JM lab har fŒtt lysande kritik i mŒnga tester runt vŠrlden. Inte minst i Sverige. Jag ska skaffa nya hšgtalare pŒ sikt och nu undrar jag vilken uppsŠttning av JM lab skulle man kšpa, som ger mest valuta fšr pengarna och Šr ŠndŒ tillrŠckligt bra ljudmŠssigt? Framme vill jag ha helst golvhšgtalare!
Min budget Šr ganska begrŠnsad och strŠcker sig under 20k. Hellre max 15k om det vore mšjligt. Nu vill jag fŒ fšrslag fšr vilka hšgtalare jag ska kšpa. Jag lyssnar musik fšrmodligen mest tvŒkanaligt Šven i framtiden, men det vet man aldrig É
Receivern jag har Šr Yamaha RX-V1500. Passar dess ljud ihop med JM lab? Och med vilka hšgtalare i sŒ fall? /JJ
JO, jag tŠnker skaffa hela setet front/center + surr, utan sub som jag redan har, = Audio Pro B1.39. Har ocksŒ funderat pŒ just Chorus-serien. Men exakt vilka modeller? Helst golvare framme.
JM lab Chorus 714 S JM lab Chorus 716 S JM lab Chorus 726 S
Vad Šr det som skiljer dessa? Lšnar det sig att kšpa de stšrsta?
Vet inte hur det ser ut på begagnatmarknaden med chorus. 715 och 725 heter golvarna i den äldre serien (som enl. uppgift skall vara bättre för Hifi än nya 726)
Du har PM.
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"