HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 MAT DIY 2005
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/03/29 :  21:50:50  Show Profile Send ILLY a Private Message
Har nu beslutat mig för att laga och ta med lite mat denna gången också.

Planen lyder som följer:
Jag tar upp förbeställningar på mat, så jag vet hur mycket råvaror jag ska köpa. På så sätt kan jag också ordna specialmat till eventuella allergiker/vegetarianer/veganer/muslimer etc. En lämplig idé vore om detta skulle kunna läggas till på den allmänna anmälningslistan. Borde kanske PM:at peranders om detta innan... Är det ok, P-A? Eftersom jag inte är medlem på faktiskt så vore jag tacksam om någon kunde kasta in en länk till denna tråd där också. Någon?

Istället för att ha försäljningen öppen hela dagen, så tar vi en allmän matrast. Tidsförslag: 13:30-14:30. Priset blir samma som förra året, 30:-/portion. Jag ska även se över möjligheterna att låna med en restaurang-kaffebryggare från jobbet. En miss jag gjorde förra året var att inte tillhandahålla någon dryck. Det kommer finnas på lördag. Ett ständigt bekymmer är växelkassa, så jag är tacksam om ni har någorlunda jämna pengar.

Ärligt talat har jag ännu inte riktigt bestämt mig för vad jag ska laga. Senast hade jag en pastasallad med kyckling och bacon. I mina ögon perfekt mat att serveras kall i folieformar, men det känns inte särskilt fantasifullt att göra samma sak två år i rad. Alternativet skulle vara exempelvis rostbiff och potatissallad, vilket också är relativt trist mat i mina ögon. Men jag vet ju inte riktigt hur öppna ni är för udda grejer. Är ni sugna på tabouleh? Varm mat är uteslutet.

Vi har några dagar på oss att komma överens så alla blir nöjda. Säg hur ni vill ha det!

Militant cyklist.

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/29 :  21:56:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
1st MAT

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2005/03/29 :  22:01:28  Show Profile Send mattiasa a Private Message
1st MAT...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/29 :  22:14:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
En portion här också. Jag är inte så kräsen, laga det du tycker blir bra. Det är bra förslag fast tabouleh vet jag inte vad det är...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/03/29 :  22:41:33  Show Profile Send avr7000 a Private Message
2 st mat en till mig o en till min kompis Magnus som kommer med och bär förstärkare :)

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2005/03/29 :  23:12:27  Show Profile Send linnar a Private Message
Hmmm....
Skulle kanske fixa till en mätapparat för maten...
Matro-1 kanske?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/29 :  23:36:38  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Smarrigt.
Jag äter inte kött, dock fisk. Drömde en gång att detta hette "Dansk vegetarian" Så det är vad jag kallar det. Tål inte mjölk, men det brukar inte vara några problem i små eller medelstora mängder. Dricker det dock inte.

:)

Edit/svar till bernt: Ja tack gärna. Jag önskar mat! 1st (vegitariskt) till mig och 1st ("vanlig") till bekant som följer med.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2005/03/30 00:09:21
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/30 :  00:00:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
linnar, vemsom: Ska vi tolka det som att ni vill ha mat också eller vill ni bara skriva lite?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2005/03/30 :  00:02:38  Show Profile Send linnar a Private Message
Bernt Jansson:
Jag kan tyvärr inte komma så det handlar väl om att
skriva lite för min del.
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2005/03/30 :  01:11:39  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
1 mat för mig också. Tabouleh har jag inte käkat, men det låter smarrigt med libanesisk sallad.

ILLY: restaurang-kaffebryggare är ju suveränt eftersom sådana orkar med stora volymer. Jag kan fortfarande ta med mig min 1-grupps espressomaskin (plus bönor, plus kvarn) om den kan vara till nytta. Bra kaffedel, men mjölk funkar inte (för långsamt).

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2005/03/30 :  06:29:29  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
En stycket beställt Hovmästarn

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2005/03/30 :  11:20:04  Show Profile Send plind a Private Message
1 mat till mig
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/03/30 :  11:53:05  Show Profile Send mace a Private Message
1 mat till mig, äter inte rå ost

Tabouleh låter smarrigt
M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2005/03/30 :  12:28:19  Show Profile Send kasra a Private Message
1-mat tack.

