HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Diskussion: Audiofilens dilemmor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2005/04/12 :  14:17:01  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
Inga personliga påhopp och inget off-topic, vill jag ha det går jag till NH eller Swecs forum.
Jag vill ha en seriös diskussion

När man är ung och vill ha "bra" ljud har man inga pengar att köpa finare produkter för. Ofta bli man tvingad att antingen köpa Siba kvalite eller ta över Pappas 70-tals anläggning som om man har tur kan vara bra.
Eller ännu värre man är en Trance människa och köper ett par stora dyra CW högtalare som man tycker låter super bra( Det är ju så mycket bas att byxbena fladdrar) men när man sen inte gillar den typen av musik längre har man inte särskilt bra ljud längre...

Så när man är ung och har bra hörsel, uppemot 20kHz och verkligen skulle kunna dra nytta av Bryston mm så har man inte råd.

Men när man är 50+ och har råd så är problemet snarare sämre hörsel med inslag av tinnitus mm. Men har man verkligen kvar så pass mycket hörsel så att det är någon mening med att köpa stereo prylar för 100kkr? Utnytjar man verkligen anläggningens fulla potential då de flesta av dem inte hör över (?)16khz(?)? Jag ser ingen mening med att köpa SACD/Dvd-A skivor för dem.

Om man lyssnat på mycket "Live musik" under sin uppväxt så kan hjärnan kompensera för hörselbortfallet och då duger väl det alldeles utmärkt med en teoretisk fmax på 22kHz för både gammal som ung?


Och till sist:
De som stolt säger att målet är att anläggningen ska låta som på en live spelning. Jag hoppas att det är klassisk musik de lyssnar på eller går till små intima jazzklubbar där endast sångarens röst är förstärkt. För om det är musik som blir förstärkt genom ett PA så är det väl bättre om man köper en PA anläggning, så man får med nätbrumm ,burkigheten mm.

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/04/12 :  16:02:47  Show Profile Send CC a Private Message
Jag e "bara" 37 än så länge men har sabbat hörseln rejält med rockkonserter osv...
Trots detta så är jag mer kräsen på "bra" ljud i dag, än vad jag var i tonårenMin första freestyle tyckte jag var underbar medans jag idag skulle få allvarlig kramp utav sådan idag
Kanske tur att hörseln e så kass som den e? Annars så skulle man vart än mer kräsen

Fast förövrigt så innehåller musiken väldigt mycket information under 14kHz

Men visst... Jag kan ibland erkänna att det kan vara svårt att inse vad för nytta dessa höga frekvenser i de nya medier ska göra för nytta? Men det påverkar ju uppenbarligen upplösningen även i de nedre registren positivt eftersom JAG kan höra förbättringen... Eller så e de bara båg från skivbolagen
Hmm..?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/04/12 :  16:03:39  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
"Inga personliga påhopp och inget off-topic, vill jag ha det går jag till NH eller Swecs forum.
Jag vill ha en seriös diskussion

När man är ung och vill ha "bra" ljud har man inga pengar att köpa finare produkter för. Ofta bli man tvingad att antingen köpa Siba kvalite eller ta över Pappas 70-tals anläggning som om man har tur kan vara bra.
Eller ännu värre man är en Trance människa och köper ett par stora dyra CW högtalare som man tycker låter super bra( Det är ju så mycket bas att byxbena fladdrar) men när man sen inte gillar den typen av musik längre har man inte särskilt bra ljud längre...

Så när man är ung och har bra hörsel, uppemot 20kHz och verkligen skulle kunna dra nytta av Bryston mm så har man inte råd.

***Är det bara unga med bra hörsel som kan dra nytta av en bryston? Verkar vara ett underligt märke***

Men när man är 50+ och har råd så är problemet snarare sämre hörsel med inslag av tinnitus mm.

*** Den kundkrets vi har som "har råd" är genomgående under 50 med marginal***

Men har man verkligen kvar så pass mycket hörsel så att det är någon mening med att köpa stereo prylar för 100kkr?

***Varför skulle man nöja sig med att köpa stereoprylar för så lite som 100KKr??***

Utnytjar man verkligen anläggningens fulla potential då de flesta av dem inte hör över (?)16khz(?)? Jag ser ingen mening med att köpa SACD/Dvd-A skivor för dem.

