Author |
Topic |
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/03/19 : 05:31:49
|
quote: Inte Infinity !!! Deras metall diskanter är ju rena mordvapnet ju!!
Så illa lät de inte "Mahler", men visst är det så att du inte får allt i en högtalare för tretusen pix. Tvärtom blev jag väl överraskad över att man kan få rätt bra prylar ända ned till tretusen kronor idag. Lägg till tre- fyra- tusen och du får ett riktigt bra par stativare, något som jag ansett vara omöjligt för inte alltför många år sedan. |
Bravo |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2005/03/19 : 08:53:57
|
Bravo,
Visst är det så!! Jag överdrev lite faktiskt!! Har ju faktikst varit ägare av Kappa 600 vilket för priset är en mycket bra högtalare. Men den drog definitivt mot den ljusare sidan av neutral med fast massiv och torr bas.
Dessutom kör jag Kappa Center till hemmabion idag och Alpha 20 som surround fortfarande. Och jag är överlag rätt nöjd.
Men jag skulle inte välja Infinity till Technics.
:) |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
KennethS
Member
1178 Posts |
Posted - 2005/03/19 : 09:28:19
|
Infinity Primus 250 har jag själv lyssnat mycket på när jag varit praktikant på lefflers. Mycket kompetent högtalare som definitivt inte är vass!Vat ju bäst i sin klass när Hifi&Musik testade budgethögtalare. Skulle verkligen kolla upp dom som Leaf säger... |
Trött på folk utan vett |
|
|
RWD
Starting Member
11 Posts |
|
jaejin
Member
923 Posts |
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 12:29:05
|
Ja nu har brullan äntligen med allas vår hjälp nått fram till mål i sin högtalar jakt..
Vill passa på att tacka för alla goda tips och råd gällande köp av dessa högtalare för vad vet jag om högtalare i "lo-fi" klassen???
Skämt åsidå!!
Nå, valet föll till sist på ett par Acoustic Energy Aegis Evo 1.. Fick tag på att par demo ex till ett ok pris.. Till det införskaffades ett par hyggliga stativ och slutnotan hamnade på 4000 kr jämt.. Hade väl gått att få tag på billigare kanske men brullan är brullan.. Han orkade inte vänta utan slog till på studs..
Bra säljare på Hifi Skåne gissar jag!!
Nå, bra låter det hursomhelst och JAG är förvånad över hur pass bra och i sammanhanget STOR bas de ändå kan prestera... Lät RIKTIGT trevligt minsann!! Även mellanregister och diskant är riktigt trevligt.. VISST FANKEN får man mkt för pengarna i det prisläget.. Det är helt klart så!!
Systemet är:
Technics SU-A700 (Förstärkare) Technics SL-PS840 (CD-Spelare) Acoustic Energy Aegis Evo 1 Tara Labs Prism 33 (Signal) Tara Labs ??? (Högtalarkabel) |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 12:32:39
|
AE Evo 1 är mycket bra för pengarna inget snack. Jag har hört dem en hel del, en kompis hade dem tidigare. Basen är bra för en stativare i prisklassen och både mellanregister och diskant är helt ok. En hel del som saknas (bland annat luft mellan instrument, homogenitet etc) men för priset är de väldigt bra. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 13:14:42
|
Mahler:
quote: Ja nu har brullan äntligen med allas vår hjälp nått fram till mål i sin högtalar jakt..
Vill passa på att tacka för alla goda tips och råd gällande köp av dessa högtalare för vad vet jag om högtalare i "lo-fi" klassen???
Skämt åsidå!!
Nå, valet föll till sist på ett par Acoustic Energy Aegis Evo 1.. Fick tag på att par demo ex till ett ok pris.. Till det införskaffades ett par hyggliga stativ och slutnotan hamnade på 4000 kr jämt.. Hade väl gått att få tag på billigare kanske men brullan är brullan.. Han orkade inte vänta utan slog till på studs..
Bra säljare på Hifi Skåne gissar jag!!
Nå, bra låter det hursomhelst och JAG är förvånad över hur pass bra och i sammanhanget STOR bas de ändå kan prestera... Lät RIKTIGT trevligt minsann!! Även mellanregister och diskant är riktigt trevligt.. VISST FANKEN får man mkt för pengarna i det prisläget.. Det är helt klart så!!
Systemet är:
Technics SU-A700 (Förstärkare) Technics SL-PS840 (CD-Spelare) Acoustic Energy Aegis Evo 1 Tara Labs Prism 33 (Signal) Tara Labs ??? (Högtalarkabel)
Grattis och välkommen till AE träsket Om du inte testat dynamikförmågan på dem än, så kan jag rekommendera dig att göra det. du kommer att bli mycket förvånad. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Topic |
|