta efter läst allt kanon du skrivit o kämpat för på din tråd på faktiskt... där är du öppensinnad. Här ser du oss såsom personer som behöver bevisa oss på nåt sätt...

Tror och hoppas jag och kanske andra missförstog dig EA... och detta berodde på lite snabb inläggstakt. Du brukar inte "se ner på folk" som jag sett direkt...

Varför jag svarade är ju då du tog upp vikingar. Vilket jag antar gällde mina tatosar...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/04/22 :  12:51:28  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hej.

Jag pratade absolut inte generellt i nån mening att det är *därför* alla tatuerar sig. Jag skrev jag i bold för att accentuera att det var just om MIG jag pratade om.
Hur och varför andra gör det vet jag inte. Bara det jag läser. Men jag har svårt för att förstå det, om än att jag hyfsat OK kan acceptera det.

Själv tycker jag att det är mycket "yta" med tatueringar. Visst finns det ibland (rent av ofta?) nått motiv bakom motivet (!)...men i övrigt är det för mig "bara" en tecknad bild.

Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2005/04/22 :  13:08:21  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Min tatuering betyder mkt för mig, den handlar om en resa som jag gör just nu. En resa som tar lång tid och som består av smärta. Efter en fallolycka för ca 1,5 år sedan då jag trillade 4m från en stege och landade på huvudet har jag idag kronisk smärta i vänstra armen samt en nerv i nacken som sitter ikläm (ungefär som en wiplashskada). Läkarna har sagt till mig att det tar minst ett år innan jag kan förvänta mig en operation och vad gör man undertiden när inga smärtstillande preparat hjälper, morfin är som sockerpiller och katogan som vatten. Man tar till extrema åtgärder, vad händer om man tillför mer smärta?

Började med en tatuering på bröstet i Dec förra året och har tatuerat mig 1-2ggr i månaden sedan dess. Är det nåt jag verkligen njuter av så är det de timmarna av smärtfrihet jag får när jag ligger under nålen, endorfinerna pumpas runt i kroppen och en möjlighet att slappna av uppenbarar sig.

Detta är lite kortfattat historien om min tatuering och min chans till ett drägligt liv. Smärta känner de flesta av oss till men kronisk värk, då splar man i en annan liga.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000