*** Intressant åsikt som jag inte delar. En 14-åring kan nog sägas ha "vaknare" känselceller på snoppen men är han en bättre älskare för det?***

Om man lyssnat på mycket "Live musik" under sin uppväxt så kan hjärnan kompensera för hörselbortfallet och då duger väl det alldeles utmärkt med en teoretisk fmax på 22kHz för både gammal som ung?

*** Man har väl alltid sin egen hörsel med sig som referens. Låter det som live gör det det även om du bara hör 12, 16 eller 18 KHz IMO***


Och till sist:
De som stolt säger att målet är att anläggningen ska låta som på en live spelning. Jag hoppas att det är klassisk musik de lyssnar på eller går till små intima jazzklubbar där endast sångarens röst är förstärkt. För om det är musik som blir förstärkt genom ett PA så är det väl bättre om man köper en PA anläggning, så man får med nätbrumm ,burkigheten mm."

***tänker du dig en anläggning för endast trance, endast jazz eller endast Deep Purple reunion nr 7 i folkparken med sunkig PA ? Vad skull det vara för fel på en anläggning som återger livekänsla vid klassisk konsert, den intima nerven på jazzklubb samt stunsen i en livespelning med surrande PA och allt?

Nu har du fått en seriös diskussion. Fast jag tvivlar på att det var det du ville ha...***

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/04/12 :  16:21:44  Show Profile Send ryst a Private Message
quote:
*** Intressant åsikt som jag inte delar. En 14-åring kan nog sägas ha "vaknare" känselceller på snoppen men är han en bättre älskare för det?***

LOL

Själv är jag bara ute efter en anläggning som passar mig i smaken sen vad den kostar är "skit samma", tar bara lite längre tid att få ihop den bara.

Att det ska låta som en livekonsert hemma?, glöm det, inte en chans.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/04/12 :  16:34:27  Show Profile Send ohmega a Private Message
Om jag har fattat det hela rätt så är det inte bara frekvensomfånget som är större på SACD, än på CD...utan också dynamiken. En del CD-skiver är ljudet en aning komprimerat - just för att låta bra på mini-streoanläggningar, så i viss mån tror jag att det finns lite mer att hämta i CD-formatet, än vad som görs idag.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2005/04/12 :  17:03:00  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
Kul att vissa nappar med hull och hår. Vad gör man inte för att få igång en diskussion

cc: visst är det så att man bara blir mer och mer kräsen, det
Fast förövrigt så innehåller musiken väldigt mycket information under 14kHz
*tur är väl det...*

***Är det bara unga med bra hörsel som kan dra nytta av en bryston? Verkar vara ett underligt märke***
****You tell me, du livnär väl dig på att sälja sånt, inte jag. jag har antagligen inte ens råd med powerknappen på ett sånt steg. Vad jag menar är alltså,, är det väl investerade pengar? hade jag kunnat köpa enklare grejer utan hörbar förändring? som inte är lika "bra" Men sen om man gillar utseende mm är ju en annan femma som inte hör hit****


Men när man är 50+ och har råd så är problemet snarare sämre hörsel med inslag av tinnitus mm.

*** Den kundkrets vi har som "har råd" är genomgående under 50 med marginal***
****Du menar att din kundkrets ligger kring 30-40? För om de med god marginal är under 50 så gäller ju inte sämre hörsel i samma utsträckning som väl egentligen var själva grejen och inte åldern, och för att inte förglömma, man kan ju prioritera olika hobbies, jag generaliserade

Men har man verkligen kvar så pass mycket hörsel så att det är någon mening med att köpa stereo prylar för 100kkr?

***Varför skulle man nöja sig med att köpa stereoprylar för så lite som 100KKr??***
****Objektivitet när det är som bäst ;-), det är ju en prioriteringsfråga hur mycket man vill lägga och det var väl mina egna preferenser som råkade lysa igenom. ber om ursäkt för detta, stryk över 100kkr och tänk x kkr.*****

Utnytjar man verkligen anläggningens fulla potential då de flesta av dem inte hör över (?)16khz(?)? Jag ser ingen mening med att köpa SACD/Dvd-A skivor för dem.

*** Intressant åsikt som jag inte delar. En 14-åring kan nog sägas ha "vaknare" känselceller på snoppen men är han en bättre älskare för det?***
****jag har inte sex med vare sig småpojkar eller män så jag vet i ärlighetens namn inte vem som är bäst. Men du får gärna dela med dig av din åsikt istället, vad för fördelar ser/hör du med dessa system?****

Om man lyssnat på mycket "Live musik" under sin uppväxt så kan hjärnan kompensera för hörselbortfallet och då duger väl det alldeles utmärkt med en teoretisk fmax på 22kHz för både gammal som ung?

