HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 hjälp med identifiera RCF-driver..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

urban
Member

317 Posts

Posted - 2005/03/31 :  18:55:15  Show Profile Send urban a Private Message
i alla fall tror jag att dom kallas så- driver, alltså. Förra sommaren så hittade jag dessa horn ( PA-typ)på loppis. Själva drivern har beteckningen 2545, och av fabrikatet RCF, Made in Italy! Jag har letat på internet men inte hittat någon info om dessa. Det skulle vara kul och intressant om någon på HiFiForum har kunskap om vad det är för något , mkt tacksam för svar mvh - Urban

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2005/03/31 :  19:37:58  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
jag har varit i kontakt med rcf många gånger men känner inte igen just det numret på drivern. hade kanske hjälpt om du hade kunnat lägga ut en bild så man får se hur den ser ut.

Musik är livet
Go to Top of Page

urban
Member

317 Posts

Posted - 2005/04/01 :  21:42:57  Show Profile Send urban a Private Message
hej, jag har tyvvär inte möjlighet att skicka bilder, dataanalfabet som man är! Men utseendet är- aluminiumbakstycke. Framdelen är svart. På dekalen på elementet står det även - UNITA'MAGNETO DYNAMICA. MOD.2545. POTENZA LAVORO W25PUNTA W45 IMPEDANZA 16 Ohm. Öppningen frampå drivern är 18mm i diameter, diametern är som mest ca 90mm och det väger enligt köksvågen 1020 gram. mvh Urban
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000