"Pretty girls dont cry"
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/03/30 :  12:32:54  Show Profile Send Piggen a Private Message
1 mat till mig också, tack! Tabouleh? Ja, varför inte...

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2005/03/30 :  13:23:06  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
[Inlägget har flyttat till annat forum]

Edited by - Tank on 2005/03/31 18:05:40
Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2005/03/30 :  13:23:15  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message
Jag äter allt skumt så det blir nog bra vilketsom! Det var ju mycket bra förra gången så det får bli en mat till mig denna gång oxå.

- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen
- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/03/30 :  13:48:28  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Listan för mat är upprättad men Illy, fyll på med fakta, det du erbjuder och vad det kan tänkas kosta och vilken tidpunkt som gäller. Länk har du i min sig. Kan du ordna något sjyst är jag också intresserad.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2005/03/30 13:56:49
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2005/03/30 :  15:07:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
1 mat för mig med

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/03/30 :  16:32:31  Show Profile Send U1 a Private Message
1st mat till mig också! Tack för att du tar dig tiden ILLY.

/J
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2005/03/30 :  18:25:07  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag överlevde förra gången så jag ställer även i år upp på en (1) st potion mat oavsett vad det bjuds på då jag äter det mesta som kommer i min väg.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2005/03/30 :  20:10:27  Show Profile Send Nicks a Private Message
Äta bör man! 1st mat tack Fantastiskt initiativ!

MVH

Nicks

Hihi. :)
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2005/03/30 :  22:01:32  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
2 mat till mig tack..!
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/03/30 :  23:50:32  Show Profile Send ILLY a Private Message
Intresset finns ju uppenbarligen, tack för visat förtroende.

1 st restaurangbryggare är ordnad.
zix: Du får gärna ta på dig rollen som barista, om du känner för det. Jag kan ta med min La Pavoni, med bra tryck i ångan och ytterligare en kvarn och en burk bönor. Du får gärna låna grejerna, själv nöjer jag mig med att erbjuda mat.

Skoj att ni kan tänka er att äta mat ni inte känner till!
Tabouleh får det bli.

En liten menypresentation:
Tabouleh är, som zix påpekade, en libanesisk sallad baserad på bulgurvete (ungefär som cous-cous). Den ska vara lätt syrlig i smaken, men för säkerhets skull så skippar jag myntan, som jag av erfarenhet vet att många är skeptiska till. För att det inte ska bli alltför torrt så gör jag en gurkraita (tänk er en indisk tzatziki utan vitlök) till. På detta hade jag slutligen tänkt toppa med grillad salladskyckling.
Pris 30:- inklusive plastgaffel.

Jag skulle dessutom kunna fixa någon form av enklare mackor, om det finns intresse?
Förslag: Minibaguette med ost, skinka, gurka och tomat för en tia, eller så.

Jag fick ett PM med förfrågan om kaffebröd. Jag vore tacksam om någon annan har lust att ta tag i den biten. Jag är bättre på att laga mat än att baka...

Militant cyklist.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/03/31 :  00:13:03  Show Profile Send ILLY a Private Message
A just det, tack så mycket peranders.

Ni som vill ha mat kan väl skriva en rad i sista posten på anmälningslistan, typ namn och antal portioner, samt eventuell vegetarisk eller allergi. Tack.

Nån som nämnt nåt på Faktiskt? Vore ju tråkigt om bara hälften av besökarna fick något i magen.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2005/03/31 :  00:44:20  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
ILLY: tjah, eftersom mina DIY-grejer verkar gå fett åt skogen allihop nu till helgen, så varför inte? Jag kan leka barista under lördagen, bara jag hinner gå runt och snacka+kolla lite under dagen. Isåfall rostar jag upp en rejäl laddning med justa bönor för espresson och handlar några liter mjölk så att det kan bli nån latte- eller cappuccinovariant också. Då är det kanon om du tar med pavonin+kvarnen.
Jag kan nog fixa maränger (riktiga). Grövre artilleri i form av bullar och dylikt fixar jag inte tills lördag, någon annan? Eftersom jag är lite fattig just nu så kanske jag vågar mig på att ta några kronor för en kaffe-plus-maräng-kombo också, vi får se.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

Edited by - zix on 2005/03/31 00:56:51
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000