*** Man har väl alltid sin egen hörsel med sig som referens. Låter det som live gör det det även om du bara hör 12, 16 eller 18 KHz IMO***
****Tack, precis vad jag menade, fmax=22kHz kommer alltså från fs=44100kHz och sen applicerade jag Nyqvists teorem om att högsta frekvens (fmax)är halva samplingstakten (fs) (förenklat).

Och till sist:
De som stolt säger att målet är att anläggningen ska låta som på en live spelning. Jag hoppas att det är klassisk musik de lyssnar på eller går till små intima jazzklubbar där endast sångarens röst är förstärkt. För om det är musik som blir förstärkt genom ett PA så är det väl bättre om man köper en PA anläggning, så man får med nätbrumm ,burkigheten mm."

***tänker du dig en anläggning för endast trance, endast jazz eller endast Deep Purple reunion nr 7 i folkparken med sunkig PA ? Vad skull det vara för fel på en anläggning som återger livekänsla vid klassisk konsert, den intima nerven på jazzklubb samt stunsen i en livespelning med surrande PA och allt?

Det är ju precis det jag menar, ska det låta live så ska det ju vara surr och sådant med! Jag ser absolut inget fel i det, men dessa ljud brukar aldrig finnas med på live skivor.
Men i klassisk musik så finns det inget PA surr, bara rummets påverkan på ljudet.
Du får gärna tydligöra din syn på livekänsla vid klassisk musik.



ryst: Det är vägen dit som är spännande att ha ett ouppnåligt mål att sträva emot
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/04/12 :  17:10:23  Show Profile Send Blue a Private Message
Hifi Consult, håller du alltså inte med om att Schmutziger faktiskt har ett par bra poänger i det han skriver? Liveidealet ÄR problematiskt när det gäller elektronisk musik. Många konserter låter helt enkelt inte särskilt trevligt, och ofta säkert inte heller så som artisterna vill att det ska låta.

Och nog fanken måste 100 lök för en anläggning anses som mycket pengar? (Annars tycker jag nog att man har en väldigt inskränkt bild av vad "hifi" är för något. Hur stor del av Sveriges befolkning lägger mer än 100 kkr på sin musikanläggning? 0,01% kanske, eller vad chansar du på?).

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2005/04/12 :  17:14:17  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
qoute ohmega
Om jag har fattat det hela rätt så är det inte bara frekvensomfånget som är större på SACD, än på CD...utan också dynamiken. En del CD-skiver är ljudet en aning komprimerat - just för att låta bra på mini-streoanläggningar, så i viss mån tror jag att det finns lite mer att hämta i CD-formatet, än vad som görs idag.

frekvensomfånget har ju med samplingstakten att göra.
Dynamiska omfånget har att göra med antal bitar samt SNR på in/uppspelningsapparaturen
cd 16 bitar * 6dB ger 96dB omfång
sacd 24(?) * 6dB ger 144dB men dessa är teoretiska värden.
att ljudet är komprimerat beror väl egentligen på den som mixar (tyvärr) och inte i lika hög grad på cd formatet, dock så är det väl en del klassiska verk som låter bättre på vinyl tack vare hur bitarna är fördlade i CD formatet, eller att det är för få.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/12 :  17:14:20  Show Profile Send mayro a Private Message



Jippi. Vi har en ny tråd för lite trevligt umgänge.. Där syrliga karameller redan haglar.. Visst har vi skoj...

Lite seriöst också till debatten..

Hificonsult.
Även om du "lite" satte spetts på saker o ting så ligger det en del i dina påståenden...

Vill säga en sak som tillägg till ditt inlägg.

TUR att det FINNS dom som kan köpa dessa svindyra grejor. Så vi andra kan få köpa dessa beg sedan i perfekt spelande skick till våra highendísar...

CC. Alltid pigga komentarer...

Eller hur? visst hör man MER idag än förr. Detta beror nog på detta med snoppkänseln som Hificonsult tog upp. Då satt man endast o funderade på nästa dejt. Nu funderar man på när det skall bli lugnt så man kan lyssna på musik. Stämmer kanske för flera också

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/04/12 :  17:27:12  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Oj...jag har inte tid...

Några korta bara:

jag har drösvis med livekonserter där man visst hör nätsurr. micdist etc och det tycker jag är helt i sin ordning. Jämförelseobjektet måste vara livemusik. Resten är upp till inspelningstekniker m fl.

När det gäller pengar så kan man som vanligt ha olika åsikter. Tunnelseendet är ganska stort så fort plånboken kommer in i bilden. Hur många känner ni som har en båt för så LITE pengar som 100KKr?

hej

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2005/04/12 :  19:13:33  Show Profile Send Skurt a Private Message
Vilken tur jag har. Jag fyller 22 i sommar, har lagt ca 100KKr på anläggningen, lyssnar mycket på jazz och börjat lyssna på klassiskt (naturligtvis lyssnar jag på en del andra genrer också)

quote:
TUR att det FINNS dom som kan köpa dessa svindyra grejor. Så vi andra kan få köpa dessa beg sedan i perfekt spelande skick till våra highendísar...

Här stämmer jag också in. Hade jag inte köpt begagnat hade jag fått punga ut en halv mille för det jag har nu

-Hur ska jag veta vad jag har tänkt förrän jag har hört vad jag har sagt?
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/04/12 :  19:16:06  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
När det gäller pengar så kan man som vanligt ha olika åsikter. Tunnelseendet är ganska stort så fort plånboken kommer in i bilden. Hur många känner ni som har en båt för så LITE pengar som 100KKr?


Jag tror båtar är lite bredare än Hifi...

Sen känner jag bara 1 med en båt för så mycket som 100kkr. Tycker man 100kkr är LITE pengar har man nog tappat förståndet för pengars värde...grattis til er som tycker det är lite ni har iaf lyckats med något bra.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2005/04/12 19:17:08
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/04/12 :  20:06:36  Show Profile Send Piggen a Private Message
quote:
Hur många känner ni som har en båt för så LITE pengar som 100KKr?

Känner faktiskt inte en enda som har båt som är i närheten av 100 kkr. Kanske är jag bekant med någon som har lagt 20 lök på en båt...

De facto är 100 kkr en massa pengar. Oavsett hur man spenderar dom

Det man kanske skulle fråga sig är om man kanske kan uppfatta högre frekvenser än vad man kan höra?

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:18:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Inga personliga påhopp och inget off-topic, vill jag ha det går jag till NH eller Swecs forum.
Jag vill ha en seriös diskussion


Då kanske du skall inleda en sådan i stället för att börja som du gjorde...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:28:20  Show Profile Send mapem a Private Message
Båt 75' (kanske skulle det kosta en en mille att bygga en sån båt i dag)
Bil 85´ (230´ ny)
HiFi 40' (hopskramlat under lång tid, säkert mer än 100' om jag köpt allt nytt)
Jag är snart 60, har tinnitus, hör till 12 000 ungefär. Hörseln försämras stadigt, men inte glädjen att njuta av musik. Mina krav på ljudåtergivning har definitivt inte minskat med åren. Tvärtom.

OT: Lyssnade i går på Beethovens nia. Han var helt stendöv när han skrev denna fantastiska musik, som är så utsökt orkestrerad. Jag begriper inte hur han bar sig åt.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:39:06  Show Profile Send govinda a Private Message
Vid en eventuell hörselskada minskar väl inte behovet på bra ljud?

Snarare tvärtom!

Behovet ökar efter en så korrekt återgivning som möjligt!

Sen kan man ju anpassa efter specifika behov.

Mvh Anders

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:54:44  Show Profile Send mayro a Private Message


Just detta har jag NYLIGEN hört ifrån en kille som följer trådarna här. Han är hörselskadad och säger det är extra viktigt för honom att saker inte skriker eller har vassa toner osv i hans system.

Så detta var en totalt ny sak för mig. Men han förklarade och numera inser man att detta faktiskt är så. Men tro mig det var första sekunden svårt att koppla detta fenomen. Då man tror en superhörsel är mer kännslig..

Man lär sig jämt nya saker. Som man inte kan tänka sig ens..
Fördomar?? Svar ja. Okunskap?? Japp. Ännu mer anser jag. Numera väl fyllt med ny info...som är omvandlat till kunskap.

För övrigt mycket intresant trevli kille att tala med.


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/04/13 :  02:48:25  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ovanligt dravligt i mitt tycke, varför skulle kvalitetsbehovet minska med åren, snarare tvärtom.
Minskar förmågorna borde ju kraven på hjälpmedlen, (läs ljudanläggningar i detta fall), öka inte minska. Dessutom så brukar kraven öka med ökande kunskap och den har man inte som ung då kunskap är något som förvärvas.
Dessutom så förbättras ju även mellanregistret där vi lomhörda svagt kan skönja några enstaka ljud och vips så blir upplevelsen roligare, tro mig.

Bravo
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/04/13 :  07:37:03  Show Profile Send mapem a Private Message
Har man som jag tinnitus är man extra känslig för hårda resonanser i mellanregister och diskant och kraven blir mycket höga på detaljeringsgrad och separation. När förmågan att höra diskantljud sjunker vid stigande ålder stiger kraven på diskantåtergivningens renhet och klarhet i motsvarande mån. Så det råder korrelation mellan krav och finansiella möjligheter med stigande ålder i stället för tvärtom. Jag tror vi är en hel del lomhörda gubbar och gummor som är glada för att vi kan kompensera vår usla hörsel med allt bättre anläggningar. Fast när man blir pensionär så småningom minskar ju de finansiella resurserna. Man får väl börja diy:a på allvar då. Vi ses med lödkolv på hemmet!
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2005/04/13 :  09:04:49  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
Bravo:
Om man ska få igång en diskussion så måste det finnas något att diskutera. Sen att jag inte tycker som jag skriver är en annan sak.
Men det är ändå en intressant ämne.

Det här med tinnitus och att det är att lysnna på diskanttung musik känner jag igen, det skär i benmärgen, då får det hellre var tyst
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2005/04/13 :  10:04:48  Show Profile Send Tomas a Private Message
Hej!

Schmutziger: Jag mixar minst 2 live-spelningar i veckan, och måste säga att det är mkt sällan det är nätbrum och burkighet. Extrema fall där jag jobbar iallafall. Däremot blir det oftast en magisk upplevelse.

MVH Tomas

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2005/04/13 :  10:14:05  Show Profile Send govinda a Private Message
Hej Schmutziger

Jag ska väl inte spe på med för mycket

men tyckte följande liknelse är hyfsat bra

Skall en som har dålig syn nöja sig med en sämre bild,

på exempelvis TV

Mvh Anders


Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2005/04/13 :  11:52:07  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
Tomas:
Nu vet jag inte hur stora spelningar du mixar, men ofta (tyvärr) så är det på tok för hög volym, så att man måste använda hörselskydd, vilket är synd då detta försämrar upplevelsen om man inte har särskilda musikervarianter. Kanske därav burkighet? :)
Sen brukar ju nätbrum mm dränkas när väl musiken strömmar ut.

anders.s
hehe, det är helt rätt!
Detta ger också att, ska man ha användning av HDTV så måste man ju sitta närmare TV:n om man ska se alla nya detaljer.

Handen på hjärtat mina vänner:
Lyssnar ni på musiken eller på de nya detaljerna man hör efter varje uppgradering? Finns det inte en viss risk att man glömmer av vad det egentligen man ska lyssna på? Nämligen musiken?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/13 :  11:57:14  Show Profile Send mayro a Private Message


quote:
Fast när man blir pensionär så småningom minskar ju de finansiella resurserna. Man får väl börja diy:a på allvar då. Vi ses med lödkolv på hemmet!




Men tror där går gränser. För på "hemmet" kommer man ju inte in längre ju. Så det blir till att skaffa en "diyhemhjälp" ifrån komunen. Dom får anställa Bernt osv om dom är vid pigg vigör...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2005/04/13 :  12:31:03  Show Profile Send govinda a Private Message
Schmutziger

För mig är det självklart att musiken kommer i första rum!!

Men om musiken är dåligt producerad eller dåligt förmedlad,

Då saknar den nerv och ryggrad vilket leder till ett destruktivt

förhållande till musiken då musik-själen går förlorad.

Man vet inte vad som händer bara att Lusten saknas och i

värsta fall slutar man med musik som hobby.

Mvh Anders

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2005/04/13 :  12:37:17  Show Profile Send govinda a Private Message
Hej Schmutziger

Här skriver du:
Detta ger också att, ska man ha användning av HDTV så måste man ju sitta närmare TV:n om man ska se alla nya detaljer.

Fel! Hårddisken jobbar även i det undermedvetna

Mvh Anders
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.77 sekunder. Snitz Forums 2000